Pick up til Project RPM6 (MM)

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
497
Antall liker
77
Hei

Har gitt min far min gamle Project RPM6, men beholdt min Ortofon MC25 FL. Han trenger med andre ord en pick up til spilleren. Han har på eget inintiativ gått til innkjøp av en Cambridge RIAA (540P), som han har koblet sin Cambridge forsterker. Budsjettet er på ca. 500 til 1500 kroner. Har sett for meg en MM pickup fra Ortofon, da jeg syntes Ortofon fungerte bra på denne spilleren når jeg hadde den, men er åpen for at flere der ute har mye bedre kunnskap om dette enn meg. Setter med andre ord stor pris på innspill :)

Mvh
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
HH skrev:
Hei

Har gitt min far min gamle Project RPM6, men beholdt min Ortofon MC25 FL. Han trenger med andre ord en pick up til spilleren. Han har på eget inintiativ gått til innkjøp av en Cambridge RIAA (540P), som han har koblet sin Cambridge forsterker. Budsjettet er på ca. 500 til 1500 kroner. Har sett for meg en MM pickup fra Ortofon, da jeg syntes Ortofon fungerte bra på denne spilleren når jeg hadde den, men er åpen for at flere der ute har mye bedre kunnskap om dette enn meg. Setter med andre ord stor pris på innspill :)

Mvh
Ta deg en kikk her: http://www.alternativaudio.com/forum/viewtopic.php?t=465
 

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Innlegg
391
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Har også gode erfaringer med Ortofon og Pro-ject. Audio-technica AT 95E funker også bra om du vil ha ekstrem god value for money.
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
497
Antall liker
77
Takk for tilbakemeldinger! Fattern bor i bergen og har nok behov for en forhandler som kan montere PU'en også. Så at Hifi klubben nå forhandler Ortofon og tenkte dette var en god ide, selv om Rudis anbefalinger er fristende (for meg også....) og AT PU'en får glimrende omtaler.

Hvis det finnes noen alternative gode forhandlere i Bergens området med gode alternativ er dette selvsagt meget interressant :)
 
Topp Bunn