Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    fascistenes fremmarsj er da ikke et potensielt problem!
    Det er bare litt busstrøbbel. Bussen punkterte eller fikk tekniske utfordringer, melder NrK, for hva annet er busstrøbbel?

    at dagens uniformerte (med flagg) brunskjorter tvang de til å stanse (grunnet fare for sikkerhet) skal ikke nevnes med et ord.


    nrk er i ferd med å bli skikkelige patetiske. Å rope ARK etter dem fungerer så det synger.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    det snakkes stadig om antifa og blm som voldelige «grupperinger». at det er opptøyer er ikke god nok grunn til å omtale disse bevegelsene som voldelige. en trenger ikke snakke bort at slikt kan skje, men da bør en også ta høyde for de fascistoide gruppers provokative deltagelse i de samme.

    lov og orden er for tiden slagord som gjalles fra fascistenes rekker.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    det snakkes stadig om antifa og blm som voldelige «grupperinger». at det er opptøyer er ikke god nok grunn til å omtale disse bevegelsene som voldelige. en trenger ikke snakke bort at slikt kan skje, men da bør en også ta høyde for de fascistoide gruppers provokative deltagelse i de samme.

    lov og orden er for tiden slagord som gjalles fra fascistenes rekker.
    Lov og orden burde alle sider vere enige om skal stå fast som en påle i et velfungerende land!
    Men jeg blir nok av og til litt usikker på enkelte på venstresidens mening der desverre. Ser jo etterhvert at det er en grunn til at anarki ligger og ulmer der i undergrunnen i og rundt denne brede sosialistparaplyen. Det er tydeligvis vanskelig for Biden og Kamelen Harris og ta avstand fra volden fra Antifa.Kanskje viss media faktisk var nøytrale og gjorde jobben sin så burde vel De Dems bli stillt godt til veggs der slik Trump blir i forhold til voldelige høyregrupper?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.625
    Antall liker
    10.159
    Shit, debattantene er jo like sprute sprø på begge sider her, jo.

    Tror både den ene og den andre er slukt av svarthvitt-bølgen, jeg. Finnes ikke mye rom for moderat diskusjon og litt is i magan, akkurat. Antakeligvis er vi nok enige om mangt og meget, bortsett fra at ikke alle har et så innmari sterkt behov for å finne noen å trampe på, latterliggjøre og se ned på.
    Folk er neppe feilfrie, uansett hvilken jobb de gjør. Ha det i minnet neste gang noen føler for å kritisere den yrkesgruppen du tilhører selv.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Glemte fornermet-kortet. Høna og egget. Hvem begynnte. The never ending story....
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.625
    Antall liker
    10.159
    Det er bare litt busstrøbbel. Bussen punkterte eller fikk tekniske utfordringer, melder NrK, for hva annet er busstrøbbel?

    at dagens uniformerte (med flagg) brunskjorter tvang de til å stanse (grunnet fare for sikkerhet) skal ikke nevnes med et ord.


    nrk er i ferd med å bli skikkelige patetiske. Å rope ARK etter dem fungerer så det synger.
    Var det virkelig det du så NRK rapportere? Helt på ordentlig? Hvis svaret er ja, føler jeg meg rett og slett nødt til å himle med øynene.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.625
    Antall liker
    10.159
    Lov og orden burde alle sider vere enige om skal stå fast som en påle i et velfungerende land!
    Men jeg blir nok av og til litt usikker på enkelte på venstresidens mening der desverre. Ser jo etterhvert at det er en grunn til at anarki ligger og ulmer der i undergrunnen i og rundt denne brede sosialistparaplyen. Det er tydeligvis vanskelig for Biden og Kamelen Harris og ta avstand fra volden fra Antifa.Kanskje viss media faktisk var nøytrale og gjorde jobben sin så burde vel De Dems bli stillt godt til veggs der slik Trump blir i forhold til voldelige høyregrupper?
    Er det virkelig mulig. Du oppfattes da som en person som kan både lese og skrive, så at dette er hva du får ut av det som fremkommer i presse og fra Biden / Harris, overgår min fantasi.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Shit, debattantene er jo like sprute sprø på begge sider her, jo.

    Tror både den ene og den andre er slukt av svarthvitt-bølgen, jeg. Finnes ikke mye rom for moderat diskusjon og litt is i magan, akkurat. Antakeligvis er vi nok enige om mangt og meget, bortsett fra at ikke alle har et så innmari sterkt behov for å finne noen å trampe på, latterliggjøre og se ned på.
    Folk er neppe feilfrie, uansett hvilken jobb de gjør. Ha det i minnet neste gang noen føler for å kritisere den yrkesgruppen du tilhører selv.
    Et av de bedre innleggene i tråden :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Er det virkelig mulig. Du oppfattes da som en person som kan både lese og skrive, så at dette er hva du får ut av det som fremkommer i presse og fra Biden / Harris, overgår min fantasi.
    Har du endel intervjuer å vise til der de blir bedt av presse om å ta avstand fra volden fra antifa og blm?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.625
    Antall liker
    10.159
    «Jeez Dagsrevyen, om dere skal dekke opptøyer i USA må dere gjøre i hvert fall grunnleggende research. Andy Ngo er overhodet ikke journalist, men en høyreradikal aktivist som alle reportere og researchere som jobber med høyreekstremisme regner som en sikkerhetstrussel».
    For ordens skyld: Ngo er i tillegg til å være aktivist, også tidligere sterkt religiøs, senere sterkt ateistisk, han er åpent homofil, har utdannet seg innen politiske studier, med fokus på sekularisme og politisk islam, og har virket som journalist og fotograf.
    Han har ikke journalist-utdannelse, men jeg synes vel at de relativt rasende reaksjonene over bruken av Ngo som kilde, også reflekterer ar kritikerne er uenige med mannen i mangt og meget.
    Slapp nå litt av, folkens, ta saken i stedet for mannen, dette blir litt i overkant paranoid.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Var det virkelig det du så NRK rapportere? Helt på ordentlig? Hvis svaret er ja, føler jeg meg rett og slett nødt til å himle med øynene.
    "Biden-møte avlyst etter buss-bråk".

    Hvem i sine fulle fem bruker ordet buss-bråk om dette? Det er å underdrive hendelsen i et forsøk på å virke balansert.

    Joda, de følger opp med dette:
    "Joe Biden avlyste et valgmøte i Austin i Texas fredag etter at en av bussene deres ble omringet av biler med Trump-tilhengere. CNN skriver at Bidens folk mener bussen ble forsøkt presset av veien. President Trump skriver at han «elsker Texas»."



    Det var bare litt bråk. Biden må da kunne fortsette. Tro ikke at valg ord og vinkling er uvesentlig.


    "If someone says it's raining, and another person says it's dry, it's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true." -Sally Claire


    Nrk med Anders Magnus i front ser ut til å ha glemt dette.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.625
    Antall liker
    10.159
    Har du endel intervjuer å vise til der de blir bedt av presse om å ta avstand fra volden fra antifa og blm?
    Nei, men så er det ikke jeg som har kommet med påstanden heller, da. Dersom du mener de IKKE tar avstand fra voldelige opptøyer, får du vise til det, jeg har virkelig ikke hevdet dette.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.625
    Antall liker
    10.159
    "Biden-møte avlyst etter buss-bråk".

    Hvem i sine fulle fem bruker ordet buss-bråk om dette? Det er å underdrive hendelsen i et forsøk på å virke balansert.

    Joda, de følger opp med dette:
    Joe Biden avlyste et valgmøte i Austin i Texas fredag etter at en av bussene deres ble omringet av biler med Trump-tilhengere. CNN skriver at Bidens folk mener bussen ble forsøkt presset av veien. President Trump skriver at han «elsker Texas».



    Det var bare litt bråk. Biden må da kunne fortsette. Tro ikke at valg ord og vinkling er uvesentlig.


    "If someone says it's raining, and another person says it's dry, it's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true." -Sally Claire


    Nrk med Anders Magnus i front ser ut til å ha glemt dette.
    Det er jo klart at dersom man baserer sine synspunkter på overskrifter alene, da blir det mye rart.

    Reportasjene (ja, det var flere av dem) viste alle som en, hva som foregikk. For meg virker det nærmest som om du forsøker å slå AM i hartkorn med ytre høyre. Jeg er enig i at han i all hovedsak er en jovial overflatereporter, og kan forstå at man kan være kritisk til dette. Men det du fremfører / insinuerer / trekker ut av hans mangeårige journalistvirke, ligner ikke så mye på det jeg opplever, for å si det sånn.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    -
    Nei, men så er det ikke jeg som har kommet med påstanden heller, da. Dersom du mener de IKKE tar avstand fra voldelige opptøyer, får du vise til det, jeg har virkelig ikke hevdet dette.
    Jeg har ikke fått med meg at de har blitt spurt.Eller på eget initativ sagt at de fordømmer volden fra venstregrupperinger.
    Når de intervjuer Trump om det så er det stort sett journalister som helt klart ikke hører For de spør,han svarer at han tar avstand fra de,de spør opp igjen om det samme,han svarer det samme ,de spør opp igjen,han svarer,de spør opp igjen,han svarer,de spør opp igjen
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    jovial overflatereporter... ikke akkurat rette mannen til å være i USA i disse tider, hvor det flyter av desinformasjon, er det?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Er det virkelig mulig. Du oppfattes da som en person som kan både lese og skrive, så at dette er hva du får ut av det som fremkommer i presse og fra Biden / Harris, overgår min fantasi.
    Trodde du skrev ta ballen og ikke mannen? Gjaldt det ikke for deg selv?
    Hva konkret mener du RuneS tar feil i hva han skrev? Kan du ikke forholde deg til sak fremfor å latterliggjøre andres synspunkter? Det er mange som er enig med det RuneS skrev i det innlegget.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    -


    Jeg har ikke fått med meg at de har blitt spurt.Eller på eget initativ sagt at de fordømmer volden fra venstregrupperinger.
    Når de intervjuer Trump om det så er det stort sett journalister som helt klart ikke hører For de spør,han svarer at han tar avstand fra de,de spør opp igjen,han svarer ,de spør opp igjen,han svarer,de spør opp igjen,han svarer,de spør opp igjen
    Hvor er det Trump tar avstand der han ytrer "stand back, and stand by"? Fortell meg. Vi snakker nå om budskap til Proud boys, en voldelige gruppering.

    Husk også hans ord som "very fine people".

    Hva tror du Proud Boys hører her?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.625
    Antall liker
    10.159
    Trodde du skrev ta ballen og ikke mannen? Gjaldt det ikke for deg selv?
    Hva konkret mener du RuneS tar feil i hva han skrev? Kan du ikke forholde deg til sak fremfor å latterliggjøre andres synspunkter? Det er svært mange som er enig med det RuneS skrev i det innlegget.
    Dersom man kommer med en påstand, uten å underbygge den, da er den verdiløs.
    Jeg har ikke kommet med noen påstander omkring hva Biden / Harris har sagt / ikke sagt. Det har RuneS. Han hevder altså at Biden/ Harris ikke har blitt spurt, og at de dermed ikke tar avstand. Hallo?

    Men siden det ikke ser ut til å være så mye vilje, kan jeg godt hjelpe til litt:
    On Sept. 7, 2020, Biden conducted an interview with WGAL’s Barbara Barr in Harrisburg, Pennsylvania. Barr asked Biden for his views on violent unrest, to which Biden replied: “I’ve condemned it across the board. The president still hasn’t condemned the far-right folks coming out and protesting and using violence.”

    Barr then asked Biden “Do you condemn antifa?” To which Biden answered: “Yes I do. Violence, no matter who it is.”
    Trump på sin side, har flere ganger hevdet at Biden nekter å snakke om Antifa, hvilket er en løgn. som vanlig fra den kanten.

    I sterk kontrast til DJ Trump, er Biden bare en ganske vanlig politiker, med ganske normal respons på vold i samfunnet. Presidenter pleier nemlig å benytte maktmidlene til å roe gemyttene, ikke det motsatte, slik vi ser i disse dager.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.325
    Antall liker
    3.496
    Torget vurderinger
    4
    Denne treffer nok bedre.
    Vis vedlegget 672807
    Skal love deg med 100% sikkerhet at hun (med hodeplagg) ALDRI hadde fått en eneste republikansk stemme (sikkert ikke mange demokratiske heller) for å bli dommer i høyesterett. Hvor mange muslimer er det høyesterett?

    Googling Obama insatte første muslimske federale dommer i 2017
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.511
    Hva med og faktisk forholde seg til fakta og ikke misbruke feile tall?
    Det var vel første nåværende administrasjon gjorde når de overtok kontoerene. Sette munnkurv på all offentlig statestikk og forskningsinstitusjoner. Alt skal filtreres gjennom det politiske organet som Trump liksom er leder av. De hadde utrolig nok nerve til å gjøre samme med Covid-19 rapportering. At de trakk seg fra WHO kan trolig skyldes mer enn at de forsøkte skyve skyld over på annen part. Blir intressant å lære om det mulig også var underliggende teknikaliteter gjorde at de måtte bryte.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Denne treffer nok bedre.
    Vis vedlegget 672807
    Dama øverst er en kristenfundamentalist som skal ta avgjørelser på vegne av 350(?) millioner amerikanere. Hennes kvalifikasjoner er stort sett ikke imponerende ut fra CV-en, men hun har vært tydelig i saker som tilfeldigvis passer godt for den ekstra konservative delen av det republikanske partiet. Det gjelder da spesielt abort, som har vært og stadig er en av de mest splittende sakene i det amerikanske samfunnet. Abort har også vært på dagsorden for republikanerne som ønsker omkamp etter Roe vs Wade. Da Ruth Bader-Ginsberg døde så de sitt snitt til å omgå alle kutymer og gentlemen's agreements og kjøre på. Dama har ekspeditt blitt plassert i en av verdens mest mektige posisjoner på bakgrunn av hennes religiøse syn.

    Dama nederst har noe på hodet. [[[Jeg fant ut at det er Ilhan Omar, en Amerikansk folkevalgt som også er muslim. Hun er stadig utsatt for drapstrusler, og det er rett og slett feil å antyde at hennes religion ikke blir sett som et problem. Det er fortsatt vesensforskjell mellom den religiøse og moralske overbevisningen til en høyesterettsdommer og en folkevalgt, så bildet gir fortsatt to feil inntrykk.

    A) en av damenes religiøse ståsted diskuteres men ikke den andres (som er feil) og
    B) begge damenes religiøse ståsted er like relevante å diskutere (også feil).
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Hvor er det Trump tar avstand der han ytrer "stand back, and stand by"? Fortell meg. Vi snakker nå om budskap til Proud boys, en voldelige gruppering.
    For det første så kommer ordene ut av Trump som om der er null filter.Og jeg liker langt fra alt. Men nettopp fordi han er så rett frem så føler jeg at jeg hvor jeg har han.For meg har det større verdi hva et menneske gjør enn hva det sier.

    Men jeg tror faktisk på at Trump er ærlig på det han sier i intervju rett etter den uttalelsen at han ikke var helt klar over hvem Proud Boys var. Han sier også stand back. Og det tror jeg han mener. Stand back,og la politiet få gjøre jobben sin.Det er politiet som må vises støtte i et fungerende land for å overholde lov og orden,ikke Proud Boys,ikke Antifa,ikke BLM,osv.
    Og vet du hva,viss det er slik at antifa og blm er på samme stedet og de blir tillatt og frese rundt som noen besatte lemen og skade uskyldige mennesker og ødelegge annen manns eiendom,så hadde faktisk jeg også sagt stand by,vær klar,i ytterste konsekvens stå imot, til Proud Boys viss ikke politiet gjør jobben sin med å prøve å stoppe galskapen.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.625
    Antall liker
    10.159
    For det første så kommer ordene ut av Trump som om der er null filter.Og jeg liker langt fra alt. Men nettopp fordi han er så rett frem så føler jeg at jeg hvor jeg har han.For meg har det større verdi hva et menneske gjør enn hva det sier.
    Men hvordan vet man hvor man har et menneske som lyver hele tiden?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Er bange for at en del indeher vil komme til at bruke de neste 4 år med at undskylde sig selv for ikke at se hva som ville komme.

    Trumpeten vil spille den største fanfare, , og lyden vil høres i all over, Han. Kommer til at vinde kempe stort.

    og her er grundene som demokratiske etablerte ikke forstår.

    1, Demokratene rigget valget så biden vandt nomineringen, så de kunne få in en sniker, som er en av de mest upopulære kandidater, in av bagdøren.
    den faktiske kandidat er Visepresident kandidaten.
    ( Amerikaner liker ikke at bli fuck med.)

    2, Biden er så retadert at han ikke kan se forskel på kona og søster, og stiller til valg i senatet og tror han er i et race mod Bush.
    Amerikanerne ser at manden overholde ikke er kapabel som president, og hele opsette er et skuespil. Med en hoved aktør som har, det ene ben i graven.
    Ingen som bare er lidt oppegående, ville stemme på sådan en kandidat!

    3, Biden er en representant for et korrupt politisk etablesament , som har beriket sig selv og deres familier på bekostning av den vanlige Amerikaner.
    OG AMERIKANERNE hater dette miljø.

    4. Biden og Demokraterne vil stenge Olie industrien ned, hvilket vil svare til at landet begår selvmord.

    5, Biden og det politiske etablerte har solgt de amerikanske arbeidsplasser til Kina, og blir set på som forrædere av den vanlige amerikanske arbeider.

    6. Covid, 19,- for en befolkning som i stor del består av folk som lever fra hånd til mund, bliver tilgang til arbejde viktigere end en virus, da man også kan dø vis kjøleskap er tom, og man står i fare for at miste tag over hoved.

    7. Demokraterne vil tabe valget så stort at det kommer til at gi ekko gjenklang over hele landet, men det kan i takke krukke Hillery og O forbarm mi, som har rigget/ isenesat dette politiske selvmord,

    Det korrupte politeske etablesament er i sandhet DESPERAT,- Drain the swamp

    Hvordan folk kan tro at Trump Taber, er enten mangel på intelligens, eller tunnel syn.

    Personlig synes jeg Demokraterne for hva de har fortjent.

    De er en levende politisk vittighet.
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.511
    For det første så kommer ordene ut av Trump som om der er null filter.Og jeg liker langt fra alt. Men nettopp fordi han er så rett frem så føler jeg at jeg hvor jeg har han.For meg har det større verdi hva et menneske gjør enn hva det sier.
    ...
    Hva med hva de ikke gjør? Som å offentligegjøre selvangivelsen sin slik ærlige mennesker lett kan gjøre.

    Dette punktet alene diskvalifiserer ham til jobben i et åpent demokratisk sammfunn. At de fikk det til å funke i denne rebublikken er betenkelig og underbygger teorien om at det var behov for å holde den hemmelig. Det er vel et par stater nå som nå har forstått at det måtte lovendringer til for bedre sikring at fremtidige presidentkandidater ikke har økonomiske deffekter som potensielt er skadelig for landet.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.325
    Antall liker
    3.496
    Torget vurderinger
    4
    4. Løgn ifra Trump - dette er ifra en oljeside https://oilprice.com/Energy/Oil-Prices/Joe-Biden-Could-Never-Ban-Fracking.html
    BIDEN: Well, fracking has to continue because we have transition, we’re going to get to net zero emissions by 2050. And we’ll get to net zero power admissions by 2035. But there’s no rationale to eliminate right now fracking, number one. Number two, those jobs that are out there, whether it’s a IBW (ph) worker, or whether it’s an iron worker, or a steel worker. What I’m proposing is that, you know, when Trump thinks about global warming, he thinks hoax. When I hear global warming, I think jobs.
    Det meste av fracking er på privat grunn. Han kan stoppe det på federal grunn. Største problemet med shale oil er vel at det er verdenst største ponzi scheme - de tjener ikke penger
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    For det første så kommer ordene ut av Trump som om der er null filter.Og jeg liker langt fra alt. Men nettopp fordi han er så rett frem så føler jeg at jeg hvor jeg har han.For meg har det større verdi hva et menneske gjør enn hva det sier.
    av og til vil en nesten gråte over nestens dårskap …

    trump er hverken uten filter eller rett frem: han er en notorisk løgner!

    hva dette gjør deg til skal jeg ikke spekulere over.

    og hva gjør han: lyver, horer, og alle de synder du leser om i boken din

    hva dette sier …

    GUD!

    tillegg for jesuskameratene - fra nettet:

    The liars working for Trump will spend the rest of their lives lying about what they did for him.
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    -
    Tenk å ta så feil om noe som betyr så mye. Tenk om du tar feil når det gjelder annet også?

    Les gjerne hele kapittel 9 i Apostlenes gjerninger

    Underveis, da han nærmet seg Damaskus, strålte plutselig et lys fra himmelen omkring ham. 4 Han falt til jorden og hørte en stemme som sa: «Saul, Saul, hvorfor forfølger du meg?» 5 «Hvem er du, Herre?» spurte Saul. Og svaret lød: «Jeg er Jesus, han som du forfølger. 6 Men reis deg nå og gå inn i byen. Der vil noen si deg hva du skal gjøre.»
    17 Da gikk Ananias, og han kom inn i huset, la hendene på ham og sa: «Saul, min bror! Herren selv, Jesus som viste seg for deg på veien hit, han har sendt meg for at du skal få synet igjen og bli fylt av Den hellige ånd.» 18 Straks var det som om skjell falt fra øynene hans, og han kunne se. Han sto opp og ble døpt
    Han ble noen dager hos disiplene i Damaskus, 20 hvor han straks forkynte Jesus i synagogene og sa: «Han er Guds Sønn.» 21 Alle som hørte på, ble forundret og sa: «Er ikke dette han som i Jerusalem ville utrydde alle som påkaller dette navnet? Kom han ikke hit for å føre dem i lenker til overprestene?»
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.019
    Antall liker
    8.213
    Torget vurderinger
    1
    2, Biden er så retadert at han ikke kan se forskel på kona og søster, og stiller til valg i senatet og tror han er i et race mod Bush.
    Amerikanerne ser at manden overholde ikke er kapabel som president, og hele opsette er et skuespil. Med en hoved aktør som har, det ene ben i graven.
    Ingen som bare er lidt oppegående, ville stemme på sådan en kandidat!

    3, Biden er en representant for et korrupt politisk etablesament , som har beriket sig selv og deres familier på bekostning av den vanlige Amerikaner.
    OG AMERIKANERNE hater dette miljø.
    Derfor tipper jeg at Trump vinner nok engang....

    Mysterier er hvordan en nasjon med 300 millioner mennesker kan komme opp med kandidater som Biden og Trump.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.019
    Antall liker
    8.213
    Torget vurderinger
    1
    Underveis, da han nærmet seg Damaskus, strålte plutselig et lys fra himmelen omkring ham. 4 Han falt til jorden og hørte en stemme som sa: «Saul, Saul, hvorfor forfølger du meg?» 5 «Hvem er du, Herre?» spurte Saul. Og svaret lød: «Jeg er Jesus, han som du forfølger. 6 Men reis deg nå og gå inn i byen. Der vil noen si deg hva du skal gjøre.»
    I dag er vi heldigvis kommet så langt at folk som opplever slik får tilbud om behandling...
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.115
    Antall liker
    9.427
    -



    Les gjerne hele kapittel 9 i Apostlenes gjerninger

    Underveis, da han nærmet seg Damaskus, strålte plutselig et lys fra himmelen omkring ham. 4 Han falt til jorden og hørte en stemme som sa: «Saul, Saul, hvorfor forfølger du meg?» 5 «Hvem er du, Herre?» spurte Saul. Og svaret lød: «Jeg er Jesus, han som du forfølger. 6 Men reis deg nå og gå inn i byen. Der vil noen si deg hva du skal gjøre.»
    17 Da gikk Ananias, og han kom inn i huset, la hendene på ham og sa: «Saul, min bror! Herren selv, Jesus som viste seg for deg på veien hit, han har sendt meg for at du skal få synet igjen og bli fylt av Den hellige ånd.» 18 Straks var det som om skjell falt fra øynene hans, og han kunne se. Han sto opp og ble døpt
    Han ble noen dager hos disiplene i Damaskus, 20 hvor han straks forkynte Jesus i synagogene og sa: «Han er Guds Sønn.» 21 Alle som hørte på, ble forundret og sa: «Er ikke dette han som i Jerusalem ville utrydde alle som påkaller dette navnet? Kom han ikke hit for å føre dem i lenker til overprestene?»
    En liten kortslutning her? Saul levde ca. 1000 før Kristus....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn