Perlistens venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.317
    Sted
    Endor
    Hei

    Er det noen der ute som har hørt om eller vært borte i Perlisten?.

    Dette er et merke jeg aldri har sett eller hørt noe om. De lager vist alt selv inklusive helt egendesignede og egenproduserte drivere. Det er jo mange som sier det men her virker det vel troverdig. Audioholics gutta i USA har testet den største subwooferen med 2 stk 15" i .... dette er en ganske voksen sak, det hevdes fra dette hold at denne sub ligger 10dB lavere mhp forvrenging i forhold til alle andre kommersielle subwoofere som de har testet, og de har testet mye!.

    Dette er ganske sterke ord. Det er sikkert en del av DIY prosjektene her inne som enkelt gruser disse subwooferne men det er vel en annen sak

    Det er vist noen av aktørene i Perlisten som tidligere var i M&K.

    De vinner kanskje ikke noen priser for visuell design.... de kan fås i hvilken farge som helst, så lenge det er sort pianolakk :ROFLMAO:
    En 92 Kg subwoofer med 2 stk 15" elementer med mål 81 x 50 x 66 cm kan vel ikke snikes inn døren, spesielt ikke hvis man skal ha to eller flere :censored:
    Det er heller ikke helt gratis, i USA ligger listepris på $8995,-

    Info: Perlisten D215S

    Data sheet: Perlisten D215S data sheet

    Her er livstream:

    perlisten_product_D215s_hero-white_crop.png


    perlisten_product_D212s_skyscraper_cutout.png


    Capture.PNG



    De har også noen gulvstående høyttalere: Perlisten s7t

    perlisten_product_S7t_finish_gloss_black-768x916.png
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.143
    Antall liker
    10.641
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ikke hørt eller noe men har lest litt. Virker veldig interessant dette merket.
    Eirins audio corner skal teste en stativer av de nå. Oppakkingen så ihvertfall fin ut.

     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Meget spennende, har nettop lest test av den største gulvmodellen i Stereophile. Og nå ser det ut som distribusjon er på gang på våre breddegrader også!

     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Sitter og leser litt om de nå. Virker jo utrolig interessant.
    Synes også design og utseende var veldig tøft.
    CAF6FA93-A372-4109-B951-40E4C7354681.jpeg
    D6CF4583-EF11-49A2-85D3-602D92D065CF.jpeg
    9AF8BDF5-172D-468E-8AFD-643046A3A179.jpeg
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    248
    Antall liker
    314
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Noen her som har og kunne tenkt seg å gi en liten demo? Evt noen som har hørt og lyst å avse noen tanker om hvordan det låt?
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    248
    Antall liker
    314
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Det er godt å høre da jeg ikke klarte å motstå fristelsen. Har S7T og S7C på vei.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Nei det blir helt sikkert ikke siste gang vi høre om Perlisten! S-subb 215 og 212 er vist i en klasse for seg.
    Finnish/utførelsen er forøvrig i samme klasse som lyden, meget gjennomført Og i klasse med de beste som Focal, B&W og Revel Ultima.
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    248
    Antall liker
    314
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Jeg endte opp med Piano Ebony og synes de ser meget pene ut på bildene i alle fall :) Men er vel mest spent på hvordan det ender opp med å låte.
     
    Sist redigert:

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Wow! Sjukt fete. Disse skulle jeg gjerne hørt. Vært nysgjerrig på de helt siden jeg leste om de i Hifi-News.
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    248
    Antall liker
    314
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Det er et trangt intimt rom på 12kvm med en 2 seter sofa, men om du er i viken-traktene (mot østfoldsia) er det bare å si fra :)
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Søker opp forhandler i Norge så blir man ikke imponert av info på dette merket. Hvor står priser på produktene de selger? Hva har de inne av høyttalere/subber? Syns det er dårlig med info der, for å si det pent.
    Virker som et meget spennende merke, å får jo bare strålende anmeldelser over alt.
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Når man googler norsk forhandler, så er det ikke mye informasjon på deres side syns jeg. Hva er priser, hva har de inne? Syns hjemmesiden er dårlig, for et merke som vel bare har fått skryt i medier å tester. Et spennende merke, med dårlig info fra forhandler syns jeg. Ellers er jeg rimelig blind som ikke ser denne infoen på siden?
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Søker opp forhandler i Norge så blir man ikke imponert av info på dette merket. Hvor står priser på produktene de selger? Hva har de inne av høyttalere/subber? Syns det er dårlig med info der, for å si det pent.
    Virker som et meget spennende merke, å får jo bare strålende anmeldelser over alt.
    Jeg har hørt fra pålitelig kilde at der ganske snart kommer en løsning på dette. En av de store proffe aktører tar over!
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    248
    Antall liker
    314
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Når man googler norsk forhandler, så er det ikke mye informasjon på deres side syns jeg. Hva er priser, hva har de inne? Syns hjemmesiden er dårlig, for et merke som vel bare har fått skryt i medier å tester. Et spennende merke, med dårlig info fra forhandler syns jeg. Ellers er jeg rimelig blind som ikke ser denne infoen på siden?
    Som det ble kommentert i den andre tråden så endrer vel dette seg snart :)
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Som det ble kommentert i den andre tråden så endrer vel dette seg snart :)
    Det er vel sikkert perlisten fornøyd med, da de som har det nå ikke akkurat fronter merket så bra. Er jo elendig info fra norske forhandlers hjemmeside.
    Spennende å se hvem som får det da, å håper de vil gjøre en bedre jobb. Virker som et spennende merke.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Nå er de oppe! Med priser etc.!
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Audiocenteret har nå Perlisten ja. De bygger opp bra nå med de, Jbl å revel for å nevne noen. Spennende at de får det merket å. Bra jobbet av Andre å Lars.
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    248
    Antall liker
    314
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Da er katta ute og audiocenteret har blitt forhandler av Perlisten. Spent på å se om det nå kommer noen flere venner inn i tråden 😎
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Da er katta ute og audiocenteret har blitt forhandler av Perlisten. Spent på å se om det nå kommer noen flere venner inn i tråden 😎
    Gratulerer Andre . Sikter meg inn på en SUB etterhvert.
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Snuser litt på sub selv. Får se om jeg ufornuftig nok.

    Hvilken tenker du på?
    Blir nok enten D15s eller D2-12s, Tror D2-15s blir for høy slik jeg har det hjemme. I ufornuft er jeg gullkandidat både i OL og VM.
     
    Sist redigert:

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    248
    Antall liker
    314
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Blir nok enten D15s eller D12-12s, Tror D15-15s blir for høy slik jeg har det hjemme.
    Ja, D215s er egentlig litt for høy her også, så må evt flytte litt på veggfestet til TV'en. Ser du også har Sub 2. Planer om å bytte den ut, eller i tillegg?
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.945
    Sted
    Tårnåsen
    Ja, D215s er egentlig litt for høy her også, så må evt flytte litt på veggfestet til TV'en. Ser du også har Sub 2. Planer om å bytte den ut, eller i tillegg?
    Bytte ut Sub 2?? Før jeg engang har hørt dem? Hørt på makan! :LOL:
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    248
    Antall liker
    314
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Her er forøvrig ukalibrert respons (1/6th) for Left i rommet mitt, 120hz xo. Ikke sett en en flatere kurve >200 i dette rommet før. Stopper EQ i A16 på 1k. Ekstremt fornøyd med hvordan det låter.

    1677704194715.png
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Har ikke planer om og bytte bort SUB 2, frem til nyheten om Andre og Perlisten så var drømmen og få en SUB 2 i tillegg, hadde JL Gotham sammen men SUB 2 tidligere men ble vanskelig og plasere grunnet høyde. Men kommer Andre med forslag som høres fornuftig og godtagbart ut så kan SUB 2 bli ofret. En annen årsak til salg av Gotham var att Meridian 861V8 bare har en SUB utgang, har tanker om oppgradering av den til noe litt mer moderne.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.945
    Sted
    Tårnåsen
    Her er forøvrig ukalibrert respons (1/6th) for Left i rommet mitt, 120hz xo. Ikke sett en en flatere kurve >200 i dette rommet før. Stopper EQ i A16 på 1k. Ekstremt fornøyd med hvordan det låter.

    Vis vedlegget 897714
    Det der er flatere enn alt jeg har ETTER kalibreringover 200Hz (men det skal sies jeg ikke korrigerer så mye oppover) :love: Men likevel! Så det samme hos kar i USA som har samme modell. De må ha funnet en bra formel på delefilter, spredning osv.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn