Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Om det har vært juks eller tellefeil så for all del, få det avklart. Det er nok også JB veldig interessert i ;)
    Men jeg tror nok JB er den som sover best om natta for tiden...
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.471
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    - Hun spøkte ofte om sexlivet sitt, og under et fundraising-arrangement tilbød hun en lap dance til den som ga mest penger, forteller kilder på nettstedet.

    Jaja, så lenge man er i mot abort og synes endetiden er et godt konsept, så er det tydeligvis ikke så farlig.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    1. 03:20DEL
      Gruppe fra Det hvite hus oppfordrer Trump til å starte overgangen
      En tverrpolitisk gruppe bestående av representanter for president Donald Trumps tre forgjengere, oppfordrer ham til å starte overgangen umiddelbart.
      – Dette var en hardt utkjempet valgkamp, men historien er full av eksempler på presidenter som sto fram fra slike valgkamper for å bistå deres etterfølgere på pent vis, heter det i uttalelsen fra gruppen.
      Center for Presidential Transitions rådgiverpanel oppfordrer derfor Trump-administrasjonen til å gå videre og umiddelbart starte overgangsprosessen nå som valget er ferdig. Uttalelsen kommer mens Joe Biden ennå ikke er formelt anerkjent som vinner av valget av General Services Administration. Det må gjennomføres for å få tilgang på økonomiske midler til gjennomføring av overgangen og for å rydde veien for at Bidens team kan sette i gang overgangsprosessen i føderale etater. Uttalelsen er skrevet under av Josh Bolten og Michael Leavitt fra Bush-administrasjonen, av Thomas McLarty fra Clinton-administrasjonen, og av Penny Pritzker fra Obama-administrasjonen. (©NTB)
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Overgangen fra Trump til Biden blir nok ledet av Mitch McConnell. Trump fader seg selv ut - og akkurat nå virker det som han spiller seg helt ut som en motrøst.

    Så får vi virkelig håpe at Biden har et bedre samarbeid med Mitch McConnell enn hva Obama klarte - da mht et sannsynlig flertall til republikanerne i senatet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.283
    Antall liker
    34.817
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Lawfare blog er nesten litt imponert over hvor problemfritt valget har blitt gjennomført, gitt både omstendighetene og all bekymringen på forhånd:
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Biden vant og Trump tapte. Men republikamerne vant vel strengt tatt valget, selv om presidenten ble demokrat.
    Så hva skjer videre? Il Drumpht (det navnet passer bedre enn noensinne nå) har fremdeles noen uker igjen, hva kan han finne på å gjøre? Hva har han myndighet til å gjøre?

    Er det noen som helst tvil om vanskelighetene Biden kommer til å få med å få sin politikk gjennom?
    Og det kommer til å være stort press fra venstresiden i hans parti. Et parti som varierer fra SV til Frp, om vi bruker norsk standard.
    Republikarerne kommer til å blokkere etthvert forsøk på å få inn noe som virker "kommunisktisk". Enten i form av representanter eller forslag.

    Det er nå det begynner. Det er nå vi kommer til å se frøene il Drumpht har klart så. Hva kommer etter? Hvilken galning må "vi"/verden ta høyde for om 4 år? Og hvilken makt kommer konspirasjonsteoristene/terroristene og ytre høyre til å få (og bruke)? Er det mulig å stoppe det toget som nå har tatt av perrongen?
    Verden er, om mulig, enda litt mere skummel nå, i mine øyne.

    Men det er mulig jeg er veldig svart hvit nå.... :cool:
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Se videon med Romney - han er klar på at Trump vill ha stor innflytelse fremover i det republikanske partiet
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.508
    Antall liker
    862
    Torget vurderinger
    1
    Overgangen fra Trump til Biden blir nok ledet av Mitch McConnell. Trump fader seg selv ut - og akkurat nå virker det som han spiller seg helt ut som en motrøst.

    Så får vi virkelig håpe at Biden har et bedre samarbeid med Mitch McConnell enn hva Obama klarte - da mht et sannsynlig flertall til republikanerne i senatet.
    Det ansvaret trur eg ikkje du skal legga på Obama...
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    ^^ Harris og Biden kan bane vei for en ny og skummel kandidat om 4 år - uten tvil. Det blir et vakuum etter Trump - så får vi se hvordan demokratene klarer å samle USA fram til da. Jeg mistenker at mange hvite og sinte velgere ikke akkurat applauderer Harris - men håper jeg tar feil. Blir dette en ny Obama periode så kan ting se skummelt ut, men har tro på Biden.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det ansvaret trur eg ikkje du skal legga på Obama...
    Det gjør jeg. Obama var en utmerket taler og en elendig politiker. Historien om at senatet blokkerte alt er en forenkling. Det er noe som heter forhandlinger og politisk håndverk.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Glemmer man Corona? No Corona No Biden orr Watt?

    Kan skje merkelige ting ila de neste 4 og......
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg tror det er ingen her, og få republikanere, som faktisk lytter til Trump nå. Det har vært en lav mobilisering i USA blant hans mest ihugga fans - og de aller aller fleste forstår godt at vi nå er ferdige med Trump - og at Biden for lengst er på vei inn. Kanskje til og med Trump er ferdig med Trump - det kan nesten virke slik.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Glemmer man Corona? No Corona No Biden orr Watt?

    Kan skje merkelige ting ila de neste 4 og......
    Det er lov å håpe på at Biden endelig klarer å gjennomføre "obamacare" på en god måte - få til reelle forhadlinger med republikanerne og skape et bedre samarbeidsklima. Det er mange fartsdumper i veien, men dette blir nok bedre enn sist runde med demokratene. Korona kan jo nesten ikke bli verre - så her har han også en "fordel".
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Er RuneS og Orso i karantene?
    Jeg venter på resultatet. ;)
    So it’s important for everyone to realize that Trump campaign legal challenges must be resolved in the courts before we have an official and legally binding decision on who won the 2020 presidential election.
    Interessant er det at i 2016 så hadde vi tilsvarende anklager fra demokratene og det fikk støtte fra pressen som man ser i sitatene under. I dag når valget har gått i favør av medias favoritt, så blir det fullstendig avblåst og latterliggjort. Og er ikke denne ganske treffende?

    124097864_3710501772322833_3406109992354502254_n.jpg

    I et godt demokratisk samfunn bør det spilles ut og sensurering av media er alt annet enn bra. Vi står ovenfor to utfall som begge vil være ekstremt oppsiktsvekkende. Enten viser det seg at Trump klamrer seg til makten, og de bruker helt ubegrunnete anklager og angriper sånt sett demokratiet. Ikke bra. Eller det er valgfusk av venstresiden og det vil være en bombe av dimensjoner. Uavhengig av resultatet er, så bør det få komme klart frem. Jeg avventer å trekke konklusjon for min del.

    Etter valget i 2016:
    Særlig i de viktige vippestatene Michigan, Pennsylvania og Wisconsin, som til sammen har 46 valgmenn og som dermed vil kunne avgjøre utfallet av presidentvalget, er det tilsynelatende store uregelmessigheter, mener enkelte. En av teoriene er at datahackere kan ha manipulert opptellingen.

    – Valgresultatet bør verifiseres, sier Barbara Simons til The Guardian. Hun er ekspert på elektronisk stemmegivning og rådgiver for kommisjonen for valgrådgivning i USA.

    Sammen med en gruppe andre eksperter og aktivister har Simons nå utarbeidet en 18 sider lang rapport som tar for seg det som kan være uregelmessigheter i opptellingen.
    Grunnleggeren av National Voting Rights Institute, John Bonifaz, og professor Alex Halderman ved senteret for datasikkerhet ved University of Michigan mener også at noe er galt med opptellingen etter presidentvalget, melder CNN.

    Hillary Clinton hadde en klar ledelse på meningsmålingene både i Pennsylvania, Wisconsin og Michigan gjennom hele valgkampen.

    Da stemmene var talt opp viste det seg at hun hadde tapt i de to førstnevnte delstatene, mens det endelige resultatet fra Michigan lar vente på seg.Grunnleggeren av National Voting Rights Institute, John Bonifaz, og professor Alex Halderman ved senteret for datasikkerhet ved University of Michigan mener også at noe er galt med opptellingen etter presidentvalget, melder CNN.
    Hillary Clinton hadde en klar ledelse på meningsmålingene både i Pennsylvania, Wisconsin og Michigan gjennom hele valgkampen.

    Da stemmene var talt opp viste det seg at hun hadde tapt i de to førstnevnte delstatene, mens det endelige resultatet fra Michigan lar vente på seg.
    Dataeksperter og andre stiller blant annet spørsmål ved hvorfor Trump gjorde det så mye bedre i områder med elektronisk stemmegivning, enn i områder der det ble benyttet stemmesedler på papir.

