Pris for original plakat fra Kalvøyafestivalen 1973 (Frank Zappa)?

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Hei

Plakaten fra ovennevnte festival er en forseggjort, stor og dekorativ sak, inkludert tegning av Frank Zappa, som var hovedattraksjonen. Har hatt en slik hengende i glass og ramme siden dengang.
Det er selvfølgelig synd å kvitte seg med kjære minner, men tanken har begynt å vokse. Det er jo engang sånn, at både en selv og ens egne prioriteringer forandrer seg med tiden. Dessuten regner jeg med at det er større Zappa-fans der ute enn meg som godt kan tenke seg denne. Dermed kan det kanskje ligge an til en hyggelig handel? Men ikke for enhver pris.
Så: Noen med bedre kjennskap til markedet for slike ting, som kan antyde hva det er rimelig å forlange?


Ole G :)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Dette er vel et typisk objekt uten noen egentlig sporbar typisk markedspris kanskje; hvis omsetningsverdi er mye avhengig av dette med å treffe akkurat den kjøperen som vil ha akkurat dette objektet.

Det vil vel typisk være noen som har et forhold til Kalvøya '73, men hva de er villig å betale er vel enhvers gjetting, og opp til kjøpekraft/-vilje hos samme person. Jeg har ikke peiling på dette men skulle kunne gjette på at noen gladelig ville ha betalt en tusenlapp eller kanskje mer for den innrammede plakaten, ikke minst dersom de var der selv, har husrom til plakaten, og har gode minner fra festivalen. Selv hadde jeg ikke betalt noe for den, men det er pga at jeg ikke har noe forhold til hverken festivalen eller Zappa utover generell interesse.
Noen år senere var jeg der mens Blondie (Deborah Harry) spilte der, en slik plakat (innrammet) ville jeg ha betalt en tusenlapp for uten problem.

Kanskje avertere plakaten på et musikkforum ville ha gitt større sjanse for flere treff?
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.471
Antall liker
9.605
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg var der i 73 - og litt ville jeg kanskje betalt for den av den grunn. En tusenlapp høres kanskje kurant ut. Men dette er sikkert veldig individuelt; en fantastisk opplevelse, men alt med måte.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.155
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
jeg var der også og ville ikke betalt noe!?
var det da super-Teigen stilte som oppvarming?
mvh
Leif
 

pang

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
13
LMC skrev:
jeg var der også og ville ikke betalt noe!?
var det da super-Teigen stilte som oppvarming?
mvh
Leif
Det var ikke det han spurte om , det er liebhaberpriser på sånne der markedet ikke er full-
stappet av prisguider. Legg den ut på feks QXL eller Ebay , det blir fort et par tusen eller
kanskje mer . Kjenner noen Zappa samlere som ikke akkurat har bremsene på.

Amund
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Verdensmarkedet (eBay) er nok ikkje feil å sjå til om du vil ha mest mulig for plakaten.
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
LMC skrev:
var det da super-Teigen stilte som oppvarming?
mvh
Leif
Hvis du med det mener Popul Vuh, så ja.
Fantastisk opplevelse hele festivalen, forresten. Syns jeg dengang, og ville nok gjort i dag også, om det skulle dukke opp live musikk av samme kaliber.

Ellers: Takk for tips folkens!

Ole G :)
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.619
Antall liker
3.733
...glemmer ikke da Zappa spurte publikum om hva slags ekstranumre de ville ha; "old songs or new songs?"

Foran meg reiste en av de gamle klubbsju-gutta seg i sin fulle høyde (ca 1.65) og ropte så høyt han kunne med lunger fulle av eventyrblanding; "gamlææ låtæææær!!!"

Det var tider.

Har forøvrig kassetter med opptak fra konserten. Må finne en kasettspiller og gjenoplive litt minner.

Er forøvrig interessert i plakaten, når du finner ut hva du skal ha.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.155
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
var du på Chicago og, med Hot Chocolate som oppvarming?
knallvær og lumumba på termos
det var tider!
mvh
Leif
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.619
Antall liker
3.733
LMC skrev:
var du på Chicago og, med Hot Chocolate som oppvarming?
knallvær og lumumba på termos
det var tider!
mvh
Leif
Den gikk jeg glipp av - men Lumumba husker jeg! Skikkelig "Chateau Migraine" dagen derpå. ;D
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
olisn skrev:
Hei

Plakaten fra ovennevnte festival er en forseggjort, stor og dekorativ sak, inkludert tegning av Frank Zappa, som var hovedattraksjonen. Har hatt en slik hengende i glass og ramme siden dengang.
Det er selvfølgelig synd å kvitte seg med kjære minner, men tanken har begynt å vokse. Det er jo engang sånn, at både en selv og ens egne prioriteringer forandrer seg med tiden. Dessuten regner jeg med at det er større Zappa-fans der ute enn meg som godt kan tenke seg denne. Dermed kan det kanskje ligge an til en hyggelig handel? Men ikke for enhver pris.
Så: Noen med bedre kjennskap til markedet for slike ting, som kan antyde hva det er rimelig å forlange?


Ole G :)
Du må legge ut mer info om kvalitet og bilder etc...

kan nok gå for 3-4 k om det er pristine Q og med ramme.
 
Topp Bunn