Pioneer m-90\c-90 service

rb1972

Fersking
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
1
Antall liker
0
Hei,
Vurderer anskaffelse av Pioneer m-90\c-90, men usikkerheten herjer da det virker som en evt fremtidig service\reparasjon kan bli problematisk.
Noen som evt kan anbefales til denne type jobb?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Sjekk med Dalens på Siggerud FØR du kjøper…Sier de nei, dropp dem😎
 

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Innlegg
1.546
Antall liker
3.057
Torget vurderinger
2
Hvorfor tror du det blir problematisk?
Ville ha hørt med Servicekompaniet om service, ville forundre meg mye om dei ikke kunne fikse dette.
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.864
Antall liker
17.407
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Sjekk med Dalens på Siggerud FØR du kjøper…Sier de nei, dropp dem😎
Tull og tøys. Igjen.
1. Dalens ligger på Hagan, Skedsmokorset.

2. Det er mange små og flinke reparatører i Norge. Søk her inne. Listen er lang.

Så lenge det er mulig å finne reservedeler, kan det meste fikses! Ett kjapt Google søk vil fortelle deg om de du vurderer er vanskelig å finne deler til. Kommer det ikke opp noe på første side er du sannsynligvis home-free og kan glede deg over dine vintage skatter :) Får du problemer; spør her inne. Men pass på å få verifisert tipset. Det er noen overivrige her inne :)

Lykke til!
 

Teobald

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2002
Innlegg
443
Antall liker
402
Får du problemer med preampen, kan du altis sende den til Marcos:
Litt mye ledninger til at jeg ville vært komfortabel med 35 år gammer preamp.
Jeg har en like gammel Accuphase som jeg betalte 6k for 15 år siden. Aldri noe trøbbel.
Du kommer fort opp i Accuphase pris hvis du skal sende den til Marcos 😕
Accuphase c-270 og Pioneer c-90;
precision_stereo_preamplifier_c_270_677897.jpg
c-90-1b-pioneer.jpg
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
Hei,
Vurderer anskaffelse av Pioneer m-90\c-90, men usikkerheten herjer da det virker som en evt fremtidig service\reparasjon kan bli problematisk.
Noen som evt kan anbefales til denne type jobb?
Hei,skal ikke komme med anbefalinger av hvem som kan utføre service men servicemanualer ligger her


Bare å lage seg konto og laste dem ned gratis så du har for fremtiden😀👍
Ordnet ´´The Holy Grail´´ for en kompis vha servicemanual lastet ned på den siden.

Forøvrig e det ganske feilfritt det som kom fra Japan,det som feilet Exclusive C7 va ukontakt i volumkontrollene og inngangsvelgere,et lett belegg som ikkje va så lett å se men det var ukontakt.Og det må man vel nesten regne med etter 30år.
 
Sist redigert:

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
8.012
Antall liker
20.131
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Manualer ( i hvert fald til C-90) er noget juks.
Har en stående, som jeg har brukt med stor fornøyelse inntil den "døde".
Er lavet i 4 versioner: C-90, C-90A, C-91 og C-91A. Selvom min var en C-90 viste det seg, at den korrekte manualen var den til C-91,
så Pioneer har blandet godt i produktionen.
Renoverte den, da jeg fik den, og allerede da for godt 15 år siden, var printet omkring power-supply helt svart av varmen.
Er garantert ikke bedre i dag.
Det var fine greier dengang, men efter min ydmyge mening, har de for mange år på seg til, at man kan regne med mange
års stabil ytelse i 2021, så er det sagt.
Velger du alligevel at "stå på de", så sørg for et velrennomert service-verksted til check, før du kjøper.
 
Topp Bunn