platestrammer/vekt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Tenkte å høre med folket her om dette med bruk av platestrammer(e).
    På spilleren jeg har er senterpinnen gjenget, og det følger med en platestrammer jeg klemmer til med.

    Spiller jeg uten denne, blir det `lysere` lyd og jeg trives best når platen er klemt mot tallerkenen.

    det kan vel da tenkes at det har noe å si hvor hardt man skrur til, uten at man skal utstyre seg med en form for
    `momentnøkkel` selvfølgelig (man kan jo trekke noen grenser i blandt), men dette med nyanser er jo interessant om man synes det er noe å holde på med..

    Eventuelt har man jo platepucker i varierende utførelser og vekt. Kan det være noe å prøve ut en puck i stedet for platestrammer? og i tilfelle hvor tung?
    Flytter men fokuset i innspillingen fra for eksempel nedre til øvre mellomtone ved å variere tyngden på pucken?

    Hadde vært artig med noen synspunkter her :)
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.697
    Antall liker
    7.939
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    I kva grad du ynskjer platestrammar, er mellom anna ein funksjon av spelaren. Nokre spelarar (LP12 til dømes) er vanskelege å få til å fungere optimalt med strammar. Eg brukte den billegaste til Clearaudio (lett sak i plast, som stramma passeleg stramt til å presse vinylen litt tettare til filtmatta), eller eg droppa heile. Noko som ikkje var gunstig for tynne 80-talspressingar. Platekransar er veldig tydeleg å høyre på dei same platene, når det spelast via Kenwood 07, VPI eller Clearaudio - eller veldig gode vakuumsystem. Du må rett og slett prøve deg fram. Men det einaste som funkar bra på ein spelar med flytande oppheng, er etter mine erfaringar den lette saken frå Clearaudio.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Audiophile-Arve skrev:
    I kva grad du ynskjer platestrammar, er mellom anna ein funksjon av spelaren. Nokre spelarar (LP12 til dømes) er vanskelege å få til å fungere optimalt med strammar. Eg brukte den billegaste til Clearaudio (lett sak i plast, som stramma passeleg stramt til å presse vinylen litt tettare til filtmatta), eller eg droppa heile. Noko som ikkje var gunstig for tynne 80-talspressingar. Platekransar er veldig tydeleg å høyre på dei same platene, når det spelast via Kenwood 07, VPI eller Clearaudio - eller veldig gode vakuumsystem. Du må rett og slett prøve deg fram. Men det einaste som funkar bra på ein spelar med flytande oppheng, er etter mine erfaringar den lette saken frå Clearaudio.
    Men på pro-ject platespillere er vel lageret stumt festet i baseplata ("plinth-en"). Slik er det i alle fall på min.

    På trådstarters RPM 5.1 er jo til og med spindelen gjenget og strammeren følger med spilleren originalt. Den veier riktignok svært lite. Selvsagt skal strammeren bare skrus ned til plata kommer i kontakt med tallerkenen, og strammeren møter motstand. Plata skal jo ikke skrus ned med noe moment å snakke om i det hele tatt.
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Ja det virker egentlig fornuftig å stramme platen inntil, og ikke sånn sett med noe makt.
    Men grunnen til at jeg spør om akkurat det er jo at platepuckene i metall kommer i forskjellige vekter, og man kan jo simulere en platepuck på 300 eller 400 gram for eksempel med å dra til platestrammeren med forskjellig moment, enig?

    Eller, er det slik at i tillegg til den downforce som hviler mot platen med en platepuck, må også puckens masse tas i  betraktning? Det er jo enkelte som legger granittblokker oppå komponentene sine også?..
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    analog76 skrev:
    Ja det virker egentlig fornuftig å stramme platen inntil, og ikke sånn sett med noe makt.
    Men grunnen til at jeg spør om akkurat det er jo at platepuckene i metall kommer i forskjellige vekter, og man kan jo simulere en platepuck på 300 eller 400 gram for eksempel med å dra til platestrammeren med forskjellig moment, enig?

    Eller, er det slik at i tillegg til den downforce som hviler mot platen med en platepuck, må også puckens masse tas i betraktning? Det er jo enkelte som legger granittblokker oppå komponentene sine også?..
    I prinsippet: ja, men den forskjellen i moment som skal til for å variere kreftene strammeren virker med på plata fra 3N (ca 300g) til 4N (ca 400g) er forsvinnende liten. Jeg gjetter på at med fingrene, kan du stramme den skruen så mye at strammeren virker på plata med mange kilos trykk hvis du vil.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har Pro-Ject platevekt (record puck) som jeg bruker sammen med RPM5 og lydmessig har platespilleren godt av økt roterende vekt. Den halvkilo tunge vekten følger med de dyrere modellene deres.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.830
    Antall liker
    38.537
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Brukte denne på min RPM-5,som skrevet over har spilleren godt av økt masse.

    Ser jo bra ut også,ikke noe minus ;)

    mvh
     

    Vedlegg

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Anonym skrev:
    Jeg har Pro-Ject platevekt (record puck) som jeg bruker sammen med RPM5 og lydmessig har platespilleren godt av økt roterende vekt. Den halvkilo tunge vekten følger med de dyrere modellene deres.
    Det kommer av at den økte vekten gir tallerkenen større treghetsmoment, som gjør at tallerkenen vil rotere med jevnere fart.

    Jeg opplever også bedre lyd med 400g platevekt på min Debut III enn uten, men uansett vil en gjenget strammer klemme plata like godt ned som noen vekt, men uten økt masse.

    Er det gjenger i din "Puck"?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.400
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hei.

    Det viktigste med høyere vekt er at den kommer langt ut.
    Dette fordi det er der periferihastigheten er høyest.
    Dette blir som et svinghjul, men da må man over på platekrans.
    Vekt inne ved senter har liten efekt som svinghjul, den må ut mot kanten.
    Se på spilerne til Teres, der har de lagt vekt med blykuler på yterkanten av tallerkenen.
    Steinar.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    steinost skrev:
    Hei.

    Det viktigste med høyere vekt er at den kommer langt ut.
    Dette fordi det er der periferihastigheten er høyest.
    Du er inne på noe. En gitt masse øker treghetsmomentet mer jo lengre fra rotasjonsaksen den kommer, men dette er ikke fordi banefarten er høyere. Den er bare en annen funksjon av bl.a. radien/avstanden til rotasjonsaksen. (Den andre faktoren som gir banefarten, er vinkelhastigheten, men denne påvirker ikke treghetsmomentet. Treghetsmomentet avhenger bare av masse og dennes avstand til rotasjonsaksen.) Sånn sett er det bedre å plassere vekten i tallerkenen langs periferien enn ved spindelen.

    For å holde både konkave og konvekse plater nede på tallerkenen best mulig, trenger man jo egentlig både å klemme dem ned i senter og rundt ytterkanten, forøvrig.
     
    Y

    ymir

    Gjest
    hei
    Her er ein del råd og erfaringer.http://www.soundfountain.com/amb/puck.html


    TOTAL WEIGHT

    There was also a discussion on what material to take for this weight. Some wanted a heavy weight. They are the people who think that everything that is tight, strong and heavy brings about the best signal. So they think a very heavy clamp is the solution as they also think that damping a turntable with many bithumous sheets makes the music flow. That is not true at all. They forget or do not know that the material and the total weight added do have a specific influence on the quality of the signal.
    It is about speed of sound in various materials. The speed of sound in stainless steel is different from that in aluminum.

    HARMONICS


    The harmonious build up differs also. Specifically the reproduction of the midband shows a positive difference. Why would you like to clamp down a vinyl disc of 125 gr (or 180 at the most) with 2,5 lbs. But not only that. Why would you add such a weight to a realtively light platter with bearing?
    Others were afraid that the weight of around 350 gr. (or slightly more) would be too heavy for a Linn LP12 as it would need adjustments of the spring suspension. The Linn Sondek (whatever model) will support the weight of 350 gr. with ease. And what is important as well: the LP12 will benefit from the use of this weight.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Dazed skrev:
    Anonym skrev:
    Jeg har Pro-Ject platevekt (record puck) som jeg bruker sammen med RPM5 og lydmessig har platespilleren godt av økt roterende vekt. Den halvkilo tunge vekten følger med de dyrere modellene deres.
    Det kommer av at den økte vekten gir tallerkenen større treghetsmoment, som gjør at tallerkenen vil rotere med jevnere fart.

    Jeg opplever også bedre lyd med 400g platevekt på min Debut III enn uten, men uansett vil en gjenget strammer klemme plata like godt ned som noen vekt, men uten økt masse.

    Er det gjenger i din "Puck"?
    Nei, den er uten gjenger.

    Mulig jeg er litt lat men jeg synes fordelen med vekt er det at man slipper å skru.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.362
    Antall liker
    83.735
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    motoren skrev:
    Brukte denne på min RPM-5,som skrevet over har spilleren godt av økt masse.

    Ser jo bra ut også,ikke noe minus ;)

    mvh
    Den har jeg også. Anbefales. Har både stroboskop og vater. Finnes i sølvgrå også...for de som liker det
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.400
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    For å holde både konkave og konvekse plater nede på tallerkenen best mulig, trenger man jo egentlig både å klemme dem ned i senter og rundt ytterkanten, forøvrig.
    [/quote]


    Vi sier vell egentlig det samme.
    Er vekten langt ute får man et høyere moment.
    Du kan jo gjøre en prøve med en tallerken med 1kg i midten kontra 1kg ved 30 cm så kan du se hvem som er lettest å stoppe
    jeg bruker begge delene.

    Steinar.
     

    Vedlegg

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    steinost skrev:
    Vi sier vell egentlig det samme.
    Er vekten langt ute får man et høyere moment.
    Du kan jo gjøre en prøve med en tallerken med 1kg i midten kontra 1kg ved 30 cm så kan du se hvem som er lettest å stoppe
    jeg bruker begge delene.
    Jeg vet det.

    Jeg mente at det ikke var den høyere banefarten langt ute som gjør at det er bedre for lyden å plassere massen der. ...men nå spikker vi fliser.
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    motoren skrev:
    Brukte denne på min RPM-5,som skrevet over har spilleren godt av økt masse.

    Ser jo bra ut også,ikke noe minus ;)
    Har nå kjøpt denne på ebay :)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Tenkte å høre med folket her om dette med bruk av platestrammer(e).
    På spilleren jeg har er senterpinnen gjenget, og det følger med en platestrammer jeg klemmer til med.

    Spiller jeg uten denne, blir det `lysere` lyd og jeg trives best når platen er klemt mot tallerkenen.

    det kan vel da tenkes at det har noe å si hvor hardt man skrur til, uten at man skal utstyre seg med en form for
    `momentnøkkel` selvfølgelig (man kan jo trekke noen grenser i blandt), men dette med nyanser er jo interessant om man synes det er noe å holde på med..

    Eventuelt har man jo platepucker i varierende utførelser og vekt. Kan det være noe å prøve ut en puck i stedet for platestrammer? og i tilfelle hvor tung?
    Flytter men fokuset i innspillingen fra for eksempel nedre til øvre mellomtone ved å variere tyngden på pucken?

    Hadde vært artig med noen synspunkter her :)
    Har sett at tråden har vært passiv en stund, men skader ikke å puste litt liv i den. :)

