Frakt og sending Postnord, flere her med dårlige erfaringer ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.465
    Antall liker
    7.375
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Venter på en pakke fra Sverige som er sendt med Postnord, den ankom Langhus terminal forrige fredag og de skulle levere på Mandag, men det ble kanselert av Postnord........ så på Onsdag....... men igjen kanselert.......... så i dag Fredag....... og gud hjelpe meg kanselerte de enda engang..... ... og servicekontoret består bare av østeuropeere som knapt snakker norsk og som bare setter deg videre og videre......og videre om du ringer de.......... jeg har alltid suttret og klaget over Posten......... men Postnord SUCKS BIG TIME....... noen med lignende erfaringer av dette firmaet ?
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Da ringer du på nytt, og når du får svar så gir du beskjed om at du har forsøkt å få løst problemet flere ganger og forlanger å bli satt over til en overordnet umiddelbart.

    Johan-Kr
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Jo det er flere som plages med "Manko nord"!

    SMS: Pakke kan hentes hos Cirkle K

    CK: Nei pakken har ikke kommet.

    Neste dag,

    SMS: Pakke kan hentes hos Cirkle K

    CK: Nei pakken har ikke kommet.

    Ringer Manko Nord, Nei pakken ligger her hos oss på terminalen, sorry. Kommer i morgen.

    Neste dag,

    SMS: Pakke kan hentes hos Cirkle K

    CK: Nei pakken har ikke kommet.

    Osv osv osv.

    Så kommer melding: Da pakken ikke er hentet innen fristen er den sendt tilbake til avsender!

    Morro! Varen er betalt med Mastercard så klage sendt til DNB med krav om tilbakebetaling av beløp.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Veldig opp og ned med service derfra. Noe har kommet i butikk uskadet og noe har hatt skader på emballasje. En gang har jeg plutselig fått melding fra De norske bokklubber om at bok er kommet i retur og betaling tilbakeført. Da hadde jeg ikke fått en eneste melding fra PostNord om at pakken var kommet til utleveringssted. Bøker kommer noen ganger i postkassen, men tydeligvis ikke denne.
    Er ikke fornøyd med PostNord, de er ikke i nærheten av posten/Bring som jeg jevnt over har gode erfaringer med.
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Har stort sett greie erfaringer med PostNord og det er kun en gang en pakke har vært et annet sted enn appen tilsier at den skal være.

    Det som derimot irriterer meg grønn er at jeg ikke alltid kan bestemme hvor jeg skal hente den. Når jeg handler fra noen nettsteder kan jeg velge, mens andre kan jeg ikke. Default sted er en bensinstasjon litt borti høgget. Alternativet er en matbutikk rett bortenfor. Bensinstasjon er døgnåpen, men pga bemanning har de satt egne regler for når jeg kan hente pakken. Ikke før 9 og ikke etter 18. I matbutikken kan jeg hente fra 7-23, noe som gjør at jeg kan hente på vei til jobb. Ikke en veldig stor sak, men oppleves ganske irriterende.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Og gode erfaringer. Tror PostNord er en sammenslutning av lokale aktører der ryddigheten til den lokal har alt å si for hvordan det fungere - lokalt.

    Ting har endret seg. I dag kan jeg hente i butikk mellom 7 og 23, nesten hele uka. I gamle dager med postkontor var det begrenset til 9-15, men utvidet åpningstid til 18 to dager i uka..., mao kun 2 dager i uka for oss som jobber.
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Ja, ting har endret seg. Sender du post på tirsdagskvelden, så kommer det frem mandag, fordi posten har sluttet å levere på lørdager og bruker (minst) 2 dager leveringstid.

    Posten strupes for at aktører som PostNord skal få komme inn. Totalsummen er dyrt og dårlig.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Og gode erfaringer. Tror PostNord er en sammenslutning av lokale aktører der ryddigheten til den lokal har alt å si for hvordan det fungere - lokalt.

    Ting har endret seg. I dag kan jeg hente i butikk mellom 7 og 23, nesten hele uka. I gamle dager med postkontor var det begrenset til 9-15, men utvidet åpningstid til 18 to dager i uka..., mao kun 2 dager i uka for oss som jobber.
    Jepp, veldig greit å slippe råkjøret med å rekke postkontoret. Hente på den lokale matsjappa kl. 20:00 betyr at man kan jobbe ut dagen...
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Ja, ting har endret seg. Sender du post på tirsdagskvelden, så kommer det frem mandag, fordi posten har sluttet å levere på lørdager og bruker (minst) 2 dager leveringstid.

    Posten strupes for at aktører som PostNord skal få komme inn. Totalsummen er dyrt og dårlig.
    Du kan jo bruke jetpak, da har mottaker posten på døren morgenen etter om du ønsker.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Selvsagt, men kan ikke se at det skulle være en statlig oppgave å subsidiere brevpost. Spesielt ironisk at de skulle gjøre det ettersom offentlige etater er i full fart med digitalisering og elektronisk kommunikasjon. Folk og bedrifter sender ikke brev lenger, uadressert reklame er også kraftig ned ettersom reklamering foregår i andre kanaler.

    Dette er ikke bærekraftig, omdeling må ned eller prisen kraftig opp.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Å kryssfinansiere tjenester som ikke tjener penger og er bærekraftige er omtrent akkurat det samme som subsidier, så hvorfor skulle eieren gjøre det?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Selvsagt, men kan ikke se at det skulle være en statlig oppgave å subsidiere brevpost. Spesielt ironisk at de skulle gjøre det ettersom offentlige etater er i full fart med digitalisering og elektronisk kommunikasjon. Folk og bedrifter sender ikke brev lenger, uadressert reklame er også kraftig ned ettersom reklamering foregår i andre kanaler.

    Dette er ikke bærekraftig, omdeling må ned eller prisen kraftig opp.
    Vi kan vel si det samme om veibygging også, kan vi ikke? Folk jobber mer og mer på hjemmekontor, derfor trenger vi ikke veier i samme grad. Det er ikke statens oppgave å bygge veier. Dette er ikke bærekraftig. Prisen for bruk må kraftig opp!

    Post er infrastruktur.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Bortsett fra at vi blir fler og pengene prioriteres der presser og behovet/trafikken er størst. Prisen går også opp der veier bygges ut i form av bompenger..

    Som sagt så har man mange alternativer hvis man vil ha noe fort fram, men det fordrer at man vil betale det det koster.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    der veiene bygges ut med bompenger så spytter staten gjerne inn 50%, så bompengesatsene ville vært mer enn dobbelt så høye om staten lot være.

    Vi hadde inntil nylig A-post. Nå er det kun A-post når vi sender noe utenlands.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Men skjønner du ikke at brevpost synker med 10-12% i året og har gjort det i mange år? 2 brevstrømmer og daglig omdeling er dyyyrt. Kan nesten ikke huske sist jeg fikk et brev i postkassa, det siste var vel en hentelapp som kom dagen etter jeg hadde henta pakka. Dette gjelder for maaange av oss. Så hvorfor skal staten subsidiere en tjeneste med sterkt synkende etterspørsel og som vi helt fint kan betale for selv om behovet skulle være prekært?
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Når Posten bygger seg sjøl ned i jakten på stadig større overskudd til statskassen, blir det selvsagt nødvendig med alternativer som vi gjerne hadde vært foruten.... https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/OdJn1/Overskudd-er-blitt-viktigere-enn-a-levere-ut-post
    I perioden 2011-2015 var utbytte til staten ca 1,3 mrd.... i 2016 ble det ikke utbetalt utbytte...
    Det her er bare tøv, posten bygger sterkt opp tjenester de tjener penger på og ned tjenester de ikke tjener penger på.. ett kurs i bedriftsøkonomi hadde kanskje ikke vært så dumt?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.189
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg er gammel nok til å blitt opplært til et begrep som ble kalt samfunnets infrastruktur, - strøm, post,telefon etc. Skole, helse, eldreomsorg koster også penger. Du synes kanskje vi skal betale for utdanning også, slik at kun avkom av de bedre stilte kan få utdannelse?
    Dere unge jyplinger er i ferd med å glemme hva som er grunnlaget for det velferdssamfunnet vi faktisk har, som står under stadig økende press fra tellekorpset.... ( Beklager - kunne ikke dy meg på en sen lørdagskveld.. :) )
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Den dagen vi alle fraktes i vår egen drone kommer jeg til å argumentere for lavere kostnader til nye veier og veivedlikehold som "ingen" lenger bruker.. selvom jeg kan huske tilbake til når vi alle kjørte bil og buss.

    Men hvorfor du diskuterer her på nettet istedefor å sende inn leserinnlegg til avisene pr post er for meg en gåte, tenk.. du kunne bidratt til å holde liv i både lokalavisen og postmannen
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.189
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg bidrar sterkt til lokalavisen... :) Jeg jobber i en bedrift ute i distrikts-Norge, hvor vi rett som det har behov for hurtiglevering av deler etc.. Posten er feks blitt uaktuell i denne sammenheng. Overnatten-pakke funka i en periode, men ikke nå lenger. Selv"ekspresspost" tar 2-3 dager ute i distriktene. Jeg ventet på en pakke som ble levert posten onsdag morgen før påske. Den kom fram forrige lørdag.
    Jeg bor i Nord-Norge, - for ca 15 år siden gikk jeg og ventet på en boligtakst, og tok kontakt med den lokale takstmannen for å hente papirene. Da hadde han akkurat levert taksten på postkontoret. Siden jeg kjente flere av postbudene, hoppa jeg i bilen og kjørte til det lokale postkontoret, men jeg var akkurat for sein, for lokalposten var akkurat pakket for sending til sortering i Tromsø. Posten, som så mye annet offentlig, lider under NPM-syndromet, som stort sett resulterer i at ting blir mye dyrere - og tilsvarende dårligere.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Du får si ifra neste gang du skal ha noe sendt over natten så kan vi alle spleise på frakten
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.189
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nei, nei.... det er jo helg, og du har tydeligvis bestemt deg for å ikke forstå andre argumenter enn dine egne, så da så...
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Det er riktig, jeg forstår ikke behovet for daglig postombæring selvom jeg ikke kan huske når postmannen kom inn på tunet ridende på hest.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.189
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Postbud på hest har jeg aldri sett, men av det jeg husker fra tidlig barndom, så kjørte postmannen motorsykkel...:cool: Nati-natti..
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Det er så fint at man vet hvordan alt skal fungere fordi man har brevkurs i bedriftsøkonomi og liker å tenke endimensjonalt 8).
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Brevkurs eller ei, det burde jo være lov å ta stilling til om det offentlige skal subsidiere ulønsomme tjenester det åpenbart er mindre behov for ettersom volumet er halvert og vel så det de siste årene.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.189
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nettopp! Det er fortsatt en god del mennesker som ikke er komfortable med E-post og elektroniske skjemaer, og brevpost bør være en offentlig tjeneste også i overskuelig framtid. Jeg har fortsatt driftsansvar for telefonsystemet i bedriften hvor jeg jobber. For noen dager siden spurte jeg om vi skulle kutte fax'en, da det ligger an til en omlegging av noen protokoller i telesystemet. Svaret var neida, - for det er fortsatt noen svært offentlige tjenester som opererer med fax... og forøvrig - så har jeg nok vesentlig mer enn et brevkurs i bed.øk....... :cool:
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Brevkurs eller ei, det burde jo være lov å ta stilling til om det offentlige skal subsidiere ulønsomme tjenester det åpenbart er mindre behov for ettersom volumet er halvert og vel så det de siste årene.
    Ja hva skal vi egentlig med "Staten"?

    Politiet kan jo bli selvfinansierende med trafikkbøter. Så hvorfor skal vi skattebetalere subsidiere krimial og ordenspolitiet?

    Folketrygden og Statens Pensjonskasse gir heller ikke de ønskede overskudd, hvorfor skal skattebetalerne subsidiere disse?

    Og Forsvaret er jo i ferd med å bli så lite at det kan vi i alle fall redusere til "åpningstid to dager i uka"!

    Og de som nå på død og pine skal kjøre i egen bil, de kan da for pokker kjøpe solide SUVer som tåler å kjøre på hullete veier, så få de som ikke liker hull i veien selv betale for å fikse det!

    Da står vi vel igjen med at "noen" må betale lønn og pensjon til de som sitter på "Tinget", men har de ikke sørget for privat pensjonsordning kan de jo ha det så godt! Og så kan vi la Stordalen kjøpe Stortingsbygningen og åpne hotell der!
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.189
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Storting og regjering har da ordnet sin egen pensjonsordning så det holder, - betalt av skattebetalerne det også... ettersom en stadig økende andel av disse aldri har vært ute i normalt inntektsgivende og skattbart arbeid... ;)
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Heh, åpenbart viktig for mange at postmannen daglig går rundt med en tom postbag, man kunne jo risikere at postordrekatalogen kommer en dag senere :)
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.189
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er riktig nok at det blir stadig mindre brev i postkassen... og særlig etter at kontoutskriftene slutta å komme som brev.. likevel er postkassen fullastet til godt over plimsollmerket nesten hele uka... av nokså godt betalt "post" fra en tom postbag....
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Brevkurs eller ei, det burde jo være lov å ta stilling til om det offentlige skal subsidiere ulønsomme tjenester det åpenbart er mindre behov for ettersom volumet er halvert og vel så det de siste årene.
    «...offentlige skal subsidiere ulønnsomme tjenester.....». Det offentlige er finansiert av subsidiering fra innbyggerne. Det kalles avgifter og skatt. Vi har en million arbeidstakere som helt og holdent lever av subsidier. Offentlig sektor er tjenesteleverandør til eierne. Inntektene øker og tjenestene forverres. Byråkratiet må effektiviseres da de er ulønnsomme.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.189
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    At byråkratiet trenger effektivisering er vel en uomtvistelig sannhet. NPM er i ferd med å kvele nasjonen, i alle former for virksomhet, offentlig som privat..
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Storting og regjering har da ordnet sin egen pensjonsordning så det holder, - betalt av skattebetalerne det også... ettersom en stadig økende andel av disse aldri har vært ute i normalt inntektsgivende og skattbart arbeid... ;)
    Riktig det, men om vi "legger ned" den ulønnsomme Staten ( Tar Cruisers filosofi helt ut, - in absurdum ) vil jo også skatteinntektene utebli og da er ikke Stortingets pensjonsordning finanasiet og må "pakke sammen"!
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Portoen har alltid dekket kostnadene til logistikk og ombæring, så er ikke lenger tilfelle da de fleste av oss velger andre komunikasjonsformer og distribusjonskanaler, da er spørsmålet om insparinger helt legitimt, så få dere hellere harselere med politiet og militæret osv alt dere vil
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Når fylkene reduseres fra 19 til 10 vil vi jo greie oss med 89 stortingsrepresentanter for å opprettholde en ulønnsom funksjon. Hvilken signaleffekt dette vil gi?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Storting og regjering har da ordnet sin egen pensjonsordning så det holder, - betalt av skattebetalerne det også... ettersom en stadig økende andel av disse aldri har vært ute i normalt inntektsgivende og skattbart arbeid... ;)
    Riktig det, men om vi "legger ned" den ulønnsomme Staten ( Tar Cruisers filosofi helt ut, - in absurdum ) vil jo også skatteinntektene utebli og da er ikke Stortingets pensjonsordning finanasiet og må "pakke sammen"!
    Det kan vel ikke være en offentlig oppgave å bedrive pensjonssparing?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn