Patos og vifa diskanter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Johannesen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2012
    Innlegg
    254
    Antall liker
    179
    Sted
    stavanger
    Da har jeg fått testet disse mystiske patos kassene i noen timer,og jeg må si di spiller overraskende bra..meget oppløst lydbilde,plenty med trøkk,mangler selfølgelig sub registeret da,men går dypt uansett.vi snakker 1 stk.8 tommer her.. godt balansert lydbilde..jeg kobblet fra ns1000X,og rett på disse etter å ha montert diskantene som kom fra cbart1,og regnet ikke med noe veldig imponerende greier,men der tok jeg feil gitt..eneste jeg kan sette fingen på,er at jeg innimellom kan synes at diskanten er litt vel "på" til tider,men det kan være meg som ikke er vant med lydbildet enda....men dette var gøy..Roar moen visste hva han holdt på med i sin tid,det er sikkert :)
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg fått testet disse mystiske patos kassene i noen timer,og jeg må si di spiller overraskende bra..meget oppløst lydbilde,plenty med trøkk,mangler selfølgelig sub registeret da,men går dypt uansett.vi snakker 1 stk.8 tommer her.. godt balansert lydbilde..jeg kobblet fra ns1000X,og rett på disse etter å ha montert diskantene som kom fra cbart1,og regnet ikke med noe veldig imponerende greier,men der tok jeg feil gitt..eneste jeg kan sette fingen på,er at jeg innimellom kan synes at diskanten er litt vel "på" til tider,men det kan være meg som ikke er vant med lydbildet enda....men dette var gøy..Roar moen visste hva han holdt på med i sin tid,det er sikkert :)
    Gode greier.
    Stiller meg noe undrende til at de er meget oppløste og litt vel «på». Tenker 401 er det motsatte, litt laidbakke og særdeles behagelige å lytte til. Patos/ Moen gjorde Veldig mye riktig, musikkformidlere fremfor hifi, om man kan si det slik. Hadde mine i mange år.
     

    Johannesen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2012
    Innlegg
    254
    Antall liker
    179
    Sted
    stavanger
    Er nok bare meg som er vant med 1000x som er mere åpnere og større i lydbildet,der får du jo mellomtonen som er sjikkelig "på" trødd i tryne,og forsjellen gjør vel at jeg synes patos diskanten kan være litt skarp til tider..men oppløst må jeg si de er da..er ikke mangel på detaljer her..til størrelse og prisklasse på disse,så kan man absolutt ikke klage :)
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.222
    Antall liker
    2.650
    Sted
    Liten by
    Er det noen som vet hvem som har tatt over Vifa elementene?
    Er det Peerless? Jeg ser at de bruker de samme betegnelsene nå.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.701
    Antall liker
    10.061
    Sted
    London
    Er det noen som vet hvem som har tatt over Vifa elementene?
    Er det Peerless? Jeg ser at de bruker de samme betegnelsene nå.
    Falcon Acoustics lister Vifa som "Peerless Vifa"....
    Men jeg fant erstatteren for mine Vifa diskanter fra ScanSpeak - mener det var en periode de alle var eid av samme selskap
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn