Prislister på pick up'er?

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Etter litt snoking på nettet, har jeg konkludert med at mange av aktørene i hifibransjen, er noen skikkelige sløvinger med å oppdatere nettsidene sine. Det finnes hederlige unntak, bl.a. Oslo HiFi Center, Soundgarden og HiFi-klubben, men jevnt over alt for dårlig.

Oppdterte prislister på f.eks. pick up'er, er det ikke så lett å finne. Skal man finne pris på f.eks. Dynavector p.u'er, er prislista hos PlanetSnapa fra 2010. Priser på Ortofon, finner jeg ikke i det hele tatt. Bortsett fra 2M-serien, de finner jeg priser på hos HiFi-klubben, OHFC og Soundgarden. Jeg er klar over at prisene på enkelte p.u'er, også Dynavector sine, har gått betydelig ned i år. Følgelig kunne det vært interessant med oppdaterte prislister, og i alle fall prislister fra samme kalenderår.

Det er bare å ta en telefon, vil sikkert noen finne på å hevde. Jada, men da bør det være mulig å oppnå svar. Og det er ikke alltid like lett, men også på det området, er de tre nevnte best i min uformelle test.

Stemmer dette, eller er det bare jeg som er a) for dårlig til å søke på nettet, b) har konstant uflaks med å ikke få svar pr telefon hos forretninger og importører av hifi-utstyr?

Er det noen her på forumet som kan hjelpe med oppdaterte priser på p.u'er?

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Takker...Mono og HiFi-stasjonen glemte jeg i farta. De har faktisk priser på p.u'er - men jeg har ikke peiling på om listene er oppdaterte eller ikke. På prislista til PlanetSnapa, står det "2010" så da veit man at den er utgått på dato. Når jeg også veit at Dynavector har satt ned prisene på enkelte p.u'er nokså mye, er den i beste fall vill-ledende. Og svar pr. telefon har ikke jeg lyktes med å oppnå. Kanskje man rett og slett ikke ønsker å selge produktene sine?

Er det mange som handler p.u'er fra omverden? Hvilke aktører er det i så fall som kan anbefales?

Hifi Stasjonen

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
59
Takker...Mono og HiFi-stasjonen glemte jeg i farta. De har faktisk priser på p.u'er - men jeg har ikke peiling på om listene er oppdaterte eller ikke. På prislista til PlanetSnapa, står det "2010" så da veit man at den er utgått på dato. Når jeg også veit at Dynavector har satt ned prisene på enkelte p.u'er nokså mye, er den i beste fall vill-ledende. Og svar pr. telefon har ikke jeg lyktes med å oppnå. Kanskje man rett og slett ikke ønsker å selge produktene sine?

Er det mange som handler p.u'er fra omverden? Hvilke aktører er det i så fall som kan anbefales?
Våre priser på de pickup merker vi har på websidene våre er oppdaterte. Bluelectric blir sjekket mot kurs på kjøpsdag, men vi har også opplyst pris i CHF på våre sider.
Andre pickup merker enn de som er listet på våre websider, må man ta kontakt for å få pris. Har rett og slett ikke tid til å legge inn alle merker og holde dem oppdatert.
Mvh
Hifi Stasjonen

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Husk at priser på type importør hjemmesider er som oftest anbefalt utsalgspris.
Det kan være lurt å be tilbud fra forhandlere på litt mere kostbare PU.

Sist redigert:
Topp Bunn