    Dette kan tyde på hacking og manipulering av data, mener de, og viser blant annet til at amerikansk etterretning før valget hevdet at flere delstater hadde opplevd hackerangrep mot sine «valgrelaterte datasystemer», i de fleste tilfeller utført via russiske dataservere
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    ^ Jeg tror denne dekningen er noe vi bare må leve med. NRK kunne melde i beste sendetid at Trump har fått sparken, og at han endelig har fått muren han ønsket seg - bare rundt det hvite hus. Utrolig lite saklig. Når man ser bort fra 70 millioner stemmer, og et svært tett race - så blir alt dette fordummende. Ikke rart at vi ikke lærer fra gang til gang.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.044
    Antall liker
    1.452
    Torget vurderinger
    1
    I 2016 snakket man om så stor aktivitet på sosiale medier (via utenlandske trollfabrikker) at man påvirket valget. Ingen ved sine fulle fem tror vel at det amerikanse valget er "rigget" slik man ser i typiske dikaturer??? Dette er overhode ikke sammenlignbart.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Ikke hold pusten din Orso.

    De største endringene ved omtelling har gitt endring på 1200 stemmer. Det var i 2000 i Florida etter fadesen Bush / Gore.


    Det er ikke rapportert noe valgfusk fra venstresiden. Hva som derimot valgobservatører rapporterer er misbruk av sitt embete av Trump. Så hvis du leter etter valgfusk, så er det Trump du bør titte nærmere på når han erklærer seg selv som vinner etter at en brøkdel av stemmene er telt opp, kjemper for å stanse opptellingen av lovlige stemmer, og sier at høyesterett skal avgjøre, hvor han peker på sine 3 utnevnte dommere.

    Heldigvis finnes det fortsatt voksne mennesker i GOP som ber Trump om å sette seg ned.


    PS!
    Election interference. vi snakker om f.eks russisk innblanding i valget i 2016. Vi hadde en presidentkandidat på live TV be russerne sette i gang sin innblanding.
    Rigged election er noe helt annet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.283
    Antall liker
    34.817
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Interessant er det at i 2016 så hadde vi tilsvarende anklager fra demokratene og det fikk støtte fra pressen som man ser i sitatene under. I dag når valget har gått i favør av medias favoritt, så blir det fullstendig avblåst og latterliggjort. Og er ikke denne ganske treffende?
    Konklusjonen sist var jo at det ikke var noe galt ved hverken valgmaskiner eller opptelling. Russerne forsøkte å hacke seg inn, men det var ingen tegn på at de hadde lykkes. Manipuleringen som skjedde var i form av desinformasjon droppet i folks sosiale medier og tradisjonelle medier, støttet av aktører som GRU, WikiLeaks og Cambridge Analytica. Det, sammen med FBI's uvanlige steg med å offentliggjøre en ny etterforskning mot Clinton bare 11 dager før valget, førte til at Trump fikk tilstrekkelig mange stemmer i tilstrekkelig mange valgkretser. Mannen ble valgt.

    Jeg har heller ikke sett noe konkret som tyder på fusk denne gangen. Det ble gjort noen halvhjertede forsøk på å hacke seg inn, men ingen ting tyder på at det lyktes. Det var heller ikke noe som tyder på lignende desinformasjonskampanje som i 2016. Støyen ble stort sett generert av kandidatenes egne kampanjer. Valgdeltagelsen var sensasjonelt høy etter amerikanske forhold.

    Det meste jeg ser av anklager fra Trump-kampanjen er påstander om at de ikke fikk nok adgang til å observere opptellingen, f eks at de måtte stå 2 meter unna når de helst ville være 1 meter unna den som tellet, men ingen ting konkret om stemmegivningen eller opptellingen som sådan. Det er bare et snøfokk av løse påstander som tilsammen forsøker å mistenkeliggjøre noe som ser ut til å ha fungert langt bedre enn forventet. Har du sett noe konkret, eller er det bare faktafri mistenkeliggjøring fra din side også?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    ^^ Harris og Biden kan bane vei for en ny og skummel kandidat om 4 år - uten tvil. Det blir et vakuum etter Trump - så får vi se hvordan demokratene klarer å samle USA fram til da. Jeg mistenker at mange hvite og sinte velgere ikke akkurat applauderer Harris - men håper jeg tar feil. Blir dette en ny Obama periode så kan ting se skummelt ut, men har tro på Biden.
    De har banet vei for Antikrist, vet du. Hva mener du om det, @Rune S ?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Når bevæpnet mobb demonstrerer utenfor tellelokalene for å få dem til å stanse tellingen (eller telle ekstra hadere der Trump ligger bak), så er det ikke opposisjonen som bedriver valgfusk, orso.


    Hvor lang tid tar det før du forstår at alle anklager Trump kommer med mot andre er hva han selv gjør?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    De har banet vei for Antikrist, vet du. Hva mener du om det, @Rune S ?
    Fra spøk til alvor. Obama banet vei for Trump - og hvis Biden må gi seg i løpet av perioden - hvilken Ted Cruz eller Trump risikerer vi som en motreaksjon da? Det er faktisk en risiko i dette. Det er mange som tenker "make America white again". I tillegg stemmer de mye med lommeboka - og Biden vil måtte øke pengebruken en god del for å levere på sine løfter framover. Disse to faktorene kan gi en ny villian gode vilkår om 4 år.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er ingen av oss her som kan vite noe helt sikkert utifra hva vi leser i media. Media har for det første i stor grad en politisk agenda og har allerede bestemt seg. Her vil det vris på i begge retninger. For det andre er bevis noe som legges frem i retten og avgjøres der. I beste fall får vi indisier.

    Men interessant er det flere store mediekanaler holdt døren åpen for valgfusk i 2016 (som f.eks CNN), mens denne ganger blir det avblåst fra første stund. Vi har ingen nøytral pressedekning lenger og det er en farlig utvikling.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.471
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som Asbjørn skriver, i 2016 dreide det seg bla om utenlandsk innblanding. I dag rettes skytset mot USAs eget valgsystem. Det er ikke sammenlignbart, verken med sikte på alvorlighetsgrad, troverdighet eller mediainteresse.
     
    Sist redigert:

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Det er ingen av oss her som kan vite noe helt sikkert utifra hva vi leser i media. Media har for det første i stor grad en politisk agenda og har allerede bestemt seg. Her vil det vris på i begge retninger. For det andre er bevis noe som legges frem i retten og avgjøres der. I beste fall får vi indisier.

    Men interessant er det flere store mediekanaler holdt døren åpen for valgfusk i 2016 (som f.eks CNN), mens denne ganger blir det avblåst fra første stund. Vi har ingen nøytral pressedekning lenger og det er en farlig utvikling.
    Du les hva folk skriver her du blander direkte juks med stemmer og valgpåvirking
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er imponert over hvor lite NRK klarer å opprettholde sin objektivitet (og glede for tiden) - de intervjuer kun de som misliker Trump og feirer dette - og påstandene til Anders Magnus er jo virkelig ikke en reporter verdig. Jeg håper alle medier blir mer beroliget og objektive med Trump ute av bildet.
    Dette stemmer da ikke? Jeg har i alle fall sett den snakke med en rekke Trumpere. Man kan imidlertid ikke forvente at man skal finne en Trumper å snakke med hvis man rapporterer fra gatefestene i New York eller Philly......
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det var teorier i 2016 som viste seg å være feil, men media kjøpte publiserte det og åpnet døren for det.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Det er ingen av oss her som kan vite noe helt sikkert utifra hva vi leser i media. Media har for det første i stor grad en politisk agenda og har allerede bestemt seg. Her vil det vris på i begge retninger. For det andre er bevis noe som legges frem i retten og avgjøres der. I beste fall får vi indisier.

    Men interessant er det flere store mediekanaler holdt døren åpen for valgfusk i 2016 (som f.eks CNN), mens denne ganger blir det avblåst fra første stund. Vi har ingen nøytral pressedekning lenger og det er en farlig utvikling.

    se denne orso. morsomheter frem til 4 minutter og så slår seriøsiteten inn. Her tar de også for seg diverse søksmål som Trump og responsen på dem i rettssalene. Dommerne er ikke videre imponert.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Det vil være svært overraskende om omtellinger eller rettssaker endrer Bidens seier.

    For min del tror jeg ikke tråden «President Joe Biden - Quo Vadis» får et langt liv, og godt er det. Mannen fremstår for meg hverken som hel ved eller mentalt kapabel.

    Tråden «President Kamala Harris - Qou Vadis» har jeg betydelig større forventninger til. Vil overraske meg om ikke den er opprettet før sommeren. En smart dame som kanskje kan få til noe for den helt vanlige amerikaner.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.283
    Antall liker
    34.817
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er ingen av oss her som kan vite noe helt sikkert utifra hva vi leser i media. Media har for det første i stor grad en politisk agenda og har allerede bestemt seg. Her vil det vris på i begge retninger. For det andre er bevis noe som legges frem i retten og avgjøres der. I beste fall får vi indisier.
    Så langt har rettsvesenet kastet ut Trump-kampanjens innvendinger i tur og orden, selv om dommerne er klare republikanere.
    But in the lawsuits themselves, even Trump’s campaign and allies do not allege widespread fraud or an election-changing conspiracy.

    Instead, GOP groups have largely focused on smaller-bore complaints in an effort to delay the counting of ballots or claims that would affect a small fraction of votes, at best.

    And, even then, they have largely lost in court.

    The reason: Judges have said the Republicans did not provide evidence to back up their assertions — just speculation, rumors or hearsay. Or in one case, hearsay written on a sticky note.
    As absentee ballots helped Biden overtake Trump in Pennsylvania last week, Republicans sought to stop Philadelphia officials from counting them. Their argument: GOP observers had been barred from the rooms where the votes were being counted.

    The problem: That wasn’t true.

    Republican observers were there, after all. Trump had “a nonzero number of people in the room,” one of his attorneys conceded in federal court Thursday evening.

    “I’m sorry, then what’s your problem?” asked U.S. District Judge Paul S. Diamond, who denied the request to halt the count.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er nå det begynner. Det er nå vi kommer til å se frøene il Drumpht har klart så. Hva kommer etter? Hvilken galning må "vi"/verden ta høyde for om 4 år? Og hvilken makt kommer konspirasjonsteoristene/terroristene og ytre høyre til å få (og bruke)? Er det mulig å stoppe det toget som nå har tatt av perrongen?
    Verden er, om mulig, enda litt mere skummel nå, i mine øyne.

    Men det er mulig jeg er veldig svart hvit nå.... :cool:

    Neppe. Helt on point tror jeg.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Dette stemmer da ikke? Jeg har i alle fall sett den snakke med en rekke Trumpere. Man kan imidlertid ikke forvente at man skal finne en Trumper å snakke med hvis man rapporterer fra gatefestene i New York eller Philly......
    Det er en stor overvekt av demokrater de intervjuer. I Philly er det mer enn nok republikanere å intervjue hvis man vil. I tillegg kommer det påstander som ikke holder mål i deres seriesrus. Det er ikke nrk sin oppgave å feire Biden men å dekke valget objektivt.

    Det som er litt rart er at de feirer en hvit gammel mann som ligger godt på høyresiden i norsk politikk og vel så det. Det betyr at jeg kan feire Biden - mens AP og NRK har egentlig ikke noe å feire rent politisk.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    For min del tror jeg ikke tråden «President Joe Biden - Quo Vadis» får et langt liv, og godt er det. Mannen fremstår for meg hverken som hel ved eller mentalt kapabel.
    Mulig du ser noe jeg ikke er i stand til å oppdage, men uansett mental helsetilstand og kvalitet på veden, er det uansett nærmest uendelig mye bedre enn det vandrende kasus som i dag snubler omring i det hvite hus.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Det er en stor overvekt av demokrater de intervjuer. I Philly er det mer enn nok republikanere å intervjue hvis man vil. I tillegg kommer det påstander som ikke holder mål i deres seriesrus. Det er ikke nrk sin oppgave å feire Biden men å dekke valget objektivt.

    Det som er litt rart er at de feirer en hvit gammel mann som ligger godt på høyresiden i norsk politikk og vel så det. Det betyr at jeg kan feire Biden - mens AP og NRK har egentlig ikke noe å feire rent politisk.
    Dersom verden kommer opp med en effektiv vaksine mot Covid-19, er det også på sin plass med en viss positiv vinkling.
    Verden blir nå kvitt maktutøvelsen fra en plageånd, jeg lurer på hvordan man skal se på det med "nøytrale" briller. Jeg tenker vel at NRK's moderate feiring er på sin plass. De "feirer" ikke at Republikanerne tapte (for det gjorde de egentlig ikke), man feirer at verden ser ut til å bli et bittelitt bedre sted.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det gjør jeg. Obama var en utmerket taler og en elendig politiker. Historien om at senatet blokkerte alt er en forenkling.

    Ikke veldig forenklet. Det er liten tvil om at det var en helt bevisst strategi fra de republikanske delene av både hus og senat at den første fargede presidenten i amerikansk historie skulle blokkeres på alle mulige måter og forhåpentligvis ende opp som en fullstendig flopp.

    Høyst sannsynlig ville de åtte årene forløpt mye bedre om rollene var snudd, med Biden som president og Obama som visepresident.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn