Politikk, religion og samfunn På boktoppen i Norge: Snåsamannen - alternativ helbredelse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Asbjørn

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    15.802
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Min grandtante fikk magekreft på 1970-tallet en gang. Tyllet i seg uhorvelige mengder askeavkok. Hun døde, noe blakkere enn strengt tatt nødvendig. Så mye for alternativene.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    4.023
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Anna Dodorian fra Annas Fotklinikk garanterer at hun blir frisk. Hva kan du stille opp mot sånt Asbjørn?

Asbjørn

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    15.802
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hennes begrunnelse på det er den ene anekdoten om en person som hadde blitt frisk. Vel, jeg har en anekdote om en person som ikke ble frisk, så fru/frk Dodorians anekdote er nullet ut. Uavgjort 1-1. Derfra kommer vi fort til en diskusjon om statistisk signifikans og utvangsstørrelse, som er riktig diskusjon å ta.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    4.023
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hennes begrunnelse på det er den ene anekdoten om en person som hadde blitt frisk. Vel, jeg har en anekdote om en person som ikke ble frisk, så fru/frk Dodorians anekdote er nullet ut. Uavgjort 1-1. Derfra kommer vi fort til en diskusjon om statistisk signifikans og utvangsstørrelse, som er riktig diskusjon å ta.
    Jeg kan gi deg adressen til fotklinikken. Kanskje du kan kombinere det med litt pedikyr?

Asbjørn

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    15.802
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Takk, men jeg tror jeg står over. Ikke godt å vite hva som skjer om en slik person skulle komme i skade for å berøre en fotsone for et eller annet. :rolleyes:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    6.720
    Torget vurderinger
    12
    Pokker og, jeg trodde dette var en kabeltråd, jeg...... Beklager, rygger ut og lukker døra stille etter meg.... ;)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    6.720
    Torget vurderinger
    12
    Begrepet fot. Fot berører gulv. Kabel ligger på løftere.

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    150
    Jeg skjønner ikke hva dere skriver om i det hele tatt med linker og div. om alt mulig. Hva har dette med Joralf Gjerstad å gjøre i overskriften? At det finnes uærlige mennesker også når det gjelder det og ha evner som ikke alle har, det trenger jeg ikke engang å være en av dere for og forstå. Men at Joralf må bli kalt tulling, idiot, og svindler i annen hver setning og bli sauset sammen med ting som over hodet ikke har noe med han og gjøre, det skulle dere holde dere for god til. Men når jeg ser på hva og hvordan dere diskuterer, så er det jo ikke noe MENSA-nivå akkurat. Bytt om på tråd-navnet eller finn dere noe annet og gjøre. Det handler om evner til det meste. Noen har det, og andre ikke. Det ser vi også så ettertrykkelig her på Hifi-Sentralen.

Mvh Kjell

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    626
    Sted
    Trondheim
    I beg your pardon? "Alternativ helbredelse" er en del av trådtittelen, og en tillater seg altså følgelig å diskutere den saken, og alt som har med kvaksalveri, homeopati, refleksologi og annen humbug med største selvfølgelighet, og samtidig elegant holde seg innenfor trådens sujett.

Spørsmål?

B

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    150
    Ja, dere må bare diskutere hva faen dere vil for meg, men når dere bruker "Snåsamannen" i overskriften på tråden og flere av dere bruker hets og sjikanering, etc. som går direkte på personen Joralf Gjerstad er dette etter min mening å gå langt over streken. Han skal da vel ikke rakkes ned på fordi andre driver useriøst, eller...

Mvh
    Palle

DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    1.319
    Sted
    Oslo
    Ja, dere må bare diskutere hva faen dere vil for meg, men når dere bruker "Snåsamannen" i overskriften på tråden og flere av dere bruker hets og sjikanering, etc. som går direkte på personen Joralf Gjerstad er dette etter min mening å gå langt over streken. Han skal da vel ikke rakkes ned på fordi andre driver useriøst, eller...
    Selv søsteren til den gode Joralf sier det han driver med er tull, og ved nærmere undersøkelse viser det seg at bøkene bare er skryt. :cool:

Asbjørn

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    15.802
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skjønner ikke hva dere skriver om i det hele tatt med linker og div. om alt mulig. Hva har dette med Joralf Gjerstad å gjøre i overskriften? At det finnes uærlige mennesker også når det gjelder det og ha evner som ikke alle har, det trenger jeg ikke engang å være en av dere for og forstå. Men at Joralf må bli kalt tulling, idiot, og svindler i annen hver setning og bli sauset sammen med ting som over hodet ikke har noe med han og gjøre, det skulle dere holde dere for god til. Men når jeg ser på hva og hvordan dere diskuterer, så er det jo ikke noe MENSA-nivå akkurat. Bytt om på tråd-navnet eller finn dere noe annet og gjøre. Det handler om evner til det meste. Noen har det, og andre ikke. Det ser vi også så ettertrykkelig her på Hifi-Sentralen.

Mvh Kjell
    Såpass bør han tåle, og søsteren har vært enda tydeligere: - Det beviser at du ikke er helt god i hodet - Kjendis
    Gubben selv mener at store deler av alternativbevegelsen er svindel.

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    150
    På måten dere svarer på, så har dere ikke skjønt noe av det jeg vil frem til. Skal dere bruke resten av deres levedager til å kalle alle dere ikke liker eller ikke er enige med for ukvemsord og drive med sjikane her på Sentralen og sikkert mange andre steder og? Er det det som er deres livsoppgave? Glad jeg bruker hodet og dagene til andre og bedre ting. Og som før sagt, det har med evner og gjøre. Og da tenker jeg ikke bare på evnen til å helbrede.

Mvh Kjell

DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    1.319
    Sted
    Oslo
    Joda, klart man skal verne en fyr som skryter på seg helbredelser og gir syke mennesker falske forhåpninger. Det er deres egen skyld at de tror på ham. Gubben selv er jo bare velmenende og synes konkurrentene i samme bransje er svindlere (uten å fortelle hvordan vi andre skal se forskjell på ham og de andre).

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    1.025
    Torget vurderinger
    14
    På måten dere svarer på, så har dere ikke skjønt noe av det jeg vil frem til. Skal dere bruke resten av deres levedager til å kalle alle dere ikke liker eller ikke er enige med for ukvemsord og drive med sjikane her på Sentralen og sikkert mange andre steder og? Er det det som er deres livsoppgave? Glad jeg bruker hodet og dagene til andre og bedre ting. Og som før sagt, det har med evner og gjøre. Og da tenker jeg ikke bare på evnen til å helbrede.

Mvh Kjell
    Er det sjikane å si at man ikke tror Gjerstad har helbredende kraft?

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    9.583
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det augusttilbud - bare 500,- for å få vite alt man mangler!
    (Man bør minnes hun som ble sendt avsted til slik mangelsjekk, og som fikk beskjed om at det stod veldig dårlig til, og at hun burde sette i gang med et større utvalg kosttilskudd og alternative behandlinger. Problemet var bare at NRK hadde fått henne grunnsjekket av leger, som fant ut at denne idrettsutøveren som gikk på Toppidrettssenteret var i usedvanlig god form og helsetilstand).

Homeopat Anita Hus Energimedisin KvantemedisinAlternativ Medisin

Dephnot

Rubinmedlem
    Ble medlem
    07.09.2004
    Antall liker
    9.796
    Sted
    MQ-9
    Torget vurderinger
    1

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    4.023
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Simoncini arbeider ut fra en teori om at kreft er skapt av soppen Candida albicans, og at injeksjoner med natron skal kunne stanse og reversere kreftutviklingen.

Espen R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    693
    Jepp, i morgen blir det Snåsa-stories! ;)

Jeg er jo blodfan av Tromsø Internasjonale Film Festival og blir å suse rundt i byen nesten hele uka. "Mannen fra Snåsa" er åpningsfilmen i morgen. Den går parallelt i 6 saler og ble utsolgt en halvtime etter at billettsalget startet.

Espen R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    693
    Skjermbilde 2016-01-19 kl. 07.53.56.jpg

Nå vil på nytt snåsafeberen herje landet. Filmen blir satt opp på kinoer over hele landet kommende uke. Det blir en ny runde med debatter, diskusjoner, synsing osv.

Margreth Olin som er de fremste doku film skapere her i landet har lagd en film som biter seg fast hos tilskueren, også meg. For første gang får vi være med inn i behandlingsrommet til Joralf. Snåsamannen sluttet å gi mennesker hjelp i 2009, men åpnet opp for denne dokumentarfilmen. Det er et tilfeldig utvalg av personer som blir sendt til Snåsa og Joralf visste ingenting om disse menneskene før dem gikk inn i rommet hans.
    Kameralinsa fungerer som en nøytral observatør.

Spesielt morsomt er det jo å se reaksjonen på barn som blir håndspålagt for fysiske og dokumenterte plager.
    Det er en varm film med en del underfundigheter og humor.

For dem som i denne tråden har kalt Joralf for "snåsatulling", "sjarlatan", "svindler" etc er løpet uansett kjørt. Dem er totalt fastlåst i sin forestilling og ingenting kan rokke ved det.
    For alle andre kan filmen anbefales.

Sist redigert:

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    124
    Kanskje på tide å minne om hva nermeste famile har avslørt.om svindleren.
    Joralfs søster: – Det er bare tull! Det er reinspikka tull! -Trønder-Avisa

Tragisk at hjernedød ukritisk fanhyllest skal fremstilles som en slags dokumentar. Er sikkert greit nok for menigheten og andre som har forlatt sin forstand og evne til rasjonell tenking.
    Den som hverken har første, annen eller tredjehånds kjennskap har vel ikke de beste forutsetninger for å komme med bombastiske uttalelser. Hva hans søster angår får vel stå for hennes regning, vet lite eller ingen ting om forholdet dem imellom. Hennes uttalelser er altså mer verdt for deg enn tusenvis andre...... Kanksje du har funnet deg en soul-mate der....?

Svært sjelden at ""kvakksalvere"" får slik oppmerksomhet. Er "alle" andre enn deg hjernedøde?

Skal forøvrig se filmen sammen med "gumman" som snart det er praktisk mulig.

Hadde forøvrig vært interessant å vite om du har tenkt å se filmen?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn