Problemer med HDMI-VGA overgang

Halair

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2014
Antall liker
768
Sted
Sandefjord
Hei, håper noen kan kaste litt lys på problemet mitt:

Jeg har en PJ (Sony VPL50-Pearl) der HDMI har sluttet å virke, den vil ikke ta signalet. Derimot viser den bilde via VGA-inngangen (D-SUB15) når jeg kobler PC opp mot den. Så PJ fungerer, VGA-porten er OK.

Jeg har kjøpt følgende HDMI (female) -> VGA Male-adapter:
https://www.power.no/data-og-tilbeh...el/eletra-hdmi-adapter-vga-m-hdmi-f/p-253650/

HDMI-kabel ligger i vegg og er uendret, den viser bilde som forventet om jeg kobler til en TV - så kabel er signal/kabel er OK.
PC via VGA vises OK.
Men når jeg kobler overgang mellom HDMI-kabel og PJ så er bildet like svart.... :mad::mad:

Er det noe kompatibilitetsgreier jeg ikke skjønner/er klar over?

lars-chr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Antall liker
57
Du plugger altså adapterens VGA-plugg inn i projektoren, og signalkilden til adapterens HDMI-kontakt? I såfall har du kjøpt en adapter som går i "feil retning". Den gjør om fra VGA til HDMI. Du trenger det motsatte. Slike adaptere virker bare "en vei".

Halair

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2014
Antall liker
768
Sted
Sandefjord
Takk for tips, har dessverre ikke funnet riktig overgang med VGA Female - men har fått ordnet meg ved å kjøpe lang VGA-kabel og HDMI(ut)-VGA overgang :)

På sikt ser jeg om jeg finner riktig HMDI(in)-VGA overgang da jeg kan bruke signal som ligger i veggen.

Topp Bunn