Paradox = svindel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut til at de med mye penger er de mest kabeltroende og lettlurte ellers hadde vel et besøk hos James Randi hvert en grei måte og tjene penger på...
    Meh. Alle vet at det ikke går an å høre forskjell i en ABX-test. Settingen, for korte lydklipp, urettferdig analyse, etc. ødelegger. Man hører ikke godlyden før man ser kabelen, men det betyr selvsagt ikke at lydforskjellen ikke er reell!
    Så pussig at jeg hadde 8 av 10 rette i ABX test, så umulig er det ikke
    Du må ha 9/10 rette for 95% sikkerhet i en ABX-test. Innlegget mitt var et forsøk på sarkasme, forøvrig.
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Helt serriøsst steinost, er det ikke nevnt nok ganger nå at husene brenner ned hvis vi bruker Paradox kabel, point taken lissom.

    Forresten, hvor mange hus brenner egentlig ned pr. år pga hifi kabler, finnes det statistikk som forteller slikt?
    Mange hus brenner pga elektriske kabler og lignende. Min sønn er branninspektør og veit ganske mye om dette.
    Har ikke sagt att husene brenner ned pga Paradox, men faren er ganske stor. Ønsker du å ta risken på det?
    Jeg har selv hatt brann. Dette var noe så enkelt som en lys sløyfe på batterier.
    Ja jeg er dønn seriøs i mine uttalelser. Synes du virkelig de er useriøse?
    Ingen skadeutbetalinger relatert til kabler brukt til audio siste fem år. For å være konkret.
    Så da mener du det er greit med slike useriøse produsenter?

    Siden jeg er nysgjerrig av natur så lurer jeg veldig på hvordan du klarte å tenke frem det spørsmålet der basert på det han skrev?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.305
    Antall liker
    16.380
    Sted
    Østfold
    Ser ut til at de med mye penger er de mest kabeltroende og lettlurte ellers hadde vel et besøk hos James Randi hvert en grei måte og tjene penger på...
    Meh. Alle vet at det ikke går an å høre forskjell i en ABX-test. Settingen, for korte lydklipp, urettferdig analyse, etc. ødelegger. Man hører ikke godlyden før man ser kabelen, men det betyr selvsagt ikke at lydforskjellen ikke er reell!
    Så pussig at jeg hadde 8 av 10 rette i ABX test, så umulig er det ikke
    Hva var det som ble testet? Har du noe mer info om den testen?

    8 av 10 er ikke så dårlig, men husk at om 10 personer slår 5 terninger hver, og en av dem får 5 like, så er ikke det noe man hever øyenbrynene av. Det er allikevel omtrent like sannsynlig som at du får 8 av 10 ved ren gjetning. Husk at du i snitt vil få 5 av 10.

    Men en annen ting, hva med de to siste? Hvorfor gjettet du feil på dem?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.245
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut til at de med mye penger er de mest kabeltroende og lettlurte ellers hadde vel et besøk hos James Randi hvert en grei måte og tjene penger på...
    Meh. Alle vet at det ikke går an å høre forskjell i en blind
    ABX-test. Settingen, for korte lydklipp, urettferdig analyse, etc. ødelegger. Man hører ikke godlyden før man ser kabelen, men det betyr selvsagt ikke at lydforskjellen ikke er reell!
    Alle vêt nok ikke det...
    pussig at jeg hadde 8 av 10 rette i høyttalerkabel ABX test, så helt umulig er det ikke, om forskjellene er der, selv om 8 av 10 også kan være tilfeldig , Det er 5% sannsynlighet for å tippe rett 8 av 10.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Denne tråden er fantastisk, starter med dokumentasjon på elendig kvalitetssikring, (egentlig gi faen mentalitet), gullører som mener at disse kablene bare passer sammen med utstyr til en dullion, slaktere av kablene, forsvarere av kablene, noen som mener at de har utviklet seg videre over den gemene hop og mener at kabler til prisen av en Mercedes er fornuftig, smelteverkstøy i nettet, noe blir varmt, men det er usikkert hva det er. Hvorfor skal man ikke ha tillit til en piratprodusent av schukokontakter. osv. osv. Mitt innlegg er nr. 1204 (hvis ikke det sniker seg inn et innlegg mens jeg skriver dette, det er stor aktivitet her:) Yes, bring it on baby, frem med popcorn og øl, det er fredag
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.245
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut til at de med mye penger er de mest kabeltroende og lettlurte ellers hadde vel et besøk hos James Randi hvert en grei måte og tjene penger på...
    Meh. Alle vet at det ikke går an å høre forskjell i en ABX-test. Settingen, for korte lydklipp, urettferdig analyse, etc. ødelegger. Man hører ikke godlyden før man ser kabelen, men det betyr selvsagt ikke at lydforskjellen ikke er reell!
    Så pussig at jeg hadde 8 av 10 rette i ABX test, så umulig er det ikke
    Hva var det som ble testet? Har du noe mer info om den testen?

