Pinnacle Soundbridge

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Fikk en flyer fra Clas Ohlson i dag. Der har de fått inn Pinnacle Soundbridge. Dette er en konkurrent til Squeezebo, jeg trodde den het ROKU Soundbridge, men Pinnacle har vel kjøpt dem opp tenker jeg. Koster 998,- dette må da være svinbillig? Noen som har prøvd?
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.711
Antall liker
3.849
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Støtter ikke .FLAC, bruker Windows Media Connect som server software (støtter faktisk slimserver), 20bits DAC, innebygde høyttalere. kan ikke spille protected i-Tunesfiler.. Kan ikke finne om den har digital utgang... Nope, SB er fortsatt mitt valg.

Bernt K
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Den har vel både toslink og coax digital ut? det skal også være kortplass bak for SD Card, da kan man spille direkte uten pc`n.
 

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Innlegg
1.419
Antall liker
622
Torget vurderinger
6
Kan man via denne kjøre mp3 trådløst til Soundbrigden, konvertere den fra MP3 til vanlig digitalt lydformat i enheten for deretter kjøre signalet digitalt videre til eksempelvis Behringers digitale delefilter (Dcx-2496)?
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Pokker også. Det er visst en billigere sak dette, uten digital utgang.
 

Springbank

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.09.2003
Innlegg
132
Antall liker
3
http://newz.dk/artikler/wifi-hifi-soundbridge-vs-squeezebox

Afslutning

SoundBridgen er som sådan et ganske OK produkt til de flestes behov. Der er dog en lang række fejl og mangler som gør at man sidder tilbage med indtrykket af et halvfærdigt apparat som egentlig kan en masse, hvis man har tålmodighed til at få det op og køre. Jeg er dog også ret skuffet over den degradering af produktet som åbenbart har fundet sted efter Pinnacles overtagelse. Det er simpelt hen bare en OM\'er!


http://www.hardware.no/tester/lyd/pinnacle_soundbridge_m1001/27945


http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/706/v/3/
 

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
912
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Utganger: S/PDIF optisk, S/PDIF RCA, 3,5 mm jack ut

Støtter nå også WPA.
Jeg har ikke fått flerkanals lyd til å fungere, for eks. fra NRK Urørt sine testspor, men jeg har ikke testet det etter siste software oppdatering.
Den oppdaterer softwaren selv fra nettet, dog etter å ha spurt deg om du ønsker det.

Jeg kjører denne via dens innebygde trådløse nettverkskort, og det fungerer greit hos meg så lenge jeg ikke samtidig driver med noe filoverføring eller lignende.
Tror vel kanskje dog at en kabel ville ha virket positivt på lydkvaliteten.

Blir forresten relativt varm over tid, også når den står i standby.
Men veldig praktisk og bra radiodel også. Det jeg savner mest er å kunne se CD coverene mens jeg ser etter musikk. Blir fort til at en spiller det en husker og kjenner til.

Edit: var litt kjapp... Må nevne at Roku støtter og gir ut discret koder til alle funksjonene på denne så dersom du har en programmerbar fjernkontroll så funker denne råbra sammen med den!

Men nå blir det snart HTPC og den blir koplet rett på gigabit nett med kabel ;D
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Den versjonen som er billig hos Clas Ohslon heter SoundBridge Home Music, den har ikke digital ut og visstnok heller ikke støtte for kablet nettverk
 
Topp Bunn