pro-ject a/d phono box s erfaringer

Audio_Physic

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
85
Antall liker
7
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
2
Kjøpte denne idag da jeg kun har en digital DAC/pre. Har koblet rca fra platespiller og inn på line in på RIAA. Optisk fra den og inn i PRE/DAC. Satt den på Linje 2 på RIAA for å spille musikk ikke spille inn musikk.

Står noe om at man må koble seg til data og justere der, men det er vel kun om man bruker USB kabel og faktisk har tenkt til å spille inn musikk?

Noen som har anelse om hvorfor lyd ikke kommer ut på stereoen? :O
 
X

X186841

Gjest
Klippet fra manualen.

Optical output is only available, when USB connection is active.
 

Audio_Physic

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
85
Antall liker
7
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
2
Så det nå. Var innom hfk. Fikk med usb adaper. Plugge i stikkontakten så se om det skjer ting da :D
 

Audio_Physic

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
85
Antall liker
7
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
2
Klippet fra manualen.

Optical output is only available, when USB connection is active.


Skjønte du om den MÅ være tilkoblet pc eller holder det med usb ene ende og stikkontakt i andre? Prøvde med stikke nå men så ikke no lys i eller kom noe lyd via optisk :S
 
X

X186841

Gjest
Står att USB kabel må være tilkoblet mellom PC og BOX og pc,n må være påslått.
 

Audio_Physic

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
85
Antall liker
7
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
2
Står att USB kabel må være tilkoblet mellom PC og BOX og pc,n må være påslått.

Herre jemenin å tullete da. Har jo ikke akkurat en data i stereobenken. Elkjøp i morra og handle meg kabel da. Så får en se om ting fungerer da.
 

tomhagen

Fersking
Ble medlem
26.02.2009
Innlegg
1
Antall liker
0
@Audio_physic, Fikk du det løst? Tenker nemlig på å kjøpe den til å ha mellom platespiller og digital forstærker - men er ikke interesseret i å ha en pc/usb på for å kunne bruke...
 

ragwo

Mud-fi freak
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
6.722
Antall liker
14.340
Sted
Bodø
Torget vurderinger
42
Drar denne tråden opp fra glemselen da jeg har vanskeligheter med å finne noen som selger boksen. Kunne noen gitt meg et tips?

Edit: Hvordan jeg har oversett at Soundgarden selger burken vet jeg ikke, men nå vet jeg hvor den kan kjøpes.
 
Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Kanskje USB-en bare leverer strøm til Toslink-interfacet, så det holder å plugge en USB-kabel fra en 5V USB-strømadapter til boksen. OBS: Sjekk dette først. ;)
 

ragwo

Mud-fi freak
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
6.722
Antall liker
14.340
Sted
Bodø
Torget vurderinger
42
Kanskje USB-en bare leverer strøm til Toslink-interfacet, så det holder å plugge en USB-kabel fra en 5V USB-strømadapter til boksen. OBS: Sjekk dette først. ;)
Det hadde vært flott om noen kunne testet
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
For å si det slik, når jeg tok bort Nad D7050 som jeg benyttet som dac/pre/spotify dings (+denne a/d'n) og satt inn en 7 år gammel Rotel RC06 pre med innebygget riaa så våknet platespilleren veldig! (En gammel Beogram 6000) Ble en separat dac til alt det andre da men alt i alt bedre lyd!
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det var vel et riaa-trinn mellom Beogram og ADC-en også?

Den øvelsen var det jo så mange variabler i at det er vanskelig å si hva som gjorde hva? At det låt annerledes når du byttet RIAA-trinn og forsterker og fjernet A/D- og tilbake til D/A-konvertering, er vel ikke så overraskende. :)
 
Sist redigert:
Topp Bunn