På desperat jakt....

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
... etter penger... ja... hvem er ikke det?

Men i mit tilfelle startet dette med besøk av en speidervenn fra bergen. Vi mimret fra årets landsleir i Åndalsnes og virret oss videre inn på nye prosjekter og nye turer...

Det store som kjer til sommeren er en tur til Kenya. For oss speidere er Kenya lit spesielt, da det er her sjefen selv liger og hviler (Lord Baden Powel). Her skal det være internasjonal leir for rovere (Speidere mellom 16 og 25 år).

Svindyrt er det, og en opplevelse for livet som du ikke får muligheten til seinere er det også. Men hvordan i allverden skal man klare å skrape sammen nærmere 30 store lapper for å bli med på dette?

Påmeldingsfrist er den 25 denne måneden. Så jeg håper jeg finner noen plasser der det er såpass mye håp om å få støtte/sponsing osv at jeg tør å melde meg på....

Men har du tips til meg.... gi gjerne en lyd!

MVH
Steinar Apeland
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
Når må det betales? Dersom det er en stund frem i tid:
A. ..og du har fast jobb, sett av ett visst beløp av lønnen hver måned slik at du har nok til å betale turen inne n fristen. (Kan innebære å leve på vann og havregryn en stund, men det er vært det om dette er drømmen din).
B. .. og du er student, få det ekstrajobb og spar allt du tjener til denne turen.

Dersom det det må betales nå, ..selg unna annen "fast" eiendom. (Bil, stereo, bolig, etc..)


Ser forresten at du skriver det er "en opplevelse for livet som du ikke får muligheten til på et senere tidspunkt. Samtidig så er du ikke villig til å selge stereo'en for å oppleve det...DA vil ikke jeg definere denne turen som en "opplevelse for livet. Kanskje værdt å vente ut fristelsen en stund?
 
N

nb

Gjest
Selg noe
Jobb mer
Ring mamma/pappa/onkel i Amerika
Øke lån på bolig om mulig
Ta opp et forbrukslån

Særlig siste forslag er dog ikke å anbefale. Om du ikke har 30 laken tilgjengelig til noe du har veldig, veldig lyst på, tyder det på at økonomien ikke er allverdens romslig. Da MÅ du betale noe slikt cash, ellers kan du dra på deg et problem for lang tid fremover.
 

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Innlegg
905
Antall liker
2
Tjen mer eller bruk mindre – gjerne begge deler. Mer komplisert er det vel ikke? Neppe særlig mange sponsorer som stiller opp for å støtte folk som liker dyre ferier ...
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Vi er på mange måter flere som har lust å dra, og mange av oss er studenter med alt for mye å gjøre allerede (verv i studentkro, elevrådsverv osv), som gjør det vanskelig med jobb.

Jeg vet at det er vanskelig, men dog ikke umulig å finne frem til støteordninger som kan bidra. Men for å få støtte må du ha noe å gi tilbake, så her må det tenkes litt... Det nytter ikke å komme med argumentet "jeg vil på tur, derfor bør dere støtte meg/oss"

MVH
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.046
Torget vurderinger
32
Det finnes en drøss stipender og legater som man kan søke om.

http://www.legathandboken.no/

Om det finnes noe blant de over 2000 legatene og stipendene som dekker ditt behov, aner jeg ikke, men det er jo verdt et forsøk.

Roy
 
C

Cyber

Gjest
Du må vel sette tæring etter næring som alle oss andre. :)
 
Topp Bunn