Dette innlegget har sikkert ikke noe her på hifi sentralen. Men dette er viktig. Denne nevnte pioneer spilleren la grunnlaget for det jeg liker i dag, og hvorfor jeg er slik jeg. jmf narrativ terapeutisk tolkning; Man blir den historien man selv velger å leve!!
Pioneer amp. SA 540 f. 1983 gikk brått bort fra oss i går kveld. Trofast har han levert varene i 29 år. Først som en del av en større enhet, slik betegnelser som Stereo Casette player and radio fm receiver, pent innrammet i en wooden rack med glassdør og Pioneer Stereo Turntable på toppen. Inn i stua til foreldrene mine. Første vinyl som statisk knitra seg inn på øret, var pappas første vinyl, Matthew Wilder – Break My Stride. Ikke den låta man kanskje vil huske var den første, men det var nå engang sånn. Men la meg tilføye. Den vi hadde før, tror det var Tandbergs, kasettspiller deck, var John Lennons Imagine som satte seg fast på hjernen. Videre fulgte flere hits på denne tiden med Pioneeranlegget. Med åttitallets varierende kvalitet. Senere skjedde det som måtte skje, at anlegget pensjoneres og byttes ut. Med pensjoneres mentes til min storebrors glede at anlegget havnet på rommet hans, før det deretter havnet på mitt, og fra her startet lykken. Min musikksmak ble selvstendig. Og den følelsen, kan bare måles med første gang man kjører bil, alene. Pioneer amp SA 540 har levd et hard liv. Det levnes ingen diskant om det. Vinyl marinert med vodka og Cola, tre mål med ABBA, Elvis og ei knallhard tid med katalogen til Iron Maiden, før det roet seg ned igjen med noenlunde normal pop. Akkurat no stryker jeg hånda over ny generasjon knapper og lys, HarmanKardon. Mens jeg fortsatt tenker på Pioneer amp SA 540. Nostalgien angriper meg og minnes sterkt tider på gutterommet med låter og knitring fra vinyl og Michael Jackson – P.Y.T. (Pretty Young Thing). Men jeg er nødt til å bryte av. For å få på plass nye impulser, ny teknologi er jeg nødt til gi rom for det. Og akkurat no, ligger Pioneer´en på søppeldynga. Den leverte varene, men nå trakk den sin siste høytalerwatt. Tilbake på rommet, ligger en svak luft av brent kondensator. til minne om soundtracket. I mitt liv.
og to dager senere fulgte platespilleren som hørte til denne forsterkern, samme vei?
Drivreima som snurrer på skiva, røk. antagelig for sprø gummi. Så er spørsmålet; Er den mulig å få tak i?
og to dager senere fulgte platespilleren som hørte til denne forsterkern, samme vei?
Drivreima som snurrer på skiva, røk. antagelig for sprø gummi. Så er spørsmålet; Er den mulig å få tak i?