Pc skjerm?

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.954
Antall liker
1.291
Sted
Nadadouro, Portugal
Overveier ny pc skjerm men trenger litt råd.
Har sett på denne, 16:10 model: http://www.dustinhome.no/pd_5010249814.aspx
Har en Samsung 173p nå, en veldig god 4:3 skjerm, men vi sitter jo med hodet 20 cm fra den for å se tekst osv. Tenkte jeg ville kjøpe en 20-22" og henge på veggen istedet, det frigjør også litt plass på bordet.
Men, vil dette gjøre ting bedre egentlig?
Vi skriver bare dokumenter, surfer litt, e-post, ikke noe film og nesten ikke noen bilder ser vi på heller. Det er derfor viktigt at skjermen passer til behovet. Hmm, skulle vel egentlig hatt en stor 4:3 skjerm kanskje...
Skjermen skulle sitte på veggen, ca en armslengde avstand blir der da til skjermen.
Ville egentlig ha en ny 20" iMac, men pga problemer med min MBP avventer jeg og ser om det blir Mac igjen gitt.
Synspunkter? Forslag?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
20-22 blir fort for smått det også. Ville nok satset på 24-26". Samsung har noen riktig bra.
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Om skjermen faktisk kun skal brukes til surfing, tekstbehandling og e-post, så er det gjerne bedre med 20-22" enn en større skjerm, ganske enkelt fordi den gjør mindre av seg.

Gitt oppgavene du skisserer så kan du egentlig bare finne ut hvilken størrelse du/dere helst vil ha og deretter kjøpe den billigste som faller i smak. Ytelsen i forhold til fargeekthet, lysgjevnhet og etterslep betyr lite eller ingenting i forhold til disse bruksområdene og enhver skjerm som er å finne på markedet vil være mer enn godt nok.

Det er først om bruken inkluderer film, spill og billedbehandling at du vil behøve noe bedre.

Denne skjermen vil være evig god nok til den bruken du forespeiler.
 
Topp Bunn