Problemer med HDMI-VGA overgang

Halair

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2014
Innlegg
1.610
Antall liker
1.719
Sted
Sandefjord
Hei, håper noen kan kaste litt lys på problemet mitt:

Jeg har en PJ (Sony VPL50-Pearl) der HDMI har sluttet å virke, den vil ikke ta signalet. Derimot viser den bilde via VGA-inngangen (D-SUB15) når jeg kobler PC opp mot den. Så PJ fungerer, VGA-porten er OK.

Jeg har kjøpt følgende HDMI (female) -> VGA Male-adapter:
https://www.power.no/data-og-tilbeh...el/eletra-hdmi-adapter-vga-m-hdmi-f/p-253650/

HDMI-kabel ligger i vegg og er uendret, den viser bilde som forventet om jeg kobler til en TV - så kabel er signal/kabel er OK.
PC via VGA vises OK.
Men når jeg kobler overgang mellom HDMI-kabel og PJ så er bildet like svart.... :mad::mad:

Er det noe kompatibilitetsgreier jeg ikke skjønner/er klar over?
 

lars-chr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Innlegg
301
Antall liker
104
Du plugger altså adapterens VGA-plugg inn i projektoren, og signalkilden til adapterens HDMI-kontakt? I såfall har du kjøpt en adapter som går i "feil retning". Den gjør om fra VGA til HDMI. Du trenger det motsatte. Slike adaptere virker bare "en vei".
 

Halair

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2014
Innlegg
1.610
Antall liker
1.719
Sted
Sandefjord
Takk for tips, har dessverre ikke funnet riktig overgang med VGA Female - men har fått ordnet meg ved å kjøpe lang VGA-kabel og HDMI(ut)-VGA overgang :)

På sikt ser jeg om jeg finner riktig HMDI(in)-VGA overgang da jeg kan bruke signal som ligger i veggen.
 
Topp Bunn