På besøk hos Renaissance Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Shy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    4.528
    Sted
    Langesund
    Det er bare å skaffe seg noe som låter bra, så blir disse butikkturene bare hyggelig tidsfordriv.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    5.948
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Det er bare å skaffe seg noe som låter bra, så blir disse butikkturene bare hyggelig tidsfordriv.
    Låte bra er ofte ikke godt nok etter en stund. Og forhandlere skal leve de også.
    Jeg har stor respekt for forhandlere som klarer å drive butikk med kvalitetsvarer, gjennom mange år, og samtidig tilby musikkopplevelse på høyt nivå. Det er faktisk så sjeldent at de få som klarer det skulle hatt statlig kunstnerlønn.
    Ellers må vi bare fortsette å handle.

The Shy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    4.528
    Sted
    Langesund
    Låte bra er ofte ikke godt nok etter en stund. Og forhandlere skal leve de også.
    Jeg har stor respekt for forhandlere som klarer å drive butikk med kvalitetsvarer, gjennom mange år, og samtidig tilby musikkopplevelse på høyt nivå. Det er faktisk så sjeldent at de få som klarer det skulle hatt statlig kunstnerlønn.
    Ja Roald er flink til å få det til å låte bra, både i butikken og på messer, noen ganger ekstremt bra. Synes jeg er privilegert med så god lyd hjemme at det roer kraftig på kjøpelysten. Mannen er i tillegg meget hyggelig og kommer aldri med nedlatende ting om konkurrenter - til etterfølgelse:)

Sist redigert:

haraldo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    435
    Sted
    Bergen
    Ja Roald er flink til å få det til å låte bra, både i butikken og på messer, noen ganger ekstremt bra. Synes jeg er privilegert med så god lyd hjemme at det roer kraftig på kjøpelysten. Mannen er i tillegg meget hyggelig og kommer aldri med nedlatende ting om konkurrenter - til etterfølgelse:)
    For min del handler det egentlg ikke om noe låter bra eller ikke bra, men greier et system å skape en musikalsk opplevelse, noe som gjør at du sitter der med tårer i øynene; en forutsetning for dette er at det låter bra men det er ikke nok mener jeg. Det er en del sjapper rundt her i landet som kjører demo på musikksystemer som låter utrolig bra men som for meg er ubrukelig fordi det ikke greier å skape den magiske musikk opplevelsen.

Dynamikk betyr overhode null for meg, hvis musikken kommer ut unaturlig og en Steinway modell D låter syntetisk eller kunstig.
    (Jeg vurderte Piega en stund men ikke nå lenger, fordi jeg ikke liker hvordan et flygel låter)

Det som er spesielt hos Roald er at han er en mester i å skape akkurat denne magien.

Jeg lytter ikke på et musikkanlegg, jeg bare ønsker god musikk og en magisk opplevelse, hver gang :)

Sist redigert:

The Shy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    4.528
    Sted
    Langesund
    For min del handler det fenetlig ikke om noe låter bra eller ikke bra, men greier et system å skape en musikalsk opplevelse, noe som gjør at du sitter der med tårer i øynene; en forutsetning for dette er at det låter bra men det er ikke nok mener jeg. Det er en del sjapper rundt her i landet som kjører demo på musikksystemer som låter utrolig bra men som for meg er ubrukelig fordi det ikke greier å skape den magiske musikk opplevelsen.

Dynamikk betyr overhode null for meg, hvis musikken kommer ut unaturlig og en Steinway modell D låter syntetisk eller kunstig.
    (Jeg vurderte Piega en stund men ikke nå lenger, fordi jeg ikke liker hvordan et flygel låter)

Det som er spesielt hos Roald er at han er en mester i å skape akkurat denne magien.

Jeg lytter ikke på et musikkanlegg, jeg bare ønsker god musikk og en magisk opplevelse, hver gang :)
    Jeg er nok noe redusert i forhold til dine evner på å tolke musikalitet, men foreløpig har jeg de største opplevelsene på akustisk musikk uten noe stereoanlegg inne i bildet - tett fulgt av mitt eget oppsett

haraldo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    435
    Sted
    Bergen
    For min del handler det fenetlig ikke om noe låter bra eller ikke bra, men greier et system å skape en musikalsk opplevelse, noe som gjør at du sitter der med tårer i øynene; en forutsetning for dette er at det låter bra men det er ikke nok mener jeg. Det er en del sjapper rundt her i landet som kjører demo på musikksystemer som låter utrolig bra men som for meg er ubrukelig fordi det ikke greier å skape den magiske musikk opplevelsen.

Jeg er nok noe redusert i forhold til dine evner på å tolke musikalitet, men foreløpig har jeg de største opplevelsene på akustisk musikk uten noe stereoanlegg inne i bildet - tett fulgt av mitt eget oppsett
    Tror absolutt ikke du er noe redusert der nei! ... Jeg er vel ikke god på det ... men saken er vel bare om man liker musikken og opplevelsen eller ikke, for meg er det så enkelt som det ;)

Sist redigert:

svale

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Antall liker
    58
    Har testet Renaissance Signatur XLR kabler og Signatur høyttaler meget gode kabler;)

haraldo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    435
    Sted
    Bergen
    Hei Godtfolk, var på Norgeslansering av Olympica Nova I og Olympica Nova V hos Roald Mikkelsen / Renaissance Audio, det ble kun spilt på Nova V.
    Dette er p.t. eneste butikken i Norge som har disse ;D

Dette er superimponerende og absolutt veldig bra ting, men jeg opplever ikke helt den samme magien som på Sonus faber Homage produktene, men det skulle forøvrig bare mangle. Bassen er virkelig bra på en høyttaler av denne klasse og størrelse, Imaging er en klart bedre enn hva jeg har opplevd på tidligere Olympica serie, Finish er klart bedre enn tidligere Olympica serie, Slot porten bak fungerer åpenbart meget bra og så ser den superkul ut!

Nå er heller ikke disse høyttalerne helt innspilt ennå, men ser ut som Sonus Faber har gjort et godt sprang oppover her fra tidligere Olympica serie.

Anbefaler folk å løpe og høre på disse. Olympica Nova I er noe av det kuleste jeg har sett av stativhøyttalere :cool:

Det ble ikke spilt på Nova I, men jeg må bare høre dem... jeg er tilhenger av to veis og lurer felt på hva Sonus faber har fått til her :p

ref Sonus faber tråden her: https://www.hifisentralen.no/forume...ss-hi-fi-underavdelingen-170.html#post2970629

Sist redigert:

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    601
    Torget vurderinger
    8

haraldo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    435
    Sted
    Bergen
    Electa Amator III

Da har Roald fått inn Electa Amator III, hadde en lytteseanse igår på et sett som ikke er innspilt. Jeg synes dette er virkelig bra greier og de har mange av de kvalitetene som er så unike med en liten minimonitor, i tillegg til at de spiller "større" enn hva man kan forvente av en slik liten høyttaler. De er naturligvis begrenset av hva en liten høyttaler kan få til, men dette er spennende ting. De har ikke i nærheten transparensen og dynamikken til bedre høyttalere som Guarneri Evolution eller andre mye dyrere saker, men det skulle nå bare mangle. Skikkelig moro hos Roald, som alltid :p

Dette er høyttalere du kan høre på en held kveld og natt og bare høre ... en låt til ... en låt til ... en låt til ... o.s.v... ;)
    I mitt hode står slike høyttalere seg best sammen med en god Italiensk rødvin til; Tenker på Valpolicella Classico; Perfetto ;D

Finish og utførelse? ... say no more ... :cool:

sf 1.jpg

sf 2.jpg

Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    1.868
    Torget vurderinger
    8
    Da har Roald fått inn Electa Amator III, hadde en lytteseanse igår på et sett som ikke er innspilt. Jeg synes dette er virkelig bra greier og de har mange av de kvalitetene som er så unike med en liten minimonitor, i tillegg til at de spiller "større" enn hva man kan forvente av en slik liten høyttaler. De er naturligvis begrenset av hva en liten høyttaler kan få til, men dette er spennende ting. De har ikke i nærheten transparensen og dynamikken til bedre høyttalere som Guarneri Evolution eller andre mye dyrere saker, men det skulle nå bare mangle. Skikkelig moro hos Roald, som alltid :p

Dette er høyttalere du kan høre på en held kveld og natt og bare høre ... en låt til ... en låt til ... en låt til ... o.s.v... ;)
    I mitt hode står slike høyttalere seg best sammen med en god Italiensk rødvin til; Tenker på Valpolicella Classico; Perfetto ;D

Vis vedlegget 562793
    Vis vedlegget 562794
    De var lækre de bak der :)

haraldo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    435
    Sted
    Bergen

De var lækre de bak der :)
    Ja, Aida er noe av det beste på markedet, hvis du har 1.1 mill ;)
    Er vel kanskje eneste høyttaleren jeg har hørt som spiller som en minimonitor, men med dynamikken og tyngden til en svær gulvstående... hvis du skjønner hva jeg mener, det er bare å vente på lotto'en

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn