Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.283
    Antall liker
    34.817
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Kan bli interessant. Trump melder (i ALL CAPS) at han vil bli arrestert på tirsdag, og oppfordrer selvsagt de klippefast troende til opprør (igjen) for å berge hans egen rumpe fra velfortjent fengsel.
    Spørsmålet er vel mest om det er New York, Georgia eller the Feds som utsteder arrestordre først.
    In a monumental ruling Friday, a federal judge ordered Donald Trump attorney Evan Corcoran to provide additional testimony as part of an investigation into the former president’s handling of classified documents, a source familiar with the matter told CNN.

    Corcoran has the potential to become one of the most crucial witnesses in special counsel Jack Smith’s criminal investigation into possible mishandling of classified records after the Trump presidency and obstruction of justice.

    District Judge Beryl Howell said in an order under seal that Justice Department prosecutors have met the threshold for the crime-fraud exception for Corcoran, the source said.
    Internasjonal arrestordre på putin og varetektsfengsling av Trump - kverna maler langsomt, men grundig.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.283
    Antall liker
    34.817
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Til ingens store overraskelse:
    Eksempel, idiotisk som det var når han selv hadde avskaffet sikkerhetskravene på jernbanen etter innspill fra pengesterke lobbyister:
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Kan bli interessant. Trump melder (i ALL CAPS) at han vil bli arrestert på tirsdag, og oppfordrer selvsagt de klippefast troende til opprør (igjen) for å berge hans egen rumpe fra velfortjent fengsel.
    Spørsmålet er vel mest om det er New York, Georgia eller the Feds som utsteder arrestordre først.

    Internasjonal arrestordre på putin og varetektsfengsling av Trump - kverna maler langsomt, men grundig.
    Mot Freedom and Liberty for all. Nå er det "unntatt hvite middeladrende hetero menn". Queer relgionen. Ja, dette likner religion og de tilber en Gud de kaller "God". Hvilken Gud?? Men nå har vel enkelte hisset seg opp allerede fordi man forstår ikke dybden i religion og avgudsdyrkelse.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Mot Freedom and Liberty for all. Nå er det "unntatt hvite middeladrende hetero menn". Queer relgionen. Ja, dette likner religion og de tilber en Gud de kaller "God". Hvilken Gud?? Men nå har vel enkelte hisset seg opp allerede fordi man forstår ikke dybden i religion og avgudsdyrkelse.
    Donald Trump blir diskriminert og fengslet fordi han er en hvit heterofil mann? Også noe med Gud og sånn? Gud er queer, og derfor sender han Trump i fengsel?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Donald Trump blir diskriminert og fengslet fordi han er en hvit heterofil mann? Også noe med Gud og sånn? Gud er queer, og derfor sender han Trump i fengsel?
    Ja, hans motstandere er demokrater. Demokratene er blitt en merkelig politisk sekt som blander inn dyrkelse av arketyper" Queer culture/Queer people" som er helter og offre i et merkelig narrativ hvor de undertrykkes av Hvite, middeladrende, rasistiske rike menn som har monsterrollen i dette narrativ. Trumpler er selve eksemplet på et slikt monster og sammenliknes med Mussolini og liknende monstre.

    Men det som ingen i tråden her forstår en dritt om er at religion er viktig for amerikanere. Derfor er Gud og djevler blandet inn i bildet og brukes i populærkultur også. Hvilken Gud?

     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.283
    Antall liker
    34.817
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Men det som ingen i tråden her forstår en dritt om er at religion er viktig for amerikanere. Derfor er Gud og djevler blandet inn i bildet og brukes i populærkultur også. Hvilken Gud?
    Etter å ha bodd der i fem år har jeg nok fått med meg det, ja. Men tenk litt over disse trendene, du:
    1679173084173.png
    1679173025461.png

    Uansett har det fint lite å gjøre med at seriekriminelle Donald J Trump nå ser ut til å bli holdt ansvarlig for sine egne forbrytelser for første gang i sitt liv. Han pisser i buksa ved bare tanken.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Tipper det hadde vært alvorlig heftig underholdning å få være flue på veggen i Trump-husholdningen denne helga. Real life Animal House.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha bodd der i fem år har jeg nok fått med meg det, ja. Men tenk litt over disse trendene, du:
    Vis vedlegget 903203
    Vis vedlegget 903202

    Uansett har det fint lite å gjøre med at seriekriminelle Donald J Trump nå ser ut til å bli holdt ansvarlig for sine egne forbrytelser for første gang i sitt liv. Han pisser i buksa ved bare tanken.
    Jeg har vært i USA flere ganger og har tatt engelsk årsstudium med amerikanske lærere.
    Ja, det du nevner er korrekt, men har avvist meg i forhold til hva jeg har skrevet om dette før i tråden.
    Trump omtaler denne trenden som "Radical Lefts" verk, men han er selv pådriver for denne trenden. Det er Kunnskap og materialisme som har skylden og det er bra.