    8 av 10 er ikke så dårlig, men husk at om 10 personer slår 5 terninger hver, og en av dem får 5 like, så er ikke det noe man hever øyenbrynene av. Det er allikevel omtrent like sannsynlig som at du får 8 av 10 ved ren gjetning. Husk at du i snitt vil få 5 av 10.

    Men en annen ting, hva med de to siste? Hvorfor gjettet du feil på dem?
    Testen var en av de tidligste/første kabeltestenevmed lyttepanel som Stereopluss arrangerte. Du finner den nok på nett.
    Tja 5% sjanse å tippe 8 av 10.
    Årsaken til ikke å ha 100% score kan selvsagt være at det bare var innbilt . Forskjellene var ytterst små , jeg hang meg opp i et spesielt gitaranslag og utklinging
    . for lyttergruppen som helhet var resultatet 50;50 Dvs helt tilfeldig.
    Men lyttere med bedre posisjon hadde mere rett enn andre
    Førøvrig syns jeg det beste testsignaler ved lyttevurderingv av små forskjeller er pink noise, ikke musikk
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helt serriøsst steinost, er det ikke nevnt nok ganger nå at husene brenner ned hvis vi bruker Paradox kabel, point taken lissom.

    Forresten, hvor mange hus brenner egentlig ned pr. år pga hifi kabler, finnes det statistikk som forteller slikt?
    Mange hus brenner pga elektriske kabler og lignende. Min sønn er branninspektør og veit ganske mye om dette.
    Har ikke sagt att husene brenner ned pga Paradox, men faren er ganske stor. Ønsker du å ta risken på det?
    Jeg har selv hatt brann. Dette var noe så enkelt som en lys sløyfe på batterier.
    Ja jeg er dønn seriøs i mine uttalelser. Synes du virkelig de er useriøse?
    Ingen skadeutbetalinger relatert til kabler brukt til audio siste fem år. For å være konkret.
    Så da mener du det er greit med slike useriøse produsenter?
    Og den slutningen får du av ren fakta opplysning?
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.980
    Torget vurderinger
    8

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ingen skadeutbetalinger relatert til kabler brukt til audio siste fem år. For å være konkret.
    Så da mener du det er greit med slike useriøse produsenter?
    Og den slutningen får du av ren fakta opplysning?
    Når du går ut med evt antall branner pga hifikabler så har du jo brukt tid til å søke dette opp og konkluderer med at slike koblinger etc ikke er noe å bekymre seg om
    Og hvordan I helvete får til en slik slutning? Jeg har enkel tilgang til denne informasjonen, trenger ikke søke. Hva jeg personlig bekymrer meg for skal du drite i. Oppfør deg som folk, og slutt å tro dritt om alle. Ditt eget selvbilde blir litt for tydelig!
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.305
    Antall liker
    16.380
    Sted
    Østfold
    Og hvordan I helvete får til en slik slutning? Jeg har enkel tilgang til denne informasjonen, trenger ikke søke. Hva jeg personlig bekymrer meg for skal du drite i. Oppfør deg som folk, og slutt å tro dritt om alle. Ditt eget selvbilde blir litt for tydelig!
    Hva vet du om hans selvbilde? Han har jo enkel tilgang til informasjon om sitt eget selvbilde. Hva slags selvbilde har vel du egentlig bare å drite i. Du burde vel kanskje også vurdere å oppføre deg som folk og slutte å tro dritt om alle? Hvordan er det forresten med ditt eget selvbilde?
     
