Pink Floyd The Wall

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
2.974
Antall liker
1.837
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
(Det følgende har vel bare interesse for undertegnede, lars_erik, og noen få til som fortsatt bruker sølvskiver... :cool:)

PinkFloyd_TheWall_Discovery.jpg


Prosjektet med å utgi mesterverket "The Wall" på SACD har nå pågått snart ett år.
Men siden de analoge mastertapene "are in pretty bad shape", så tar prosjektet lenger tid enn planlagt.

Sitat James Guthrie (Pink Floyd engineer/producer) og Chad Kassem (eier av Acoustic Sounds/Analogue Productions):
I will be doing a 5.1 mix of The Wall for release on SACD, but we don't have a planned release date for that yet. The original multitrack tapes are in pretty bad shape, so the project will take some time.
Hele intervjuet finner du her:
Pink Floyd news :: Brain Damage - Pink Floyd's Wish You Were Here: SACD review and interviews including James Guthrie

Jeg gleder meg til å kunne nyte den ultimate utgaven av "The Wall"! ;)
I tillegg til 5.1 SACD vil utgaven også inneholde en tokanals stereo SACD versjon.

Som en ekstra bonus utgis Alan Parkers film "The Wall" på Blu-ray i disse dager:
Blu-ray Disc Details: Pink Floyd: The Wall | High-Def Digest
 
Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.905
Antall liker
19.753
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Jeg gleder meg veldig til at denne kommer på SACD. Wish You Were Here er fabelaktig, så jeg håper det samme med denne!
 

Akapaz

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2008
Innlegg
673
Antall liker
175
Sted
Sørreisa
Torget vurderinger
1
Har ventet lenge på denne. Droppet å kjøpe Immersion Edition grunnet mangelen på high-res og multikanal. Forresten, hvilken tape ble brukt på EMIs utgivelser siden de tydeligvis ikke har brukt masteren?
 
Topp Bunn