    Kjøpte nylig en diy vekt fra Larsen i Danmark. Bruker 500noe gram på Project. Selv husets 12 åring hørte lyden ble mørkere.
    (Strammere bass, mellomtone)
    Men spørsmålet, hvor tungt, eller om det er "best" med strambar lett klemme.. DET lurer jeg på.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.697
    Antall liker
    7.939
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg har prøvd fleire konstruksjonar opp gjennom åra. Mest markant kvalitetsheving var bruken av Kenwood L07, der du hadde ekstra stramming av armbasen, platekrans og ei vekt i konstruksjonen. Nest argaste er min eigen, der eg har den no utgådde tunge VPI-tallerkenen påsett platekrans og tungt lodd. Senterspindelen har gjengar med tanke på ein annan platestrammar som eg også har brukt, men då på ein "vanleg" Scoutmaster med akryltallerk. Effekten på denne spelaren var mindre enn på min, sjølv med platekrans. Eg trur likevel at det har mindre med sjølve platestrammaren å gjere enn med tallerkenmaterialet. Tidlegare brukte eg ein Technics SL 1000 der eg veksla mellom ein tung platestrammar og Michell-strammaren, som klemmast fast til senterspindelen i eit fast grep også utan gjengar, medan sjølve strammaren veg ganske lite. Her kom det an på platematta eg brukte; ved bruk av PlatterMatter (same type som Oracle brukte) si lett tyggegummikonsistensaktige var det best lyd med Michellstrammaren, medan orginalmatta likte tungt lodd best.
    Så har eg brukt Clearaudio sine ulike versjonar. Og her må eg seie at den latterleg enkle og billege plastdingsen med firkanta senterhol funka svært godt med Linn Sondek. Einaste strammaren til Linn eg har fått til. På Clearaudio sine eigne spelarar (har vel prøvd 4 - 5 ulike under kontrollerte tilhøve) må eg seie at det tunge loddet fungerte best, særleg i kombinasjon med platekransen (som er litt krøkkete i dagleg bruk, men uhyre effektiv på slike tynne plater vi fekk anno 1980)
    Elles er platekrans ganske vesentleg for plater som ikkje er heilt flate og for tynne plater, men har svært lite effekt på slike på 180 og 200 gram. Når det gjeld lodd/strammar, har desse nesten alltid effekt, men svakast på tjukke plater. Men denne effekten av platestrammarar er generelt mykje mindre enn krans når vi snakkar om slike tynne greier. Og så må du vurdere underlaget til plata under avspeling. Tallerken eller matte.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.290
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Steinost, din platekrans er vel hjemmelaget, mener du viste den i Micro Seiki tråden også. Den er rett og slett nydelig.
    Hva er det for en strammer du bruker?

    Kjøpte meg en Micro Seiki ST-10 platevekt her om dagen, 1 kg, men jeg ser at platerne løfter seg i kanten så en krans er absolutt tingen.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    20130414_132635.jpg

    30 min shining, så ble Danske Larsen clampen i tillegg til bra, enda penere.
    Håper det kommer flere fra han. Fikk litt spørsmål fra folk da jeg viste frem vekt.
    Definitivt verdt hver kr. :)
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.400
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Steinost, din platekrans er vel hjemmelaget, mener du viste den i Micro Seiki tråden også. Den er rett og slett nydelig.
    Hva er det for en strammer du bruker?

    Kjøpte meg en Micro Seiki ST-10 platevekt her om dagen, 1 kg, men jeg ser at platerne løfter seg i kanten så en krans er absolutt tingen.
    Hei.
    Alt har har jeg laget selv, jeg lagde en del av disse når jeg jobbet som verktøymaker.
    Nå er alle solgt.Har kun den jeg bruker selv.

    Steinar.
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    for platekrans se på ebay og søk på: FFYX CA01 Stainless Records Clamp
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    20130424_164606.jpg


    Slår et slag til for Danske Larsen Clamp.
    Basert på annet innlegg her, så ville jeg prøve et lettere lodd.
    Kom på to dager. 20 min shining så ser den fabrikk lagd ut. :)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22

    Du og Asbjørn er for flinke.. Det hender at dere pøser på med så mye informasjon at man blir helt mettet.. ;)
    Noen ggr setter jeg faktisk bare på musikk, uten å lure på om det spiller best med "den eller den" løsningen.
    Men DÆVEN så mye matnyttig input dere bidrar med. Kan dog forstå at vinyl noviser blir litt skremt..
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Vis vedlegget 195868

    Slår et slag til for Danske Larsen Clamp.
    Basert på annet innlegg her, så ville jeg prøve et lettere lodd.
    Kom på to dager. 20 min shining så ser den fabrikk lagd ut. :)
    Hei,
    hvilket slipemiddel bruker du, autosol og fille?

    Mvh
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Vis vedlegget 195868

    Slår et slag til for Danske Larsen Clamp.
    Basert på annet innlegg her, så ville jeg prøve et lettere lodd.
    Kom på to dager. 20 min shining så ser den fabrikk lagd ut. :)
    Hei,
    hvilket slipemiddel bruker du, autosol og fille?

    Mvh
    Se også post 20..
    Vannvittig enkelt. På den siste brukte jeg 800 korn våtsmergel. 5 min for å jevne ut dreie merker.
    Og poleringen er utført med kr 59.90 Poleringskitt fra biltema. Festet i el-drill som står i skrustikke.
    Mellompusser med 1000 papir eller fin rørleggermatte.
    Polerer en runde til. Og avslutter med roterende klut som er med i biltema kit :)
    Brukte eksakt 20 min på den siste vekten.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Rent praktiskt: Fikk Larsen Klemme etter mine ønsker. 30 mm høy, faset etter mine mål og drøyt 400gram.
    Deilig å kunne lukke lokket på spilleren.

    Håper han kan tilby slikt for andre også. :)
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    612
    Antall liker
    560
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Det ultimate er tung tallerken med vacuum ,spør du meg;-)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Det ultimate er tung tallerken med vacuum ,spør du meg;-)
    Hehe, joda.. Har du lyst har du lån heter det vist..
    Får bli et senere tog for min del.
    Tenkte å realisere vintage spiller før jeg kjøper high end vinyl snurre. :)
    Pr nå er ikke livet så ille. :) Avid riaa, ortofon mm bronze og project. Langt mer musikalsk enn cd rigg.
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    612
    Antall liker
    560
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Det ultimate er tung tallerken med vacuum ,spør du meg;-)
    Hehe, joda.. Har du lyst har du lån heter det vist..
    Får bli et senere tog for min del.
    Tenkte å realisere vintage spiller før jeg kjøper high end vinyl snurre. :)
    Pr nå er ikke livet så ille. :) Avid riaa, ortofon mm bronze og project. Langt mer musikalsk enn cd rigg.
    Ligger jo en Luxman PD 310 på brukten for 7 frogner 10ere, vintage og highend på en gang liksom;-)
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.290
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Kjøpte meg en Micro Seiki ST 10, ikke så pen på overflaten men den får duge....vekt 1 kg.
    Mirko´s shop i USA lager kopier av ST10 og ST20, kan fås i gun metal, stål, kobber og messing.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.428
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Må skaffe meg en platestrammer, mest for det er vakkert å se på :) Blank og fin skal den være (håper jeg)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.428
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg ser en del jeg liker. Kan mye vekt være et problem for spilleren?
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Ja, jeg ser en del jeg liker. Kan mye vekt være et problem for spilleren?
    Det er et fåtall av spillere som liker svin tunge lodd. Spesielt fjærede spillere.
    Min anbefaling er Larsen Clamp. 350 spenn inkl frakt. Levert på 2 dager rett i postkassen.
    Føles deilig å legge på vekta og se berg og dalbane skivene bli jevne.
    :) Hørte dog ikke forskjell på 400 og 665gram vekt. Kjøpt 2 forskjellige av han. Kjempe bra service.
    Sjekk ut vinyl avd, ligger ofte annonser der.
     

    nissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    107
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    1
    Larsen clamp anbefales på det sterkeste.Nydelig håndtverk og suveren service.:)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.428
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen en bør passe på ved kjøp av platestrammere? Vekt osv?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Bruker denne (400 gr.) på min DUAL 701, hvor hensikten kun er å rette ut skjeve plater. Da har det en funksjon (armen flyr ikke opp og ned med derpåfølgende variasjon av stifttrykk). Er platene rette/plane og litt tunge, f.eks. nye 180-/200-grams, har det ingen hensikt. Jeg hører ihvertfall ikke forskjell.

    pathe-wings-record-clamp-stabilizer.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn