PLATESMAKING: Keith Jarrett – The Old Country

PS-0424b (1 of 1)-4.jpg

Triojazz fra Keith Jarrett betyr vanligvis Jarrett, Peacock og DeJohnette. Denne gangen er det litt annerledes, men likevel velkjent terreng. Jeg har smakt på utgivelsen The Old Country

Deer Head Inn
er ifølge dem selv den eldste jazzklubben i USA med kontinuerlig drift, og ligger i Delaware Water Gap i Pennsylvania – en av vippestatene som ikke gjorde jobben sin tidligere denne uken. Men det er historie nå inntil videre, og det samme er også det historiske opptaket fra en aften høsten 1992, da Keith Jarrett besøkte denne jazzklubben med sin trio.

Men denne gangen var det ikke den helt ordinære trioen hans, som vanligvis har bestått av Gary Peacock på bass og Jack DeJohnette på trommer. Nå var Jack DeJohnette erstattet av Paul Motioan, en trommeslager som også har hatt en veldig lang fartstid med Keith Jarrett i hans tidligere karriere, men dette møtet den 16 september var et slags uannonsert reunion...

Les hele platesmakingen hos Audiophuile.no

PS-0424b (1 of 1)-2.jpg

Kommentarer

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Antall liker
845
Torget vurderinger
8
Spilte noen spor fra denne seint i går kveld (Qobuz Hi-Res versjon). My flott her men denne versjonen var veldig lavt mastered. Måtte skru opp anlegget på nivåer jeg ellers bruker før seine kveldstimer..

Sist redigert:

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.136
Link til alle artikler
443
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
PLATESMAKING: Joan Armatrading – How Did This Happen and What Does It Now Mean?

PLATESMAKING: Joan Armatrading – How Did This Happen and What Does It Now Mean?

• 28
I begynnelsen var Kari Bremnes. Og før Kari Bremnes var Joan Armatrading. Hva de var? Kari Bremnes og Joan Armatrading var uunngåelige artister i sine respektive epoker for oss audiofile mennesker...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Chicago - Live At 55 - Arven etter CTA

PLATESMAKING: Chicago - Live At 55 - Arven etter CTA

• 6
I egenskap av å være et av bandene som har fulgt meg fra oppveksten har det vært vanskelig å forbi gå Chicago i stillhet hver gang det dukket opp et nytt album fra den kanten, etter å ha fått...
Fortsett
Audiophile.no
Sølvsuper 12 – Stig Arne si dagbok oktober 2024

Sølvsuper 12 – Stig Arne si dagbok oktober 2024

• 2
Det kan koma ein del Tandberg-stoff frametter. Me byrjar med Sølvsuper 12. Og nokre jolaøl frå butikk. Tandberg (1933-1978) Tandberg har ein særskild plass i hjarta til nordmenn, og det er ikkje...
Fortsett
Audiophile.no
6 stativhøyttalere i sammenligning hos Mala Audio

6 stativhøyttalere i sammenligning hos Mala Audio

• 13
Den første lørdagen i november arrangerte Mala Audio en litt besnærende event der 6 høyttalermodeller i varierende prisklasse fikk måle krefter. Og siden jeg til Stig Arne sin store fortvilelse er...
Fortsett
Audiophile.no
30-årsjubileum for Osafestivalen i 2024

30-årsjubileum for Osafestivalen i 2024

• 0
Årets Osafestival var den 30. i rekkja. Grunna coronarestriksjonane og kravet til avstand flytta festivalen i 2020 inn i Voss Idrettshall for dei store trekkplastera på kveldstid, og med god plass...
Fortsett
Audiophile.no
Dobbel orsaking – Stig Arne si dagbok september 2024

Dobbel orsaking – Stig Arne si dagbok september 2024

• 14
Det har skjedd ein del endringar sidan eg skreiv om DAC-ar og Spotify mot Apple music. Det er tid for oppsummering, revurdering og ei orsaking eller to. Audioquest Dragonfly Red og Cobalt Eg har...
Fortsett
Topp Bunn