    Kapitalisme overtar. Kjøp og salg av amerikanske og andre produkter overtar for religion.....og det er bra.

    Men amerikanere begynner å miste kunnskap om religion. Religion er bare verdensreligionene, Kristen Dom, Islam, Hinduisme Budhisme, shintoisme osv. Men glemmer definisjonen av religion. Religiøsitet er også å tilbe det skapte eller menneskeskapte figurer og opphøyede Idoler. Religion må ha et symbol og en fast ideologi med lover og regler for hvordan mennesket skal oppføre seg. Queer er religion slik jeg ser det. Målet er å splitte opp kirkene. For og imot Queer ideologi.
    Dette kan ikke Trumpler gjøre noe med. Han blir satt inn for sine kjeltringstreker fra fortiden.
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er dette Gudsbespottelse?
    Seriously???
    Å legge et bilde ut offentligt, der han be´r, vel vitende at han ikke tror på noe som helst annet enn seg selv??
    Å samtidig insinuere, at han er verdens frelser (med andre ord)..... Og skrive "God bless this man" om
    seg selv??
    Om du ikke ser det spottende i, at man bruker Gud i kommersiell og politisk sammenheng, da har jeg ikke
    ytterligere kommentarer.
    Jeeeezzz....
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Seriously???
    Å legge et bilde ut offentligt, der han be´r, vel vitende at han ikke tror på noe som helst annet enn seg selv??
    Å samtidig insinuere, at han er verdens frelser (med andre ord)..... Og skrive "God bless this man" om
    seg selv??
    Om du ikke ser det spottende i, at man bruker Gud i kommersiell og politisk sammenheng, da har jeg ikke
    ytterligere kommentarer.
    Jeeeezzz....
    Hvordan insinuerer han at han er verdens frelser? Har Trumpler sagt at han er Guds Sønn?

    Ut i fra ditt Trumpler bilde kan Trump aldri tilhøre noen som helst religion fordi han har så mye svinn på skauen og har ført så mange bak lyset at han er værre enn Mussolini. Da er jeg med på din tanke og "innser" at han er alt annet en en hellig representant for noen religion.
    I og med at han er notorisk løgner så er hans forhold til Gud kun for å tekkes de evangelisk kristne velgerne og det er det veldig mange kristne som mener.
    Her sier han at han er Presbyterianer. Men det er vel løgn og Gudsbespottelse det også?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.554
    Antall liker
    15.583
    Torget vurderinger
    2
    Jennifer Rubin startet noe med den artikkelen, HasseBasse. Det kokte i kommentarfeltet.

    En grei oppskrift for hvite kristne som ser at de mister oppslutning. Den har stupt pga ekstremismen de har utvist etter at Obama ble valgt.

    Rubin foreslår:

    If Christian evangelicals really want to slow their decline, they might consider getting out of the unpopular political ideas market (e.g., abortion bans) and stressing values that could win back alienated young people (e.g., reverence for conserving the planet, ministering to the poor and the weak). That might put more seats in the pews, although it likely wouldn’t do much for the aging, mostly White, reactionary GOP.

    Søkte tanker, selvsagt.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hvite evangelikalske kristne rømmer til Texas i hopetall. Men til og med der sliter megamenighetene med nedgang.

    Dette understreker jo mine skrullingteorier fra i fjord hvor det er totalitære krefter i USA som har som mål å fjerne "religion" det betyr omskriving av grunnlovstekst. Men først må Trumplers kanditatur vekk.
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Rubin foreslår:

    If Christian evangelicals really want to slow their decline, they might consider getting out of the unpopular political ideas market (e.g., abortion bans) and stressing values that could win back alienated young people (e.g., reverence for conserving the planet, ministering to the poor and the weak). That might put more seats in the pews, although it likely wouldn’t do much for the aging, mostly White, reactionary GOP.

    Søkte tanker, selvsagt.

    Søkt indeed. Hvorfor blande Kristus' egne verdier inn i dette?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Hvite evangelikalske kristne rømmer til Texas i hopetall. Men til og med der sliter megamenighetene med nedgang.

    Dette understreker jo mine skrullingteorier fra i fjord hvor det er totalitære krefter i USA som har som mål å fjerne "religion" det betyr omskriving av grunnlovstekst. Men først må Trumplers kanditatur vekk.
    Du må ikke glemme at begrepet "trosfrihet" også innebærer retten til å ikke tro. Og man behøver ikke være totalitær for å fremme et slikt synspunkt. Tvert i mot, faktisk.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054

    Det jeg lurer på i denne saken, er om det er en lov mot å inngå en taushetsavtale (Non Disclosure Agreement, NDA)? Jeg tenker at dersom to myndige parter inngår en gjensidig avtale om å holde kjeft om lovlig aktivitet de har gjort i lag, så må vel det være helt greit? Slik jeg ser det, har den ene parten brutt avtalen, mens den andre arresteres. Noen som kan opplyse meg om hva problemet i denne saken egentlig er?
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Fra The Guardian:

    The investigation concerns $130,000 that Trump made to Daniels through his then lawyer Cohen in the final days of the 2016 campaign. Trump later reimbursed Cohen with $35,000 checks using his personal funds, and Cohen pleaded guilty in 2018 to federal charges involving the hush money.

    The district attorney’s case is likely to focus on how Trump and the Trump Organization handled the reimbursements. According to court filings in the federal case, the Trump Organization falsely recorded the payments as legal expenses, referencing a legal retainer with Cohen that did not exist.


    Jeg er heller ikke 100% klar på hva som er lovlig og ikke her, men å deklarere betalingen som "legal expenses" er i alle fall ikke kosher. Dette er vel også, tror jeg, "legal expenses" forbundet med presidentkampanjen hans og dermed et brudd på lover om "campaign financing". Trur eg.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ja, sist saken ble tatt opp var det pga at dette var valgkamppenger som ble brukt for å betale noe som burde anses som _svært_ private utgifter, og det var visst ganske klare lover på dette.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Ja, sist saken ble tatt opp var det pga at dette var valgkamppenger som ble brukt for å betale noe som burde anses som _svært_ private utgifter, og det var visst ganske klare lover på dette.
    I så fall sier vel det mer enn bare litt om hvor tilbakestående så vel Trump som hans advokater er; dette kunne gått helt fint for dem, bare de hadde fikset dette på bakrommet, uten å trekke inn valgkamppenger. Men er griskheten grenseløs, så ender det fort sånn. Karma.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Du må ikke glemme at begrepet "trosfrihet" også innebærer retten til å ikke tro. Og man behøver ikke være totalitær for å fremme et slikt synspunkt. Tvert i mot, faktisk.
    Du trenger ikke rette pekefinger mot meg. Jeg er for trosfrihet. Men les SV sitt partiprogramm.

    I edens hage gav Gud mennesket valget mellom fredlig liv med Ham og et annet alternativ. Alternativet var Kunnskap. Mennesket tok sitt valg, Kunnskap. (Krig og fred å miljø å sånn)
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    I så fall sier vel det mer enn bare litt om hvor tilbakestående så vel Trump som hans advokater er; dette kunne gått helt fint for dem, bare de hadde fikset dette på bakrommet, uten å trekke inn valgkamppenger. Men er griskheten grenseløs, så ender det fort sånn. Karma.
    "Folkets penger er mine penger" er jo tanken til Trump.
    sånn sett er han jo den perfekte kommunistleder. litt ironisk.

    Det var jo den samme greia under "take america back" kampanjen hvor han tigga folk om å gi penger til rettsaken som skulle "unleash the kraken" og "stop the steal" , men det var i det minste ikke valgkampanjepenger, og i tillegg hadde de tatt med en liten disclaimer nederst på donasjonssiden hvor det stod at pengene ikke kom til å gå til dette, men for å dekke Trumps personlige utgifter. Så det kan hende de hadde lært noe.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Det kan vel se ut som flyttebyrånæringa får gode tider i USA framover. Klimaflyktninger og behovet for å finne sine 'egne' mhp politikk, religion og hudfarge vil gi store endringer, noen som vil trende litt rundt disse tingene?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Du trenger ikke rette pekefinger mot meg. Jeg er for trosfrihet. Men les SV sitt partiprogramm.

    I edens hage gav Gud mennesket valget mellom fredlig liv med Ham og et annet alternativ. Alternativet var Kunnskap. Mennesket tok sitt valg, Kunnskap. (Krig og fred å miljø å sånn)
    OT:

    Fra SV's prinsipprogram:
    Diskriminering på bakgrunn av religion, seksuell orientering, etnisk bakgrunn eller funksjonshemming er undertrykkende og opprettholder ufrihet

    Vi vil kompromissløst forsvare og styrke ytringsfriheten, organisasjonsfriheten og religionsfriheten, som er viktige forutsetninger for reelt demokrati.