    L

    larkus!

    Gjest
    @ larkus,dersom du hadde lest innlegget så kan det ikke være sååå vanskelig å se at jeg mener
    lydforandringer med nettkabler,etter min erfaring og målinger tilsier at nettkabelens spec. og da især
    kapasitansen sammen med nettstøy påvirker lyden.Så nettstøy/kabel kapasitans er en av de viktigste
    årsak til forandring.Høy/høyere kapasitans forsterker støyen,og lavere kapasitans reduserer forstekning
    av nettstøy,og dette påvirker elektronikken.
    Du snakker om kapasitansen i 1 meter med strømkabel. Hva med den totale kapasitansen i ledningsnettet fra sikringsboksen til veggkontakten? For ikke å snakke om kapasitansen i ledningene fra sikringsboksen til trafoen?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og hvordan I helvete får til en slik slutning? Jeg har enkel tilgang til denne informasjonen, trenger ikke søke. Hva jeg personlig bekymrer meg for skal du drite i. Oppfør deg som folk, og slutt å tro dritt om alle. Ditt eget selvbilde blir litt for tydelig!
    Hva vet du om hans selvbilde? Han har jo enkel tilgang til informasjon om sitt eget selvbilde. Hva slags selvbilde har vel du egentlig bare å drite i. Du burde vel kanskje også vurdere å oppføre deg som folk og slutte å tro dritt om alle? Hvordan er det forresten med ditt eget selvbilde?
    Du er våken du og ja.. Så bra.. Etter å ha snakket med første eier av Gaia og hans opplevelser rundt løsninger rundt dette, så vurderer jeg deg og dine teser som mindre relevante. Men takk som spør, jeg har det bra. At du finner at en fakta opplysning skal brukes til å tro noe når det gjelder min holdninger vedr kabler sier mer om deg enn meg. Ha en fin kveld videre ;)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Noen som har en tidsmaskin her?
    Tenkte å prøve meg på den millionen Randi lovet bort for mange år siden. Det begynner nemlig å bli noen år siden han avsluttet det forsøket.
    Og flere her veit det jævlig godt.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    @ larkus,dersom du hadde lest innlegget så kan det ikke være sååå vanskelig å se at jeg mener
    lydforandringer med nettkabler,etter min erfaring og målinger tilsier at nettkabelens spec. og da især
    kapasitansen sammen med nettstøy påvirker lyden.Så nettstøy/kabel kapasitans er en av de viktigste
    årsak til forandring.Høy/høyere kapasitans forsterker støyen,og lavere kapasitans reduserer forstekning
    av nettstøy,og dette påvirker elektronikken.
    Du snakker om kapasitansen i 1 meter med strømkabel. Hva med den totale kapasitansen i ledningsnettet fra sikringsboksen til veggkontakten? For ikke å snakke om kapasitansen i ledningene fra sikringsboksen til trafoen?
    Vel,har nå fått egen kurs til anlegget,16A,ultra kort avstand til sikring,under 1m,4mm2.
    Byttet fra automatsikring til smeltesikring,for å få ned nettimpedans,slik at bla. også
    den høyfrekvente støyen fra komponentene skal få en lettere retur tilbake til fordelingstrafoen
    til netteier.Og siden vi snakker om høyfrekvent retur strømmer er det noe som heter skinn effekt
    har jeg hørt.Og skinn effekt er noe SB holder på med nesten daglig sier han,med da med frekvenser
    opp til 50nd harmoniske,men problemer oppstår allerede ved 5 - 7 harmoniske,250Hz til 350Hz,
    som jo er støy strømmer,harmonisk støy.

    I streben etter å dempe 23nd ble det utført en del forandringer i nettet..stikkord..kapasitans

    https://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/72643-ymirs-audiofile-liv-3.html

    " Vi har riktignok lagt ut 500 m kabel mellom Årtun sentrum og Odden hvilket representerer ca 0.1 microfarad men
    dette må ses opp mot totalt ca 1.16 dvs det mindre enn 10%. Det er alt vi kan koble bort uten å ta strømmen fra
    noen."


    Og for å gi den resonansen ved 23nd harmoniske på hele sentralnettet,sør-vest ? tror jeg det heter nå,
    er det beregnet at kapasitansen ligger på "skarve" 0.3 - 0.5 uF,ikke rare greiene altså.
    Sannsynlig kilde er en generator i systemet,og de vet hvilke generator(er) som besitter en slik kapasitans.

    Barndomslære for de med utdanning,ingen woodoo eller annen magi.
    Men nå er det fredag og på tide å åpne vinflasken,en Izadi reserva 2013,og logge av.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.980
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har en tidsmaskin her?
    Tenkte å prøve meg på den millionen Randi lovet bort for mange år siden. Det begynner nemlig å bli noen år siden han avsluttet det forsøket.
    Og flere her veit det jævlig godt.
    Jepp og det ble fulgt med her inne men tror ingen av de kabeltroende dro over
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.305
    Antall liker
    16.380
    Sted
    Østfold
    Og hvordan I helvete får til en slik slutning? Jeg har enkel tilgang til denne informasjonen, trenger ikke søke. Hva jeg personlig bekymrer meg for skal du drite i. Oppfør deg som folk, og slutt å tro dritt om alle. Ditt eget selvbilde blir litt for tydelig!
    Hva vet du om hans selvbilde? Han har jo enkel tilgang til informasjon om sitt eget selvbilde. Hva slags selvbilde har vel du egentlig bare å drite i. Du burde vel kanskje også vurdere å oppføre deg som folk og slutte å tro dritt om alle? Hvordan er det forresten med ditt eget selvbilde?
    Du er våken du og ja.. Så bra.. Etter å ha snakket med første eier av Gaia og hans opplevelser rundt løsninger rundt dette, så vurderer jeg deg og dine teser som mindre relevante. Men takk som spør, jeg har det bra. At du finner at en fakta opplysning skal brukes til å tro noe når det gjelder min holdninger vedr kabler sier mer om deg enn meg. Ha en fin kveld videre ;)
    Hva er det du vil frem til her da?
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.980
    Torget vurderinger
    8
    Og den slutningen får du av ren fakta opplysning?
    Når du går ut med evt antall branner pga hifikabler så har du jo brukt tid til å søke dette opp og konkluderer med at slike koblinger etc ikke er noe å bekymre seg om
    Og hvordan I helvete får til en slik slutning? Jeg har enkel tilgang til denne informasjonen, trenger ikke søke. Hva jeg personlig bekymrer meg for skal du drite i. Oppfør deg som folk, og slutt å tro dritt om alle. Ditt eget selvbilde blir litt for tydelig!
    Dritt om alle? Er vel jeg som startet tråden ang Paradox. At flere lar seg lure er vel ikke det samme som og snakke dritt om ALLE
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.305
    Antall liker
    16.380
    Sted
    Østfold
    @ larkus,dersom du hadde lest innlegget så kan det ikke være sååå vanskelig å se at jeg mener
    lydforandringer med nettkabler,etter min erfaring og målinger tilsier at nettkabelens spec. og da især
    kapasitansen sammen med nettstøy påvirker lyden.Så nettstøy/kabel kapasitans er en av de viktigste
    årsak til forandring.Høy/høyere kapasitans forsterker støyen,og lavere kapasitans reduserer forstekning
    av nettstøy,og dette påvirker elektronikken.
    Du snakker om kapasitansen i 1 meter med strømkabel. Hva med den totale kapasitansen i ledningsnettet fra sikringsboksen til veggkontakten? For ikke å snakke om kapasitansen i ledningene fra sikringsboksen til trafoen?
    Man kan jo si at ymir har rett i det han sier, det kan være høyere kapasistans i en nettkabel til et apparat enn i ledningsnettet forøvrig. Det er bare det at den aldri kommer i nærheten av å filtrere bort noe av interesse.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og hvordan I helvete får til en slik slutning? Jeg har enkel tilgang til denne informasjonen, trenger ikke søke. Hva jeg personlig bekymrer meg for skal du drite i. Oppfør deg som folk, og slutt å tro dritt om alle. Ditt eget selvbilde blir litt for tydelig!
    Hva vet du om hans selvbilde? Han har jo enkel tilgang til informasjon om sitt eget selvbilde. Hva slags selvbilde har vel du egentlig bare å drite i. Du burde vel kanskje også vurdere å oppføre deg som folk og slutte å tro dritt om alle? Hvordan er det forresten med ditt eget selvbilde?
    Du er våken du og ja.. Så bra.. Etter å ha snakket med første eier av Gaia og hans opplevelser rundt løsninger rundt dette, så vurderer jeg deg og dine teser som mindre relevante. Men takk som spør, jeg har det bra. At du finner at en fakta opplysning skal brukes til å tro noe når det gjelder min holdninger vedr kabler sier mer om deg enn meg. Ha en fin kveld videre ;)
    Hva er det du vil frem til her da?
    Intet annet enn det jeg skriver.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    @ larkus,dersom du hadde lest innlegget så kan det ikke være sååå vanskelig å se at jeg mener
    lydforandringer med nettkabler,etter min erfaring og målinger tilsier at nettkabelens spec. og da især
    kapasitansen sammen med nettstøy påvirker lyden.Så nettstøy/kabel kapasitans er en av de viktigste
    årsak til forandring.Høy/høyere kapasitans forsterker støyen,og lavere kapasitans reduserer forstekning
    av nettstøy,og dette påvirker elektronikken.
    Du snakker om kapasitansen i 1 meter med strømkabel. Hva med den totale kapasitansen i ledningsnettet fra sikringsboksen til veggkontakten? For ikke å snakke om kapasitansen i ledningene fra sikringsboksen til trafoen?
    Man kan jo si at ymir har rett i det han sier, det kan være høyere kapasistans i en nettkabel til et apparat enn i ledningsnettet forøvrig. Det er bare det at den aldri kommer i nærheten av å filtrere bort noe av interesse.
    Du gjør noe av interesse med apparatkabler..både med hensyn til returstrømmene og støystrømmer påtrykt
    andre vei,inn i apparatet.
    DERSOM nettet er beheftet med støy vil f.eks en høykapasitans kabel som Electrocompaniet sin flettekabel
    kunne forsterke den støyen mye,mens en lavkapasitans kabel fra Nordost vil gi en mye mindre forsterkning.
    Vi snakker altså ikke om filtrering,men grad av forsterkning av støykomponent.
    Alle nett har støykomponenter,i varierende grad og innhold.
    Nordost kablene har generelt meget lave kapasitanser,men så var det pris da;)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.305
    Antall liker
    16.380
    Sted
    Østfold
    Du er våken du og ja.. Så bra.. Etter å ha snakket med første eier av Gaia og hans opplevelser rundt løsninger rundt dette, så vurderer jeg deg og dine teser som mindre relevante. Men takk som spør, jeg har det bra. At du finner at en fakta opplysning skal brukes til å tro noe når det gjelder min holdninger vedr kabler sier mer om deg enn meg. Ha en fin kveld videre ;)
    Hva er det du vil frem til her da?
    Intet annet enn det jeg skriver.
    Det fremgår allikevel ikke særlig klart. Ut fra det du skriver så handler dette altså på en eller annen måte om min troverdighet. Dette basert på at jeg skal ha vært uenig med en annen person om noe for 10 år siden. Men så kom det altså som svar til at jeg påpekte et totalt uprovosert sleivspark fra deg selv til et annet forummedlem. Så da får jeg prøve meg på en konklusjon som synes å passe med din logikk her:

    Jeg konstruerte og bygde Gaia-systemet for 11 år siden. Jeg leverte disse til en kunde, og var innom denne kunden omkring 40-50 ganger i løpet av de påfølgende par årene. Etter et innbrudd sommeren 2007 mistet selskapet en betydelig del av varelageret og var dermed ikke lenger i stand til å betjene sin egen gjeld. Han som hadde kjøpt Gaia ønsket at selskapet skulle leve videre da han mente det ville ha stor betydning for den fremtidige verdien på høyttalerne. Dessverre hadde jeg ikke økonomi til å redde selskapet og det endte med konkurs, noe han var svært misfornøyd med. Jeg tilbød ham stadig hjelp med oppsettet etter dette, men han var preget av at han hadde mistet troen på at dette ville gi ham fortjeneste på sikt, og han valgte derfor å selge høyttalerne.

    På bakgrunn av dette er min troverdighet så svekket at jeg ikke burde uttale meg om noe som helst. Dette gjelder spesielt i saker der du oppfører deg som en drittsekk. Din troverdighet er nemlig på et så mye høyere nivå at slikt må du få lov til å holde på med.

    Ble det riktig nå? Ble vi også litt klokere når det gjelder kabler?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du er våken du og ja.. Så bra.. Etter å ha snakket med første eier av Gaia og hans opplevelser rundt løsninger rundt dette, så vurderer jeg deg og dine teser som mindre relevante. Men takk som spør, jeg har det bra. At du finner at en fakta opplysning skal brukes til å tro noe når det gjelder min holdninger vedr kabler sier mer om deg enn meg. Ha en fin kveld videre ;)
    Hva er det du vil frem til her da?
    Intet annet enn det jeg skriver.
    Det fremgår allikevel ikke særlig klart. Ut fra det du skriver så handler dette altså på en eller annen måte om min troverdighet. Dette basert på at jeg skal ha vært uenig med en annen person om noe for 10 år siden. Men så kom det altså som svar til at jeg påpekte et totalt uprovosert sleivspark fra deg selv til et annet forummedlem. Så da får jeg prøve meg på en konklusjon som synes å passe med din logikk her:

    Jeg konstruerte og bygde Gaia-systemet for 11 år siden. Jeg leverte disse til en kunde, og var innom denne kunden omkring 40-50 ganger i løpet av de påfølgende par årene. Etter et innbrudd sommeren 2007 mistet selskapet en betydelig del av varelageret og var dermed ikke lenger i stand til å betjene sin egen gjeld. Han som hadde kjøpt Gaia ønsket at selskapet skulle leve videre da han mente det ville ha stor betydning for den fremtidige verdien på høyttalerne. Dessverre hadde jeg ikke økonomi til å redde selskapet og det endte med konkurs, noe han var svært misfornøyd med. Jeg tilbød ham stadig hjelp med oppsettet etter dette, men han var preget av at han hadde mistet troen på at dette ville gi ham fortjeneste på sikt, og han valgte derfor å selge høyttalerne.

    På bakgrunn av dette er min troverdighet så svekket at jeg ikke burde uttale meg om noe som helst. Dette gjelder spesielt i saker der du oppfører deg som en drittsekk. Din troverdighet er nemlig på et så mye høyere nivå at slikt må du få lov til å holde på med.

    Ble det riktig nå? Ble vi også litt klokere når det gjelder kabler?
    Ryddig og greit dette. Og jeg vil derfor beklage, noe som var forståelig av det jeg skrev, sleivsparket til deg. Vi gjør alle feil, og jeg har null problem med å innrømme mine. Så får du mene hva du vil om min troverdighet, det tar jeg med knusende ro.

    At en fakta opplysning ikke er relevant ifht branner finner jeg merkelig. Og så klart bør det ikke forekomme momenter som gjør at faren for at husbrann øker, også pga kabler.

    Var jeg tydelig nok nå Snickers?

    Over til Paradox..
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Så pussig at jeg hadde 8 av 10 rette i ABX test, så umulig er det ikke
    Hva var det som ble testet? Har du noe mer info om den testen?

    8 av 10 er ikke så dårlig, men husk at om 10 personer slår 5 terninger hver, og en av dem får 5 like, så er ikke det noe man hever øyenbrynene av. Det er allikevel omtrent like sannsynlig som at du får 8 av 10 ved ren gjetning. Husk at du i snitt vil få 5 av 10.

    Men en annen ting, hva med de to siste? Hvorfor gjettet du feil på dem?
    Testen var en av de tidligste/første kabeltestenevmed lyttepanel som Stereopluss arrangerte. Du finner den nok på nett.
    Tja 5% sjanse å tippe 8 av 10.
    Årsaken til ikke å ha 100% score kan selvsagt være at det bare var innbilt . Forskjellene var ytterst små , jeg hang meg opp i et spesielt gitaranslag og utklinging
    . for lyttergruppen som helhet var resultatet 50;50 Dvs helt tilfeldig.
    Men lyttere med bedre posisjon hadde mere rett enn andre
    Førøvrig syns jeg det beste testsignaler ved lyttevurderingv av små forskjeller er pink noise, ikke musikk
    Ah. Har du en link. Mener ganske bestemt at det var ganske mye å utsette på gjennomføringen av dem testen, hvis det er den jeg tenker på.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Han er jo en mini Robin Hood denne karen (tar fra de rike, der stopper det) men million trillion mer tillit til han enn Jan Hanvold som tar fra de fattige, redde. Som tror de kommer gjennom perleporten hvis de de betaler nok. Huffamei

    Mvh
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.305
    Antall liker
    16.380
    Sted
    Østfold
    Var jeg tydelig nok nå Snickers?
    Ja, det hjalp en hel del, men...:

    At en fakta opplysning ikke er relevant ifht branner finner jeg merkelig. Og så klart bør det ikke forekomme momenter som gjør at faren for at husbrann øker, også pga kabler.
    Når du skriver dette tolker jeg det som at du er helt enig med Amason i hans tolkning at slike kabler kan være en brannrisiko. At en forsikringssak skulle kategoriseres som noe annet enn "elektrisk feil på tilkoblet apparat" eller "elektrisk feil på kabel som ikke var del av fast installasjon" eller liknende skulle kategoriseres på noen måte som gjør at man lett kan identifisere at dette hadde noe med hifi å gjøre finner jeg derimot såpass usannsynlig at jeg blir noget nysgjerrig på informasjonskilden din. Er dette en sentral database, eller er det et mindre selskap med et begrenset antall kunder, eller noe midt i mellom? Videre er det jo ikke noen automatikk i at en skade medfører utbetaling.

    Nok om det, når du tilsynelatende er enig med Amason i forhold til sak, hva var egentlig da intensjonen med denne "faktaopplysningen"? (Ja, jeg brukte anførselstegn for det er tross alt foreløpig bare du som vet noe om informasjonskilden din.)

    Og hvorfor dette angrepet på ham? Konkluderte han ikke i tråd med din egen oppfatning av saken?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje på tide å roe ned tonen litt her folkens. Jeg synes det er på tide at vi stenger denne tråden, ser ikke ut til at det kommer så mye mer matnyttig ut av den.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn