Per Fugelli: 8 råd

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Sikkert ikke alle som er helt enige med meg, men jeg kjenner jeg savner røsten (og tankene) til Per Fugelli i denne tid vi står i. Kanskje ikke direkte i epidemi-problematikken isolert, men til alt rundt i alt sitt kaos. Det ble laget en film med 8 råd/tanker fra Fugelli som et slags testamente. Kanskje greit å ha dem på oppslagstavlen i tiden fremover.

 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.770
Antall liker
5.423
Sted
Holmestrand
Helt enig med deg!
Per Fugelli har vært savnet siden han ble borte.
Ikke alltid enig med ham, men en klok og viktig stemme med et stort hjerte og et godt korrektiv til oss alle.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.262
Antall liker
10.991
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Klok mann med talegaver. Det er langt mellom slike.
Takk for disse klippene, RojohII
 
Sist redigert:

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.015
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Det gjør ikke jeg. En nedlatende elitist som mottok millioner fra felleskapet, og som beklaget seg over at de med tom bankonto mellom hver lønning og 10år kortere forventet levealder enn ham selv, ikke var rause nok.
Utrolig at han fikk så mye taletid uimotsagt.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.417
Antall liker
9.657
Sted
Interiore Simplicitate
Syns ikke Fugelli fikk tale uimotsagt, hans stemme var nødvendig og viktig. Man behøver ikke være enig i det han sa, men bør kunne se verdien i det han bidro med.

Den andre siden er massivt representert i form av både kommersielle aktører og myndigheter, Fugelli bidro med alternative innfallsvinkler og vurderinger. Kan ikke verdsettes høyt nok etter min oppfatning. [emoji1303]
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Det var en grunn til at jeg postet dette. Jeg kan forstå at noen syntes Per Fugelli kanskje hadde en litt snobbete fremtoning, men når vi skreller vekk de ytterste ringene i løken, handlet mye av budskapet om livsverdi i dødeligheten. Det handlet om verdi i et snobbete samfunn. Uten fjonge akademiske bortforklaringer. Jeg forstår ikke harnisken. Per Fugelli forholdt seg til døden mer troverdig enn alt annet jeg har sett. For faen: Han inviterer oss inn i sin! Jeg klarer ikke helt å se noe snobberi i det! Langt mindre hvilken verdi det er å forsøke å bringe hans budskap til taushet.
 
Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.551
Antall liker
2.734
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Det var en grunn til at jeg postet dette. Jeg kan forstå at noen syntes Per Fugelli kanskje hadde en litt snobbete fremtoning, men når vi skreller vekk de ytterste ringene i løken, handlet mye av budskapet om livsverdi i dødeligheten. Det handlet om verdi i et snobbete samfunn. Uten fjonge akademiske bortforklaringer. Jeg forstår ikke harnisken. Per Fugelli forholdt seg til døden mer troverdig enn alt annet jeg har sett. For faen: Han inviterer oss inn i sin! Jeg klarer ikke helt å se noe snobberi i det! Langt mindre hvilken verdi det er å forsøke å bringe hans budskap til taushet.
Spot on!
Salig Per trengte litt tid på å vokse på meg, men jo mer jeg hørte på ham, jo mer så jeg at han ville vekk fra det overfladiske og kunstige, til fordel for det nære, ærlige og ekte.
At han hadde et språk og en formidlingsform som kanskje kunne gi inntrykk av å være ovenfra og ned, men som ikke var det, var kanskje det jeg hadde mest utfordringer med å takle til å begynne med.

mvh
Proffen
 
R

rr30629

Gjest
Alle samfunn trenger en Per Fugelli. Vi trenger folk som kan få oss til å stoppe opp innimellom og tenke etter. At noen mener at han var nedlatene skyldes nok det at veldig mange nok «dømte" han etter avisoverskrifter o.l. og ikke tok seg tid til å lytte.

Å bruke 40 min. av livet sitt på denne er ikke bortkastet...

https://tv.nrk.no/serie/folk/2013/DVFO30003112
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.015
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Har ingen problemer med Fuggelig så lenge han uttalte seg som sosialmedisiner. Det var når han gikk utover det at ting ble usmakelig og nedlatende. Lett å være raus med 1.8 millioner i året fra det offentlige. Fuggeli var prototypen for dem som sender regninga for sin raushet til de lavere klasser, for deretter å pisse på dem. Minner om gamle dagers adel som ikke skjønte hvorfor bermen var så sinna.....
 
Topp Bunn