Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    14.222
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Mye penger vs høy moral er vel mye likt olje vs vann. Tilsynelatende ganske vanskelig å mikse.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    5.604
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Forøvrig
    5 år siden siste advarsel fra uniten
    0 effekt

Rakerholm

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2014
    Antall liker
    177
    Torget vurderinger
    1
    åja, det forandrer ikke mitt spm…
    Man trenger penger for å flytte. Folk som har råd til å flytte, rømmer veldig mange land, men USA har positiv vekst.

Jeg hadde flyttet dersom jeg hadde råd, og de fleste jeg møter i det virkelige liv sier det samme. Bortsett fra de som lever av andres arbeidskraft.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    17.125
    Sted
    Oslo
    Jeg hadde flyttet dersom jeg hadde råd, og de fleste jeg møter i det virkelige liv sier det samme. Bortsett fra de som lever av andres arbeidskraft.
    Er det ikke nettopp de som lever av andres arbeidskraft som flytter.
    Eller er du av dem som tror Røkke har fisket all fisken selv og sveiset boreplattformer på egen hånd?

Rakerholm

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2014
    Antall liker
    177
    Torget vurderinger
    1
    Er det ikke nettopp de som lever av andres arbeidskraft som flytter.
    Eller er du av dem som tror Røkke har fisket all fisken selv og sveiset boreplattformer på egen hånd?
    Jeg trodde du hadde meg på "Ignore" jeg?

Uansett. Jeg ER faktisk en av dem som har sveiset på plattformene. Og jeg unner han alt han har. Hvordan kan jeg som har vært utførende part i arbeidet du sikter til unne han det, mens du ikke kan?

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    5.604
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Man trenger penger for å flytte. Folk som har råd til å flytte, rømmer veldig mange land, men USA har positiv vekst.

Så da antar da glatt at
    pensjonister
    og
    uføre ikke kan være styrtrik

hmm, jeg fikk et tydelig inntrykk av at du var et belest menneske…

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    17.125
    Sted
    Oslo
    Jeg trodde du hadde meg på "Ignore" jeg?

Uansett. Jeg ER faktisk en av dem som har sveiset på plattformene. Og jeg unner han alt han har. Hvordan kan jeg som har vært utførende part i arbeidet du sikter til unne han det, mens du ikke kan?
    Igjen du klarer ikke å ta til deg eller forstå eller mangler kognitive evner til å forstå hva andre skriver, pluss at du tillegger dem synspunkter de aldri har hevdet.

Rakerholm

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2014
    Antall liker
    177
    Torget vurderinger
    1
    Så da antar da glatt at
    pensjonister
    og
    uføre ikke kan være styrtrik

hmm, jeg fikk et tydelig inntrykk av at du var et belest menneske…
    Det finnes begge deler av begge parter. Utsagnet betinger eksklusivitet. Det er ingen ting i min påstand som sier at "alle uføretrygdede og pensjonister ønsker bli boende i Norge". Dog impliserer din påstand at dette var hva jeg skrev.

Men det er større sannsynlighet for at arbeidstakere i det private næringslivet ønsker flytte, enn de som ikke er noen av delene og i snitt er mer avhengig av andres midler.

Billbob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    1.647
    Har ikke Iran vært knust og nærmest tilintetgjort i ukesvis, altså?
    For en nisse.
    – Hvis de svarer, vil de bli rammet mye hardere, sier Trump til Fox News.

Han går svært langt i å beskrive konsekvensene av en eventuell ny iransk gjengjeldelse.

– Dette er et veldig stort angrep i dag. Hvis det blir en tredje gang, kommer de til å bli fullstendig utslettet som land, sier Trump.

Sist redigert:

4-string

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    19.602
    Sted
    Almost there
    Jo, Iran har blitt knust et uendelig antall ganger, helt ubegripelig at det fortsatt er noe igjen å knuse.

Dessuten ble jo alle mulige atomtrusler eliminert allerede i fjor.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    17.125
    Sted
    Oslo
    Jo, Iran har blitt knust et uendelig antall ganger, helt ubegripelig at det fortsatt er noe igjen å knuse.

Dessuten ble jo alle mulige atomtrusler eliminert allerede i fjor.
    Synd å si det, og trodde aldri jeg ville si det, men er faktisk enig med Tucker Carlson. Avsett tRump før han smeller av noen atomic bombs

4-string

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    19.602
    Sted
    Almost there
    Akkurat America First siden av det er jo interessant, og det er vel der Carlson og MTG m.fl. finner hverandre. Det er i alle fall svært uheldig for Trump å være i krig med Iran når det nærmer seg mellomvalg, det blir spennende å se hvordan velgere som ble forført av America First og billigere alt mulig stemmer når de nå forhåpentligvis er i ferd med å innse at de ble ført bak lyset.

Ikke at jeg tror noe som helst MTG, Carlson et al kan komme opp med er særlig bedre, men kan vi i det minste slippe den oransje idioten er jo det en seier i seg selv.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    8.819
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tipper Iran sin plan på kort sikt (!) er å holde live i denne krigen inn mot mellomvalgene, gjerne med noen døde amerikanske soldater et par uker før valgdagen. Når den ondskapsfulle idioten først har satt i gang faenskapet kan de like gjerne tvære det ut litt for å svekke han mest mulig. Aldri i verden om de blir med på noen fredsavtale nå. På den andre siden av mellomvalgene kan #47 ha mistet vesentlig av maktposisjonen sin og i beste fall være en dead Donald duck ut perioden. Jeg må innrømme at det kjennes litt rart å holde med med det Iran.....

Rakerholm

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2014
    Antall liker
    177
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tipper Iran sin plan på kort sikt (!) er å holde live i denne krigen inn mot mellomvalgene, gjerne med noen døde amerikanske soldater et par uker før valgdagen. Når den ondskapsfulle idioten først har satt i gang faenskapet kan de like gjerne tvære det ut litt for å svekke han mest mulig. Aldri i verden om de blir med på noen fredsavtale nå. På den andre siden av mellomvalgene kan #47 ha mistet vesentlig av maktposisjonen sin og i beste fall være en dead Donald duck ut perioden. Jeg må innrømme at det kjennes litt rart å holde med med det Iran.....
    Alle med TDS holder med alle andre enn han. Om det så er prestestyret I Iran. Dere hadde satt dere på skuldrene til Putin eller Xi og dersom de nevnte snakket nedsettende om Trump. Selv Stalin eller Pol Pot hadde blitt høyere respektert. "vi" har skjønt det nå.

Det virker faktisk oppriktig som om det ikke er en eneste person i historien de med TDS missliker mer enn Trump. Jeg har iallfall til gode å se det poengtert.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    14.000
    Sted
    Holmestrand
    Alle med TDS holder med alle andre enn han. Om det så er prestestyret I Iran. Dere hadde satt dere på skuldrene til Putin eller Xi og dersom de nevnte snakket nedsettende om Trump. Selv Stalin eller Pol Pot hadde blitt høyere respektert. "vi" har skjønt det nå.

Det virker faktisk oppriktig som om det ikke er en eneste person i historien de med TDS missliker mer enn Trump. Jeg har iallfall til gode å se det poengtert.

Rakerholm

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2014
    Antall liker
    177
    Torget vurderinger
    1
    Hva har Milo med asylsøkende Amerikanere å gjøre? Han er ikke amerikaner, og det er vel ganske åpenbart av videoen du sendte.

Eller mente du at du mislikte Milo mer enn Trump?

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    6.014
    Dere burde begynne å vurdere asyl til Amerikanere
    Morsomt at du nevner det. På Youtube trender videoer fra amerikanske stasborgere som har emigrert.

Jeg postet over i drømmetråden oppslag som viser at en bachelorgrad raskt kan koste 4 mill. USA hvor dem jo passer sin egen lommebok skal det vel godt gjøres spare 12 mill for å kunne sende sine 3 barn på skole. Så lavtlønte service og industriarbeidere dem får bli da. Vi kan godt samstille dette med en kynisk versjon av slavehandel i moderne drakt. Hvor klasseskille går i generasjoner.

Rakerholm

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2014
    Antall liker
    177
    Torget vurderinger
    1
    Morsomt at du nevner det. På Youtube trender videoer fra amerikanske stasborgere som har emigrert.

Jeg postet over i drømmetråden oppslag som viser at en bachelorgrad raskt kan koste 4 mill. USA hvor dem jo passer sin egen lommebok skal det vel godt gjøres spare 12 mill for å kunne sende sine 3 barn på skole. Så lavtlønte service og industriarbeidere dem får bli da. Vi kan godt samstille dette med en kynisk versjon av slavehandel i moderne drakt. Hvor klasseskille går i generasjoner.
    Betyr dette at du støtter Kirk sine tirader relatert til "college is a scam"?

Vedrørende det andre temaet. Har du lest noen bøker fra Dave Ramsey og/eller Thomas Stanley?
    Hvor stor andel av millionærer tror du er fra generasjonsarv, og hvor stor andel tror du er selvskapt.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.547
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det siste jeg vil ha her i landet er masse amerikanere som kommer for å sende barna sine på skole for at det er "gratis"
    Alt annet enn amerikanere egentlig

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    6.014
    Betyr dette at du støtter Kirk sine tirader relatert til "college is a scam"?

Vedrørende det andre temaet. Har du lest noen bøker fra Dave Ramsey og/eller Thomas Stanley?
    Hvor stor andel av millionærer tror du er fra generasjonsarv, og hvor stor andel tror du er selvskapt.
    Nei jeg tror ikke skolering er en svindel. Men finansieringsmodellen brukt i US er.
    Kirks vinkling var inndoktorering, som for langt de fleske institusjonen faktisk er forsøk på nettopp det motsatte. Kirks problem var at eleven gikk inn som god amerikanerkristen og kom ut som ateist når dem hadde lært å tenke selv.

Mens det er riktig at enkelte delvis har lykkes med den amerikanske drømmen blir antallet i den store sammenhengen med et folk på 440 mill ikke noe å snakke om. Mange av dem slåes det forresten bena under med tRumps politikk. Og sant skal sies, mange av dem har ikke livets rett og ville ikke overlevd her hjemme. Durek som eksempel.

Mar-a-Lago Club

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2025
    Antall liker
    4.142
    Sted
    Halden
    Torget vurderinger
    2
    "U-menneskene" - "The Unhumans" -- en populær bok i MAGA-kretser.

Hvem er disse U-menneskene, Uhyrene, Utskuddene?

Demokratene og uønskede innvandrere.

Hva sier Den oransje om boken? Det er en fantastisk bok!

Gil Duran skriver:

Last month, I warned that Donald Trump was adopting the dangerous strategy laid out in a 2024 book called Unhumans. The extremist book calls on MAGA voters to view Democrats and liberals as demonic creatures unworthy of life.
    Today, Trump made it official. In a post on social media, he gave a full-throated endorsement of “Unhumans” and urged his followers to buy it.
    “‘Unhumans’ is a fantastic book — Get your copy today!” wrote the president of the United States, invoking his fake panic over imaginary “communists”

Screenshot 2026-09-02 at 09.46.37.png

USAs president hyller altså en bok som går i detalj om hvorfor Demokrater i USA ikke er mennesker.

Gil Duran skrev om høyresidens omfavnelse av "UNHUMANS" et par uker tilbake:

Og her en kort gjennomgang:

Nå skal Demokratene avhumaniseres, slik at man kan begynne å utrydde dem, med alle midler.

Boken er en oppfordring til borgerkrig og til utestenging av politiske motstandere fra alle offentlige prosesser og verv.

This dangerously unhinged propaganda comes from Unhumans: The Secret History of Communist Revolutions (and How to Crush Them), a genocide-themed 2024 book that depicts liberals as bloodthirsty demons hellbent on murder. Steve Bannon wrote the book’s foreword and JD Vance gave the book a ringing endorsement. Unhumans lays out a blueprint for demonizing Democrats as communists in order to seize power.

Here’s what I wrote about Unhumans in August 2024:

Unhumans, by right-wing conspiracy theorists Jack Posobiec and Joshua Lisec, offers a sinister thesis: Progressive-minded Americans are not humans. Instead, they are "communists." In turn, the authors define communists as bloodthirsty "unhumans" hellbent on the destruction of civilization.

Right-wingers, they write, must stop these unhumans with a policy of “exact reciprocity.” This means doing exactly to these so-called unhumans what the authors claim the unhumans are planning to do to them.

The 283-page screed reads like an effort to incite a civil war. It strains to create a sense of urgent terror in its readers. On nearly every page, it demonizes and dehumanizes “the left”– a vaguely defined group that apparently includes journalists (“the unhuman-occupied media”) and people who believe in things like diversity, equity, social justice and the rule of law. The definition is so broad that it seems most Democrats would qualify as unhumans.

Sist redigert:

Rakerholm

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2014
    Antall liker
    177
    Torget vurderinger
    1
    Nei, Milo er bare enda en med TDS…
    En av få smittsomme psykiske lidelser.
    Milo er på kanten ustabil og har tvilsomme sexuelle fantasier/"støtter pedofili". Han har laget en karriere av å være provokatør. Noe han har sagt er kanskje ikke feil, men generelt sett har det vært litt for mye useriøst og litt "klovnerier".

Rakerholm

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2014
    Antall liker
    177
    Torget vurderinger
    1
    Nei jeg tror ikke skolering er en svindel. Men finansieringsmodellen brukt i US er.
    Kirks vinkling var inndoktorering, som for langt de fleske institusjonen faktisk er forsøk på nettopp det motsatte. Kirks problem var at eleven gikk inn som god amerikanerkristen og kom ut som ateist når dem hadde lært å tenke selv.

Mens det er riktig at enkelte delvis har lykkes med den amerikanske drømmen blir antallet i den store sammenhengen med et folk på 440 mill ikke noe å snakke om. Mange av dem slåes det forresten bena under med tRumps politikk. Og sant skal sies, mange av dem har ikke livets rett og ville ikke overlevd her hjemme. Durek som eksempel.
    Dersom 95% er selvskapt og 5% gått i generasjon. Hvorfor settes da fokuset på de 5% prosentene som om det er hoveddelen av millionærer?

Og ikke tro jeg er noen tilhenger av Trump. Men det er et par ting jeg mener er hevet over enhver tvil. For det første mener jeg han utvilsomt er et voldsomt mye bedre alternativ enn Kamala.

Og for det andre så er det åpenbare store vrangforestillinger i samfunnet når folk på ramme alvor syntes han er verre enn Hitler...

Det er helt vanvittige påstander. Dersom det virkelig var tilfelle, hvorfor har ikke da alle stater og de fleste mennesker i den vestlige verden forsøkt å ta han av dage?

Jeg venter spent på et SERIØST og reflektert svar....

Sist redigert:

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    9.608
    Ca 95/5 mener jeg å huske. 95% er selvskapt.
    I en studie av Bank of America i 2024 så var andel selvskapte millonærer i følge deres metode 25%, så det spørs vel hvordan man regner.

Dette basert på selvrapportering blant 1000 respondenter med riktig nok minst tre og ikke en million USD.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn