Pickup til SME Model 20/3

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.453
Antall liker
982
Torget vurderinger
18
Er på utkikk etter en erstatter for Lyra Argo i. Har hatt denne i 4 år nå, og kunne tenke meg å gå opp et trinn eller to på PU stigen. Ønsker en noe varmere klang enn den ARGO i presenterer. Budsjettet er på ca NOK 25.000,-
Phonotrinn er forøvrig Audio Research PH7, kabling fra Transparent Audio.

Har følgende shortlist;

1. SUMIKO Palo Santos Presentation
Har lest en del om denne, og skal visstnok være utviklet med SME 30/2. Får meget gode omtaler og skal være en suveren match til 20/3.

2. LYRA Skala
Liker generelt LYRA men har ingen erfaring med Skala. Etter hva jeg har lest og hørt har denne en noe varmere klang enn den tradisjonelle LYRA signaturen. Det er positivt ift hva jeg er ute etter. Er likevel litt usikker på om jeg ønsker å fortsette med komboen LYRA og SME, Skulle også gjerne visst om Skala skal erstattes i nærmeste fremtid…

3. KOETSU Rosewood Signature
Legendariske Koetsu Rosewood. Dette er kanskje den jeg har mest lyst på, men kan den bli for varm og "romantisk" i klangen?

Alle disse ligger rundt samme prisklasse. Noen som har erfaringer/tips/råd å dele ang disse PU’ene. Er også åpen for andre forslag til gode kandidater.

På forhånd takk!
 

Nido

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.08.2008
Innlegg
232
Antall liker
7
En bekjent som hadde 20/1 med V beskrev dette som en "nøytral og tørr" kombinasjon. Han mente Cardas Heart var en god match der han fikk mer klangfarger og liv. Cardas Heart og Koetsu er i sammen gaten klangmessig.
 

karlinn

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2005
Innlegg
777
Antall liker
110
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
er ikke Koetsu lidt stivt? Har hørt flere sige at de foretrekker tunge armer sammen med Koetsu.

Hva med den nye Delos? Den er vist varmere i klangen en tidligere modeller har jeg hørt.
 

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.453
Antall liker
982
Torget vurderinger
18
Karlinn skrev:
er ikke Koetsu lidt stivt? Har hørt flere sige at de foretrekker tunge armer sammen med Koetsu.

Hva med den nye Delos? Den er vist varmere i klangen en tidligere modeller har jeg hørt.
Vet ikke om Koetsu blir for stivt. tkr bruker K Urushi BS i SME V, og han har aldri klaget meg bekjent..?

Ang Delos blir denne for "lett". Hadde tenkt meg PU i en annen klasse :)

mvh
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.575
Antall liker
27.681
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
SOA skrev:
Karlinn skrev:
er ikke Koetsu lidt stivt? Har hørt flere sige at de foretrekker tunge armer sammen med Koetsu.

Hva med den nye Delos? Den er vist varmere i klangen en tidligere modeller har jeg hørt.
Vet ikke om Koetsu blir for stivt. tkr bruker K Urushi BS i SME V, og han har aldri klaget meg bekjent..?


mvh
Har aldri hørt andre klage på komboen heller. Jeg synes at du skal gå for en Koetsu.
mvh
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Sumiko Palo Santos har vel ikke helt de egenskapene du er ute etter...??
Skal låte friskt, dynamisk og relativt lystklingende etter det jeg har lest.
Jeg tror Airtight PC-1 kunne være noe å tenke på!!
Ellers har jo Lyra Kleos fått mye skryt og skal ha en ekstra touch med varme.
Miyjima Shilabe låter veldig bra hos Ivar.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Har hørt Koetsu Onyx Platinum? (litt usikker på hvilken av stenmodellene det var) med SME20A og Audio Research. Det låt herlig med Wilson Watt Puppy.

Ellers har jeg selv god erfaring med både Jan Allaerts og Dynavector, mer utførlig beskrevet i tråden min her på sentralen. Vil anta DV er enklere å matche mot AR-riaaen din.

Gratulerer med flott spiller!
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Har erfaringer med en god del pickup'er i din prisklasse og vil utifra det som du skriver på det sterkeste anbefale Air Tight PC-1.
Denne er litt på den varme siden av nøytralt (bl.a. betydelig varmere enn Skala som jeg også har eid).
Også en tanke varmere enn Delos (i toppen ihvertfall) som er den klart varmeste Lyra pickup'en jeg har hatt (og også en pickup som har mine varmeste anbefalinger og i forhold til prisen er den et virkelig kupp).
Kjenner ikke Lyra Kleos som visstnok skal være bygget på samme lest som Delos, men jeg har dog fått med meg at ikke alle har synes at denne var varm nok (hva nå dette måtte bety......).
Tilgjengelighet kan også være et issue når det kommer til Lyra.
PC-1 har også en fantastisk PRaT noe som jeg synes er svært viktig for en pickup.
Air Tight PC-1 Supreme er betydelig lysere i klangen og i ditt tilfelle vil jeg ikke anbefale denne.


Hvis jeg ikke husker helt feil så har ditt phonotrinn heller ikke allverdens med gain så en pickup med output på ca 0,5mV vil ganske sikkert være en stor fordel.
Av andre pickup'er som nevnes så er det mange år siden jeg hadde Cardas Heart, men i første generasjon var den for lite dynamisk i klangen for min smak ihvertfall.
Snill og behagelig var den dog.
I nyere tid har jeg eid Koetsu Rosewood Signature Platinium, men det spørs om din riaa har nok gain for denne.
Er også klart på den varme siden.
Egentlig akkurat det samme med Kondo IO-M og denne MÅ også ha mye gain.
Forøvrig er det en fin klang i denne.
Kjenner ikke nyere Allaerts, men i gamle dager hadde de ihvertfall den klangen du er ute etter.
Dessverre fant jeg toppmodellene litt kjedelige og uengasjerende, mens modellene under var ganske fargede.
Det er dog mange år siden så jeg aner ikke hvordan de er i dag.
Lykke til i din søken :)
 

ivarlo

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
513
Antall liker
595
Torget vurderinger
3
Jeg ville sjekket den nye toppmodellen til Miyajima. Den heter Kansui og har fått forrykende anmeldelse her: http://www.10audio.com/miyajima_kansui.htm
Ankepunkt kan være for lav output til riaaen din eller er at armen kan være for lett. Roald er forhandler... :)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Jens skrev:
Kjenner ikke nyere Allearts, men i gamle dager hadde de ihvertfall den klangen du er ute etter.
Dessverre fant jeg toppmodellene litt kjedelige og uengasjerende, mens modellene under var ganske fargede.
Ekstremt kresen på riaa både med hensyn til gain og impedanse. Tok meg lang tid å finne passende riaa.
Takk for fine innspill vedrørende Air Tight.
 
R

rico

Gjest
Kaster meg på anbefalingen av Air Tight PC-1. Dette er den pick up`en som jeg har hørt som er nærmest det å ha alt. Fantastisk sporing, tilnærmet støyfri, bedre enn f.eks. Titan "i" på dette, spiller musikk som du aldri har hørt det før. Hvis jeg var tvunget til å kun ha èn pick up (det er jeg heldigvis ikke..) så hadde det nok blitt denne. PH-7 er ikke noe problem, synes å huske at den har gain på 58 db(?), bruker den selv på bl.a. en ARC riaa med 51 db og det spiller som f...Den sprenger vel ditt planlagte budsjett, men da utsetter du det bare og utvider samtidig budsjettet, det er det verdt.
 

karlinn

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2005
Innlegg
777
Antall liker
110
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
tkr skrev:
SOA skrev:
Karlinn skrev:
er ikke Koetsu lidt stivt? Har hørt flere sige at de foretrekker tunge armer sammen med Koetsu.

Hva med den nye Delos? Den er vist varmere i klangen en tidligere modeller har jeg hørt.
Vet ikke om Koetsu blir for stivt. tkr bruker K Urushi BS i SME V, og han har aldri klaget meg bekjent..?


mvh
Har aldri hørt andre klage på komboen heller. Jeg synes at du skal gå for en Koetsu.
mvh
Jeg har nu heller ikke hørt noen klage på denne komboen, synes også det var rigitg fint hos deg :)
Nå jeg tenker på det, så husker jeg også magi mellom alphason hr100 og koetsu, det er heller ikke en tung arm.

Men hvis jeg ikke feiler så er Koetsu et lav compliance pu som kanskje kan årsak at noe ønsker å bruke det i tunge armer. Men det var nu mer ment som spørsmål enn påstand.

Men Delos skal ikke undervurderes :)
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Kaster meg på halleluja ropene for Air Tight. Har hatt en del pu'er på besøk i løpet av de siste årene og Air Tight rager svært høyt på rankinglisten! Har selv funnet roen med å kunne veksle mellom Dynavector og VdH, men som andre har nevt; skulle jeg hatt bare EN, ville Air Tight'en vært den ene for meg :)

edit; @Fosse; jeg fant Air Tight og Dyna XV-1s ganske like i klangen da jeg lånte Jens sin AT og testet den direkte mot Dyna'en min. Like nok til at jeg syntes det var like greit å lete i andre retninger når jeg ønsket å supplere med andre pu'er. Hadde jeg ikke hatt Dynaen fra før, og valget stod mellom Dyna og AT, hadde jeg foretrukket AT. Jens og rico oppsummerer egenskapene veldig bra!
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Lyra Kleos, som er nevnt, er ikke spesielt varm og romantisk på min SME 20/2A. Tror i det hele tatt at det kan være lurt å prøve noe annet enn Lyra denne gangen, premissene tatt i betraktning.

Hva med ZYX Omega? Denne ligger i utgangspunktet et stykke over budsjettet, men jeg tror at Audioroyal kan ha et demoeksemlar som ligger innenfor rekkevidde. Den har så vidt jeg vet blitt spilt noen få timer på SME 20/3.
 

karlinn

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2005
Innlegg
777
Antall liker
110
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
en mulighet til kan være den her
http://www.musicalsurroundings.com/benz_LP.html

Jeg har erfaring med den tidligere versjon, dvs, ikke S og den var relativ varm i lyden med mye kropp. Det var ikke så god oppløsning i toppen i forhold til andre pu i denne prisklasse som jeg hat prøvet, men jeg ville tro at den nye S type har mer oppløsning i toppen.
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Birdman skrev:
Lyra Kleos, som er nevnt, er ikke spesielt varm og romantisk på min SME 20/2A. Tror i det hele tatt at det kan være lurt å prøve noe annet enn Lyra denne gangen, premissene tatt i betraktning.
Dette inntrykket sitter jeg også igjen med uten overhodet å ha hørt den selv.
Delos er nok betydelig varmere i klangen enn Kleos.


Birdman skrev:
Hva med ZYX Omega? Denne ligger i utgangspunktet et stykke over budsjettet, men jeg tror at Audioroyal kan ha et demoeksemlar som ligger innenfor rekkevidde. Den har så vidt jeg vet blitt spilt noen få timer på SME 20/3.
Har ikke hørt denne selv, men sitter med det inntrykket at dette er en pickup som man enten elsker eller hater.
Elsker man den er den det beste som finnes, mens andre igjen kritiserer ZYX generelt for å mangle PRaT og dynamikk.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.885
Antall liker
26.683
Sted
Oslo/Grebbestad
Jens skrev:
Birdman skrev:
Lyra Kleos, som er nevnt, er ikke spesielt varm og romantisk på min SME 20/2A. Tror i det hele tatt at det kan være lurt å prøve noe annet enn Lyra denne gangen, premissene tatt i betraktning.
Dette inntrykket sitter jeg også igjen med uten overhodet å ha hørt den selv.
Delos er nok betydelig varmere i klangen enn Kleos.


Birdman skrev:
Hva med ZYX Omega? Denne ligger i utgangspunktet et stykke over budsjettet, men jeg tror at Audioroyal kan ha et demoeksemlar som ligger innenfor rekkevidde. Den har så vidt jeg vet blitt spilt noen få timer på SME 20/3.
Har ikke hørt denne selv, men sitter med det inntrykket at dette er en pickup som man enten elsker eller hater.
Elsker man den er den det beste som finnes, mens andre igjen kritiserer ZYX generelt for å mangle PRaT og dynamikk.
Ska ikke reklamere før Zyx nå, men att de skulle mangle noe i disse parametrer er ikke mine erfaringer av Omega og min
egen 4D, da ville den aldrig hamnat i armen her. Er vel heller ikke noe varmt alternativ ;)
 

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.453
Antall liker
982
Torget vurderinger
18
Tusen takk for alle innspill. Her var det mange og gode tips. Ang Air Tight PC-1 er dette en PU jeg har lest og hørt mye lovord om. Grunnen til at denne ikke er med på min liste er at den ligger langt utenfor busjettet mitt (Ait Tigth PC-1=40000DKK/$6800). Dersom noen har forslag til hvor det er mulig å gjøre et godt kjøp på denne, er jeg takknemlig for tips.

mvh
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
SOA skrev:
Tusen takk for alle innspill. Her var det mange og gode tips. Ang Air Tight PC-1 er dette en PU jeg har lest og hørt mye lovord om. Grunnen til at denne ikke er med på min liste er at den ligger langt utenfor busjettet mitt (Ait Tigth PC-1=40000DKK/$6800). Dersom noen har forslag til hvor det er mulig å gjøre et godt kjøp på denne, er jeg takknemlig for tips.

mvh
Prøv www.artsound.dk
Hans pleier ofte å ha gode tilbud :)
Mulig at du ikke kommer helt ned til budsjettet som du hadde tenkt deg (selv om litt pruting sikkert er mulig), men dette er en pickup som er verdt å strekke seg etter :)
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Personlig hadde jeg plusset på Ortofon Windfeld på listen.
Nærmere mastertapen kommer du ikke imo.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Jeg har hørt at SME platespillerne trenger en PU med litt "liv" i seg.
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Skink_123 skrev:
Jeg har hørt at SME platespillerne trenger en PU med litt "liv" i seg.
Gitt at du liker musikken gjengitt med litt "liv” er det riktig. SME er ekstremt støyfattige og nøytrale grammofoner slik at det blir opptil pick-up og kabling å trimme lyden slik at den stemmer med ditt klangideal. For egen del ville jeg holdt meg vekke fra f.x. Benz og lavere Koetsus, men det er og blir en smakssak.
 

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.453
Antall liker
982
Torget vurderinger
18
Hva med Air Tight PC-3?

Denne er mer i mitt budsjettleie, og får meget gode omtaler i bla The Absoulte Sound. Ser at gut_man har gjort sammenlikningstester mellom denne og PC-1/ DVX1S i tråder på HFS tidligere, der 3 'eren ikke når helt opp. Jens virker også litt lunken til PC-3. Iflg det jeg leser har heller ikke PC-3 den samme signaturen som jeg er ute etter, men litt mer nøytral eller mot det lyse.

@ gut_man, Jens eller andre...er dette riktige oppfatninger, eller er PC-3 et godt alternativ i prisklassen?

mvh
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
SOA skrev:
Hva med Air Tight PC-3?

Denne er mer i mitt budsjettleie, og får meget gode omtaler i bla The Absoulte Sound. Ser at gut_man har gjort sammenlikningstester mellom denne og PC-1/ DVX1S i tråder på HFS tidligere, der 3 'eren ikke når helt opp. Jens virker også litt lunken til PC-3. Iflg det jeg leser har heller ikke PC-3 den samme signaturen som jeg er ute etter, men litt mer nøytral eller mot det lyse.

@ gut_man, Jens eller andre...er dette riktige oppfatninger, eller er PC-3 et godt alternativ i prisklassen?

mvh
Tja for å være ærlig foretrekker jeg heller Delos foran PC-3.
Hvis du ikke klarer å strekke deg til PC-1 i dag (har du forresten sjekket om du kunne få en god pris) så ville jeg heller kjøpt en Delos og heller spart til kontoen klart en PC.1.
Men det er jo bare meg og jeg har slettes ikke fasitten ::)
 

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.453
Antall liker
982
Torget vurderinger
18
Vel, avgjørelsen ble tatt for få uker siden. Jeg valgte å følge rådet til flere her, selv om det ble et gedigent budsjettsmell.

I dag dukket denne pakken opp som en forsinket bursdagsgave...så er det bare å glede seg og håpe den faller i smak, noe jeg er ganske sikker på :)
 

Vedlegg

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
SOA skrev:
Vel, avgjørelsen ble tatt for få uker siden. Jeg valgte å følge rådet til flere her, selv om det ble et gedigent budsjettsmell.
Har du sagt A, så har du sagt A - det nytter ikke med en "Fretex pick-up" på en slik spiller ;). Regner med at du deler dine inntrykk, den kombinasjonen må definitivt være i state of the art segmentet.
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.980
Antall liker
3.831
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Gratulerer med ny pickup!

leker litt med tanken å skaffe meg en sånn en også-
valget står mellom en VDH Colibri og en PC-1 noen som har hatt gleden av å sammenligne disse to?
 
R

rico

Gjest
Se det ja, et meget godt valg, gratulerer! Regner med at du deler noen inntrykk når den har fått gått noen timer. Husker første gangen jeg slapp den ned på en plate, skrudde opp volumet og trodde anlegget var i "mute"....helt til musikken kom.
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Gratulerer med en fantastisk pickup :)
Du kommer ikke til å andre!

Angående sammenligning mellom Colibri og Air Tight så er dette vel ganske så forskjellige pickup'er lydmessig.
Ikke at den ene nødvendigvis er mye bedre enn den andre (jeg har ikke hørt Colibri), mens utifra det som jeg har lest er Colibri en ganske lystklingende og ekstremt rask pickup mens Air Tight (som jeg jo kjenner svært godt) er mer allround og nøytral med en liten tanke helning mot den mørke/varme siden (dog overhodet ikke i nærheten av Benz/Koetsu mørkhet/varmhet).
Så hvem som er best av disse to vil ganske sikker være snakk om matching til resten av anlegget og ikke minst hvilken lyd man liker best av disse relativt forskjellige klangkarakterene.
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Først og fremst; gratulerer med en kanon pu SOA! Jeg så denne tråden først i dag :p Til sammenligningen mellom PC1 og PC3, så leses den riktig. PC3 mangler litt finesse for å tangere lyden med de mye dyrere alternativene i min helt private sammenligning. Når det gjelder sammenligning PC1 og VdH pu's, har jeg ikke gjort noen direkte sammenligning, men har litt erfaring med VdH både The Frog, Canary og nå nylig Grasshopper III GLA. Jeg har kjørt noen direkte sammenligninger mellom Canary og Dynavector XV-1s som jeg tror jeg har beskrevet i tråden min. Jeg har også lest tester som hevder at VdH pu'er er lyse og de fremstilles som litt sære pu'er for spesielt interesserte. Nå er det med pu tester som med hifi tester flest, de bør tas med en klype salt. Mine betraktninger likeså ;D Mitt anlegg og mine preferanser er tunet til min musikksmak, mitt rom osv. Like forbasket har jeg helt frivillig valgt å anskaffe meg ikke bare en, men to VdH pu'er. Jeg kunne ha valgt andre alternativer, men for meg var det VdH som representerte en lydmessig forskjell ifht XV-1s som var hva jeg ønsket meg. Som jeg har skrevet tidligere, var PC1 for lik XV-1s i mine ører til å kjøpe denne i tillegg til XV-1s.

VdH pu'ene er ikke lyse imo, men veldig detaljerte og raske som Jens nevner. De krever nøyaktig innstilling (og ofte litt eksperimentering med forskjellig VTA, VTF o.l), men når det sitter er VdH magiske! Forskjellene mellom Canary og Grasshopper er overraskende store da de ser kliss like ut på utsiden og er ganske like konstruksjonsmessig. Grasshopper har den mest snappy mellombassen jeg har hørt fra noen pu i mitt system! Me like 8) Snappy som i kjapp og detaljert! I forhold til Canary, males lydbilder med en enda finere pensel med enda mer detaljer som presenteres på en delikat måte! Dette fører også til en følelse av enda mer dynamikk i Grasshopperen. Dynavectoren min høres ru og hes ut til sammenligning når det kommer til detaljeringsevne. Den kan virke litt grå og kjedelig spesielt i de øvre frekvensområdene sammenlignet med VdH (nå har XV-1s'en min noen timer på nåla og det kan godt spille inn her). Det er også betydelig mindre "rillestøy" med VdH'ene, noe som nok skyldes den eskstreme S1 slipingen av diamanten som graver dyyypt i platerillene. Hvor Canary og Grasshopperen ligger i forhold til Colibri vet jeg ikke. Og om man blir VdH "frelst" avhengiger nok av flere ting; ører, musikksmak og resten av anlegget. Canary brilijerte på akustisk musikk, jazz, vokal o.l, mens jeg opplever Grasshopper III gla mer på linje med XV-1s i dynamiske egenskaper, mer trøkk, saft og fart mao. Om noen uker får jeg en ny tonearm, da blir det enda enklere å kjøre sammenlingingstester for den har utskiftbare armrør. Får invitere Jens nedover en kveld, eller ta med armrør og pu'er på besøk hos ham for å sammenligne enda mer ;)
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.980
Antall liker
3.831
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
takk for meget interessante ord gut_man-

jeg har fått tilbud en uspillt Colibri med gullspoler til rund 15k og jeg tror hvis jeg lytter til lommeboken for en gangs skyld ::) skal jeg prøve meg i VDH verden... kjapp og detaljert høres meget interessant ut for meg ihvertfall :)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Meget imponerende vinylrigg! Ingen tvil om at analoglyden har fått seg et solid løft hos SOA!!
Umulig for meg å si hva som kommer av drivverket og hva som kommer av pu, men j..vlig bra var det. Og det bare med noen få timer på nåla.
 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.734
Antall liker
3.337
Et meget bra valg.
Har hørt PC-1 flere ganger, og hver gang har lyden vært utrolig bra.

Men hva er compliance på PC-1 pickupene - noen som vet?
 
Topp Bunn