    I det flerkulturelle samfunnet må det være rom for store forskjeller i levemåte, kultur og religion.
    Og fra Arbeidsprogrammet:

    innføre et felles, mangfoldig og sekulært religions- og livssynsfag i skolen

    Alle skal ha like muligheter, uavhengig av hudfarge, etnisitet, religion og bakgrunn.

    Kunst, idrett, frivillighet og kultur er nødvendig for samfunnet og den enkelte. Kultur fyller livet vårt med innhold og er sammen med den frie, redaktørstyrte pressen viktige grunnsteiner for demokratiet vårt. Det samme er åpenhet og meningsmangfold, med rom for ulike livssyn og religioner

    (Side 71 i programmet inneholder et eget avsnitt kalt Religion og Livssyn. I praksis fremmer de ideen om et sekulært samfunn, dvs. full trosfrihet.) Fra innledningen av det avsnittet: Alle mennesker har krav på reell religions- og meningsfrihet. Og videre: Religionsfrihet innebærer også at ingen skal bli utsatt for religiøs kontroll og tvang. (og mye mer, selvsagt, men frihet til å tro hva en vil er pilaren i hele tankegangen)

    Grunnloven slik at paragrafer som viser til en særskilt religion eller et særskilt livssyn, blir endret eller fjernet.
    Det SV prediker er religionsfrihet i praksis, og jeg støtter dem 100% i disse synspunkter.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    OT:

    Fra SV's prinsipprogram:


    Og fra Arbeidsprogrammet:



    Det SV prediker er religionsfrihet i praksis, og jeg støtter dem 100% i disse synspunkter.
    Her er det så mye selvmotsigelser å ta tak i at telefonen min får ikke med seg alt.
    Hvordan kan det være likestilling mellom kjønnene når kjønn er flytende? Hva med ikke-binære?
    SV vil ha færre kirker og motarbeider et fenomen de har funnet opp selv, homoterapi.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    OT:

    Fra SV's prinsipprogram:


    Og fra Arbeidsprogrammet:



    Det SV prediker er religionsfrihet i praksis, og jeg støtter dem 100% i disse synspunkter.
    Sekulært samfunn med full trosfrihet så lenge man bøyer seg for diskrimineringspolitiet. Har likhetstrekk med kleskodepolitiet i Iran.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan kan det være likestilling mellom kjønnene når kjønn er flytende? Hva med ikke-binære?
    SV vil ha færre kirker og motarbeider et fenomen de har funnet opp selv, homoterapi.
    Enkelt. Når folk får være den de er, i fred for ismer og folk som har forutinntatte oppfatninger om hva de er eller bør være, har vi reell likestilling. Enkelt og opplagt. Det er vel nærmest definisjonen på å være likestilt.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Ja, hans motstandere er demokrater. Demokratene er blitt en merkelig politisk sekt som blander inn dyrkelse av arketyper" Queer culture/Queer people" som er helter og offre i et merkelig narrativ hvor de undertrykkes av Hvite, middeladrende, rasistiske rike menn som har monsterrollen i dette narrativ. Trumpler er selve eksemplet på et slikt monster og sammenliknes med Mussolini og liknende monstre.

    Men det som ingen i tråden her forstår en dritt om er at religion er viktig for amerikanere. Derfor er Gud og djevler blandet inn i bildet og brukes i populærkultur også. Hvilken Gud?

    Det narrativet som du snakker om hvor Trump er sjefsmonsteret er jo noe han har lagt opp til selv med sterke uttalelser mot transpersoner og LGBTQ generelt.

    Trump said that his administration would push for “positive education about the nuclear family” as well as celebrate “rather than [erase] the things that make men and women different and unique.”

    He added, “I will ask Congress to pass a bill establishing that the only genders recognized by the United States government are male and female, and they are assigned at birth.”

    Trump, who announced his presidential candidacy in November and has seen his influence weaken in the Republican Party, then went on to say that transgender people didn’t exist until “a few years ago.”

    “No serious country should be telling its children that they were born with the wrong gender, a concept that was never heard of in all of human history. Nobody's ever heard of this,” he said.

    The Trevor Project recently released a report that showed that anti-LGBTQ+ discourses negatively affect the mental health of LGBTQ+ youth.

    “An overwhelming majority of LGBTQ youth have been negatively impacted by recent debates and laws around anti-LGBTQ policies and that many have also experienced victimization as a result,” the organization said when it released the report last month.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Enkelt. Når folk får være den de er, i fred for ismer og folk som har forutinntatte oppfatninger om hva de er eller bør være, har vi reell likestilling. Enkelt og opplagt. Det er vel nærmest definisjonen på å være likestilt.
    Man får ikke fred fra ismer. Man tilhører en tro/ikke-tro, isme uansett. Material-isme er livssyn hvor Gud er irrelevant eller fjern.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn