Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.186

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.929
    Antall liker
    11.338
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Bullshit! Det er journalisters oppgave å stille spørsmål med og mot Establishment, - men også å omtale det som går bra... SIden du er Drumpfsupporter, - hvor mye av amerikanske media ser du på som venstreorientert???
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Synes Trump gjorde det bra i president perioden, ingen ekstremt store skandaler. En av få som faktisk kjempet for valgløftene sine. Vel blåst 👏
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Trump gjorde det bra, satte Amerika først, -ellers en tulling og uberegnelig klovn, som pressen elsket å rakke ned.
    Men, det er tydelig på tide med en større opprydding og fornying (der, som her)
    Let's go Brandon!
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Verden trænger definitivt nye boller på suppen. Ingen af dem var/er overbevisende. Trump's periode blev ramt af kujon 19.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Mulig han er en tulling og klovn, men mediene kunne sikkert funnet andre egenskaper å fokusere på om de ville. Det å lede en nasjon handler i stor grad om hvilke beslutninger som tas. Men, man skal gjerne samle nasjonen også, og det fikk han definitivt ikke til. Han hadde mediene i mot seg fra dag en (de ønsket seg Hillary), og de gjorde alt de kunne for å stikke kjepper i hjulene. Norske mediers dekning av presidenten var bare vås med ett formål for øye, nemlig å advare massene mot Trump. Hadde amerikanske medier støttet Trump ville veldig mye ha sett annerledes ut.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.929
    Antall liker
    11.338
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Når vi sitter på sidelinja og ser galskapen fortsette, - en veritabelt galehus, - så synes du fortsatt han er en likandes kar som gjorde en god jobb for fellesskapet??
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Når vi sitter på sidelinja og ser galskapen fortsette, - en veritabelt galehus, - så synes du fortsatt han er en likandes kar som gjorde en god jobb for fellesskapet??
    Vet ikke om denne var myntet på meg. Uansett, jeg oppfatter at han prøvde å levere på de sakene han gikk på valg på. Jeg kan vel ikke si at han lykkes. Det jo vanskelig for meg å vite hvordan alt han fant på virket på grasrotplanet, i foreningslivet etc. Man er jo i stor grad prisgitt pressen samt hele understrømmen av bloggere med ulike bias. Uansett, han var ikke alene om å påvirke resultatet. Han hadde vel stort sett hele byråkratiet i mot seg, inklusive FBI, DOJ etc. Han ville få til reformer, men fikk ikke med seg statsapparatet på reisen. På en måte likte jeg når Trump tok til motmæle mot mange av sine kritikere, men i ettertid må jeg vel erkjenne at det kom fint lite godt ut av hans store ego.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.483
    Antall liker
    35.341
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hadde amerikanske medier støttet Trump ville veldig mye ha sett annerledes ut.
    Hørt om Fox News, største mediekanal i USA?

    Det er også noe som heter alminnelig folkeskikk, og så er det noen som er så sykelig selvsentrert at de ikke engang greier å late som om de har et snev av slikt:
    "Wonderful to see Colin Powell, who made big mistakes on Iraq and famously, so-called weapons of mass destruction, be treated in death so beautifully by the Fake News Media," Trump said in a statement released Tuesday morning. "Hope that happens to me someday. He was a classic RINO, if even that, always being the first to attack other Republicans. He made plenty of mistakes, but anyway, may he rest in peace!"
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Synes Trump gjorde det bra i president perioden, ingen ekstremt store skandaler. En av få som faktisk kjempet for valgløftene sine. Vel blåst 👏
    Vel vel. Her er noen som mener det motsatte, men det passer vel ikke inn i din virkelighet.....

    President Trump’s unwillingness to contain the COVID-19 pandemic constitutes one of the most catastrophic failures of leadership in our nation’s history.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Jeg har udelukkende DR tv da jeg ikke vil betale for tv på pension.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Jeg følgte twitterkontoen hans i 4 år.
    4år med ufiltrert galskap rett fra kilden.
    Man trenger ikke mer for å forstå hvor ravende gal, narsistisk og kunnskapsløs fyren er.
    Bortforklaringer om partisk venstrevridd presse er bare patetiske.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.814
    Antall liker
    5.459
    Sted
    Holmestrand
    Jeg følgte twitterkontoen hans i 4 år.
    4år med ufiltrert galskap rett fra kilden.
    Man trenger ikke mer for å forstå hvor ravende gal, narsistisk og kunnskapsløs fyren er.
    Bortforklaringer om partisk venstrevridd presse er bare patetiske.
    5 minutter med det patetiske reality-programmet han ledet, så var det liten tvil om hva slags person det er snakk om.
    Hvilket ble grundig sementert via presidentskap og twitter som du peker på.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Jeg følgte twitterkontoen hans i 4 år.
    4år med ufiltrert galskap rett fra kilden.
    Man trenger ikke mer for å forstå hvor ravende gal, narsistisk og kunnskapsløs fyren er.
    Bortforklaringer om partisk venstrevridd presse er bare patetiske.
    Hele venstresiden ble desperate etter å stoppe Trump, nesten psykotiske! Derfor kunne de bare sitte å se på Trump bli presiden mens de glemte sin egen kampanje 😁 fantastisk
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.807
    Antall liker
    2.800
    Torget vurderinger
    1
    Trump gikk til valg på å bedre vanlige folks kår. Heve minstelønna og øke skattene til de rikeste, innføre helsevesen for alle (på et vis) og redusere militærutgiftene. Ingenting av dette skjedde, kun en massiv skattelette (igjen) for de med aller mest fra før. Det er vanskelig å se at han leverte. Men han ble altså valgt på grunn av stort sett ‘leftist’ valgløfter.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    2.668
    Sted
    Liten by
    Hele venstresiden ble desperate etter å stoppe Trump, nesten psykotiske! Derfor kunne de bare sitte å se på Trump bli presiden mens de glemte sin egen kampanje 😁 fantastisk
    Rent bortsett fra litt hjelp fra både Facebook, Cambridge Analytica og Russland, mener du?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.500
    Antall liker
    8.038
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Sånn rent bortsett fra at US "venstreside" vel er sånn omtrent på linje med Aftenposten i Norge....

    Siden de bare har to sider vil jeg heller si at "venstresiden" deres strekker seg fra Aftenposten og mer eller mindre til Resett, mens den faktiske venstresiden begrenser seg til Bernie, OC og et par-tre navn til. Langt de fleste amerikanske venstrefolk er gode høyrefolk eller freppere.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    2.668
    Sted
    Liten by
    Jeg lurer på når alle disse bevisene for fusk ved valget skal komme jeg, og når Trump er tilbake i det hvite hus? Det har jo kommet og gått noen beviser og datoer, uten at noe har skjedd. Når jeg tenker meg om, er det egenetlig noen stor forskjell på Trumpister og religiøse? Faktaresitens, ledere som egentlig ikke eksisterer (Ø), spådommer som aldri skjer, rykter basert på personlige opplevelser og en så stor tiltro til egne rekker at alt svelges. Hmmmm...
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.186
    Hele venstresiden ble desperate etter å stoppe Trump, nesten psykotiske! Derfor kunne de bare sitte å se på Trump bli presiden mens de glemte sin egen kampanje 😁 fantastisk
    Men hvis man ikke tilhører noen politisk side... Men bare har fått god oppdragelse med sunne, normale, menneskelige verdier... Og så hører man hva mannen sier, direkte fra hans egen munn...

    Da forstår man uten hjelp hva man har med å gjøre. Fullstendig uavhengig av betrakterens politisk ståsted, så er mannen den komplette drittsekk, og politiske imbesill. Verken mer eller mindre.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.186
    Trump gikk til valg på å bedre vanlige folks kår. Heve minstelønna og øke skattene til de rikeste, innføre helsevesen for alle (på et vis) og redusere militærutgiftene. Ingenting av dette skjedde, kun en massiv skattelette (igjen) for de med aller mest fra før. Det er vanskelig å se at han leverte. Men han ble altså valgt på grunn av stort sett ‘leftist’ valgløfter.
    Og, ikke glem, han skulle "drain the swamp!!" (på Trump-norsk, "drenere svampen" :D), joda, det gjorde han, ut med vannet, inn med møkka. Stanken fra "svampen" har fått en helt ny valør etter Trump. Det fine var forsåvidt at han tok med seg drittlukta da han dro fra det hvite hus.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Amerikansk politikk er gjennomkorrupt. Trump representerte et ørlite håp for de som ikke tjener noe på all korrupsjonen. Summa summarum; de korrupte vant.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.327
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    4

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    2.668
    Sted
    Liten by
    Amerikansk politikk er gjennomkorrupt. Trump representerte et ørlite håp for de som ikke tjener noe på all korrupsjonen. Summa summarum; de korrupte vant.
    Vennligst forklar og utbroder rundt dette.
    Hvordan tjente IKKE Trump og hans barn på noe av dette?


    Juan Williams is an author, and a political analyst for Fox News Channel.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.186
    Amerikansk politikk er gjennomkorrupt. Trump representerte et ørlite håp for de som ikke tjener noe på all korrupsjonen. Summa summarum; de korrupte vant.
    Nja, USA er betydelig mer korrupt enn f.eks. de skandinaviske lender, men ikke like ille som f.eks. Spania, Portugal, Israel og Polen for å dra noen eksempler, og skruen tok en del flere runder med den åpenbart korrupte presidenten som herjet det hvite hus i forrige periode.

    Denne artikkelen i TIME viser også at alt ble signifikant forverret i Trump-perioden:
    Under the Trump Administration, the U.S. slipped four points to 71 on a 0-100 scale, the lowest score its registered in seven years.
    Så summa summarum tar du diametralt feil
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.531
    Antall liker
    9.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dere vet, alt kan bortforklares av Fox News og noen tilfeldige nettsteder man googler seg frem til, hvis eneste kredentialer er at de ikke "er en del av the estnblishment".
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn