Pickup til Thorens Td 150 mk2

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229
Har skaffet meg en Thorens med Tandberg-logo men uten pickup. Noen som har forslag til rimelig pickup? Gjerne en man kan finne billig og pent brukt på ebay.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.446
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Hva er billig?
Kjøper du pu på eBay tror jeg du stille dårlig mht reklamasjon.
Jeg bruker selv Ortofon 2m serie. Finnes i fire forskjellige utgaver. Den billigste har du sikkert råd til.

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229
Med en ca 45 år gammel platespiller stiller jeg vel svakt i reklamasjonsavdelingen uansett...

Men ortofon red blir da et alternativ hvis det er de du sikter til.

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Antall liker
77
Torget vurderinger
7
Jeg synes Td 150 låter svært bra med shure m75 eller m91. De er både vanlige og rimelige. M75 var vel den de aller fleste ble levert med opprinnelig også. Uten at det nødvendigvis bør ha noen betydning for valget...

Har også lest at sen skal være bra med en goldring, men har ikke hørt kombinasjonen selv.

mvh Stian

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.866
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Hekter meg like godt på denne tråden.
Fikk også i hus en TD 150 MkII forrige dagen. På denne sitter det en AT11 Pick-up (ingen tilleggsbetegnelse > kun AT11). Har forsøkt å goole litt, men finner ikke for mye info. Så spm er > kvalitet på denne - god nok, eller kan/bør den med fordel erstattes med noe annet?

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.866
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Joda - det er en Audio Technica. Regnet med at det for enkelte av "guruene" her inn var tilstrekkelig med å skrive AT11:)
Har vært inne på siden du linker til, men info der, og et par andre steder gir ikke noe info om "kvalitetsnivå" på denne, sett opp mot andre alternativer.

Har ikke i nærheten bestemt meg for hva jeg skal gjøre med denne spilleren ennå (den er et god bit unna "mint") - dvs. skal jeg ha den i original stand, "oppgradere" med enklere tweaks, eller gå for mer "custom". Foreløpig plan er at den etterhvert skal fungere som vinylspiller til htlf-oppsettet:)

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229
Er i dårlig forfatning mitt eksemplar også, men så lenge det står Tandberg på den er jeg fornøyd...:cool:

Vant to auksjoner på ebay idag, Shure M91 med stift og en Audio Technica (vet ikke hvilken, den var rød og kostet 80kr:p ) med stift.

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.866
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
:)

Skulle gjerne visst vekten på anti-skate loddet også (som mangler) - og hvor viktig eksakt riktig vekt evt. er.

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229
:)

Skulle gjerne visst vekten på anti-skate loddet også (som mangler) - og hvor viktig eksakt riktig vekt evt. er.
"Det der var noe snodige greier ved tonearmen" - tenkte jeg da jeg hentet spilleren, skjønte ikke at anti skate lodd skulle henge der :rolleyes:
Så mangler her også...

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Ta det rolig. Det finnes seriøse og anerkjente platespillere uten anti-skating. AR xa er et eksempel, -kjent for god lyd.

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Vel, da er det i rettferdighetens navn snakk om en arm som er konstruert for å brukes uten, men i en TP-arm fra Thorens er det eneste riktige å få tak i antiskatinglodd og snor.

Topp Bunn