Platemesse Trondheim 02.03

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229
Så det var platemesse imorgen, har ikke deltatt på slikt før. Er det noe å rope hurra for eller blir man stående å stampe i kø bak "kjennere" som blar seg gjennom bunkene og tar seg god tid til å studere hver plate før den slippes tilbake i rekken og nestemann blir dratt fram?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg var der sist, og det var mye kø og mye gråstein, og godbitene er som regel drøyt priset, men det kommer litt an på hva man er ute etter. Listepop fra 70- og 80-tallet er det mye av til grei pris. Og selgerne er gjerne hifi-interessert og lurer på hvilken platespiller du har, så får du se bilde det de har, og da skjønner du at det faktisk kan være gode penger å tjene på brukt vinyl.

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Jeg var også der forrige gang. Jeg fant da ganske mye, og jeg synes ikke prisene var så eller verst. Litt avhengig av størrelsen på platesamlinga, og hva du liker, men jeg skulle tro at det finnes noe for enhver. Om det er noe spesielt du er ute etter, så kan du henvende deg til han som sitter innerst i lokalet med mikrofonen. Han roper gjerne opp skiva du leter etter, og så sier de selgerne som har den i fra. Jeg synes platemesser er trivelige, og anbefaler turen fra Steinkjer uansett om du finner noe eller ikke. Husk; Cash is king :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Når jeg tenker meg om måtte jeg et par ekstraturer i minibanken, så det var sikkert mer å finne enn jeg fikk det til å virke som, og det var ikke mer kø enn at man måtte vente litt for å slippe til neste bunke innimellom. Men det jeg husker best var at jeg etterspurte en plate som ingen hadde, bortsett fra en som hadde en 7"ere fra den aktuelle plata i bilen, som han skulle ha 1k for.

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229
Tja. Vet ikke helt hva jeg er på utkikk etter, så det kan ta litt tid. Tar nok turen uansett, håper på å finne noe norsk.

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Husk, alltid sjekk kvaliteten på skivene toillball. Finner du ei skive til en pris du finner fordelaktig, så skal du følge nøye med. Det er så lett å bli for ivrig i kampens hete. Ingen forsøker å lure deg, det er ikke det, men skivene er også priset iht kvalitet. Jeg kjøper ikke ødelagte skiver uansett pris, og det kan jo være at du tenker det samme.

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229
Har litt erfaring fra Fretex og loppis på det feltet så sjekker platene nøye før kjøp. :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Tar en tur på Platemessa i år - mest som tidtrøyte frem mot lunsjavtale.....

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229
Var innom og fant mye rart. Iron Maiden, ACDC, TNT og endel rap. Rap viste seg å være upopulært og billig :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Dagens fangst ble fire plater og 100 plastkover for min del. Det er ikke enkelt når man har mistet oversikten over hva man har fra før....

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Om du mener gutta over her, vil jeg ikke kommentere det ;)
Om du mener platemessa.......enig. Synes det er mye rot og lite oversikt. Mye "juggel"

Var der et par små timer på formiddagen og kom tomhendt hjem. Flink gutt.
Hadde bestemt meg for å handle om det var noe jeg ABSOLUTT MÅTTE ha. Fant ikke det....
Har fremdeles seks kasser med vinyl, som jeg bare har fått skrapt litt i overflaten på, stående på stua som jeg ikke har fått på plass i vinylrommet.

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
194
Sted
Trondheim
Om du mener platemessa.......enig. Synes det er mye rot og lite oversikt. Mye "juggel"
Var der et par små timer på formiddagen og kom tomhendt hjem. Flink gutt.
Hadde bestemt meg for å handle om det var noe jeg ABSOLUTT MÅTTE ha. Fant ikke det....
+1

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229
Vet ikke hva man kan forvente av en slik messe, hva var det den manglet?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Hardt arbeid gutta!, hardt arbeid! (og et våkent blikk)

litt folk var det

og blodig alvor, sikkert og visst.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
må bare pakke litt bil her, et pausebilde for å korte ventetiden.

Messa var kjapt unnagjort, andre viktige gjøremål sto for tur, med en kjapp pitstop her for syns(?) skyld. Nidaros by har endelig fått et bruktvannhøl igjen. På overtid.......

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Swedish Invasion??

Skrytevegg

Foreløpig ikke like fyldig som gamle Playtime, men det kommer sikkert mer. Fint lokale ihvertfall, får håpe dere kjenner deres besøkelsestid og shopper fremover.

Kjellern er også verdt en visitt

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
haste videre til ågerpriset øl. Hvordan klarer dere å overleve i bartebyen? Ekstra trygd?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Studere fangsten, kjæle og kose. Stas!
Messa er nok så som så. Blir mye forutsigbar gubbprog og trauste sikre artister, men heck! den som leter finner, og jeg fant, jeg fant.

ondskapen selv

en liten bunke ble det

Gode gamle Otis, fikk et par runder på vintageanlegget ikveld. Kremskive!

coveret med litt overflateslitasje nederst på front, men fin fin vinyl. Smoooooooth

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Håper jeg ikke fornærmet noen med mitt "amatører" ovenfor skrevet på bussen fra Nidaros by til Øra som i Orkanger. Fornuften tok overhånd, tror ikke jeg forlot gamle trakter et minutt for tidlig i går formiddag. For et møkkavær!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Beklager å trette dere, men her kommer noen skrytebilder av helgas fangst, som var helt grei.

En samler med Motorpsycho, Betong Hysteria, Israelvis og Dog&Sky. Videre er det I Was a King, ikke ukjente Richard og Linda Thompson, Peter Case, Twilight Singers (legger inn aksjer hos LoveQueen med den) og The Kingsnakes

kremskive med Black Flag, med flere "hits". Rationals omsider på vinyl, andreskiva til Vibrators, + Plasticland og Blood on the Saddle. Skiva helt til venstre er et arbeidsuhell i fotoprosessen. Fikk den av en kollega forleden.

Liveskive med The Barracudas, Oslo´s egne Piledriver, Richard Hell (UK press), Thursdays Children og ikke minst kremskive med Otis Redding

Lords of the New Church, Misfits, Dinosaur Jr., Mike Ness (har den kun på ølbrikke fra før) og THe Real Kids

Nok en Otis Redding, Chesterfield Kings (denne har jeg hatt fem stykker av, men en gjennomgang i arkivet var status null, 0, zero *bluss*), Joe Strummer & the Mescaleros, to stykk Seeds. Ikke verst å finne en original Seeds på GNP Crescendo i Trøndelag av alle steder.

The Fall, Blue Öyster Cult, DumDum Boys, Joy Division og Misfits

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.205
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Du har nok rett til å kalle oss amatører med den fangsten; å se det fotografiske platemesseminnet ditt i aksjon var imponerende!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Flaks at jeg sto langt unna og med ryggen til da det bildet ble tatt. Uflaks at hun black metal-dama bortest til høyre ikke ble med på bildet. Sløv fotograf...

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Du har nok rett til å kalle oss amatører med den fangsten; å se det fotografiske platemesseminnet ditt i aksjon var imponerende!
syns du var ganske flink selv ;) Platemesseminnet = kortidsminne, veldig i modus når jeg først setter igang. Var tidlig ute og kunne sile rimelig uforstyrra. Hørte noen selgere som et kvarters tid ut i messa kommenterte at dette var det dårligste oppmøtet de hadde sett. Skyld på treige trøndere og dårlig vær sier nå jeg, publikumstilstrømningen tok seg (godt?) opp etter hvert, men da var noen av oss allerede nesten ferdig. :cool: Apropos minnet, hadde nok en gang stor glede av Discogs/Crate Digger, var et par skiver jeg var usikker på om jeg hadde eller ikke, fort gjort i kampens hete.

Ellers var det veldig hyggelig og omsider få hilst på. Noen pils ble det tid til også. :D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Flaks at jeg sto langt unna og med ryggen til da det bildet ble tatt. Uflaks at hun black metal-dama bortest til høyre ikke ble med på bildet. Sløv fotograf...
hva vet du hva jeg har tatt bilde av i smug. Det her er en redigert virkelighet .................

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Glemte noen skiver

Captain Beyond

Quicksilver og Lucifer

pluss et knippe singler......

L

Labbis

Gjest

He, he - morsomt bilde! Noe kjent med denne jenta. Ble handlet mange singelplater her!
Mvh

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Crate Digger? En sånn iPad æpp?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
I heimen min har musikkinteressen for øvrig begynt å ta seg opp igjen, etter et par år med smuler. 2-åringen har gått fra å være festbrems til å være den som maser om musikk hver dag. Konge!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Crate Digger? En sånn iPad æpp?
iPad/iPhone, gratis sådan.
Har alltid "samlinga" i lomma. Selvsagt er det arbeid med å registrere skiver i Discogs = kveldskos. Eneste minuset med Crate Digger er at søkefunksjonen går litt treigt med mange titler "innabords".

ellers er wantlist-funksjonen veldig fin.

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229
utrivelige trøndelag.....på tide å komme seg sørover til påskevær og stemning. ...... tror ikke jeg forlot gamle trakter et minutt for tidlig i går formiddag.
Virker ikke som du er så begeistret over Trondheim. :rolleyes:

Sikkert greit å komme hjem til dette:

Ta en trivelig tur i parken....

Møte spennende mennesker på gaten....

Alltid liv i gata....

Men smaken er som baken! Og det var en imponerende handel du hadde gjennomført :)

Topp Bunn