På besøk hos Renaissance Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• haraldo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    366
    Sted
    Bergen
    Roald er en absolutt fantastisk fyr, og det er alltid en fest å komme til Renaissance Audio. Ved gjentatte ganger har han gitt meg demonstrasjoner som er så bra at jeg lurer på hvordan det er mulig. Vi trenger flere folk som Roald i denne bransjen.
    Misunner Bergensere utsikten & iskald øl i hånda fra toppen av byfjellet i (regnfri) ettermiddags sommersol, sjømaten på fiskebrygga og Roald "Matche-Mester" Mikkelsen's butikk :)
    Man trenger ikke dra til toppen av byfjellet for å drikke iskald Hansa øl :rolleyes:
    Også morsomt at Roald har alltid "noe nytt" på lur :cool:
    Akkurat nå har han Sonus Faber Lillium stående, ikke noe knussel der nei ;D

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    1.858
    Torget vurderinger
    8
    Roald er en absolutt fantastisk fyr, og det er alltid en fest å komme til Renaissance Audio. Ved gjentatte ganger har han gitt meg demonstrasjoner som er så bra at jeg lurer på hvordan det er mulig. Vi trenger flere folk som Roald i denne bransjen.
    Misunner Bergensere utsikten & iskald øl i hånda fra toppen av byfjellet i (regnfri) ettermiddags sommersol, sjømaten på fiskebrygga og Roald "Matche-Mester" Mikkelsen's butikk :)
    Ja det skal du misunne. Det er bare en hærlig flott by.
    Mvh Sogning

Sevald

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    793
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Trenger vi skryte mere av Bergen? Er redd bergensere skal bli så stolte at de sprekker:rolleyes:

Litt det samme som hvis Brann tar seriegull. Er så slitsomt.

PS. Er gift med ei fra Bergen:cool:

OKA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Antall liker
    72
    Er ikke så ofte hos Renaissance Audio da jeg ikke skal ha noe (bortsett fra dac, pickuper, hodetelefoner, småanlegg og slikt har jeg knapt kjøpt noe nytt på 25 år). Skulle jeg kjøpe en ny høytaler ville disse nautilus tingene fra Sør-Afrika hos Roald Mickelsen vært først på listen. Det er noe av de eneste høytalere jeg har hørt som jeg uten forbehold ville byttet til.

MusicBear

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.01.2013
    Antall liker
    1.937
    Trenger vi skryte mere av Bergen? Er redd bergensere skal bli så stolte at de sprekker:rolleyes:

Litt det samme som hvis Brann tar seriegull. Er så slitsomt.

PS. Er gift med ei fra Bergen:cool:
    Brann!? Gosjameg, har de eget fotballag der også? ;) ;) ;)

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    2.525
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Roald er tidenes kar! Makan til godlynt og jovialt menneske er sjelden kost. Flott butikk, flott sortiment, alltid voldsomt vellydende og hyggelig atmosfære. Alle i omegn som ikke har vært innom skylder seg selv den tjenesten å stikke snuta innom.

haraldo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    366
    Sted
    Bergen
    Roald skal ha Sonus Faber Aida på gang, den gamle modellen, jeg tror de skal være rett rundt hjørnet, hvis de ikke allerede er der ... Ennå mere lurt å ta en tur innom Støletorget :cool:

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    992
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Roald er en hyggelig kar ja! Husker en "butikkfest" etter stengetid i forrige århundrede sammen med noen musikk-kjendiser. Har noen bilder...som jeg heldigvis ikke vet hvor er... ;-)

Ivarell

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    87
    Sted
    Bergen / Sotra
    Roald skal ha Sonus Faber Aida på gang, den gamle modellen, jeg tror de skal være rett rundt hjørnet, hvis de ikke allerede er der ... Ennå mere lurt å ta en tur innom Støletorget :cool:
    Aida har vært i butikken i et par uker allerede ????????????

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    2.525
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jaggu, på tide å ta en tur igjen, skjønner jeg!

haraldo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    366
    Sted
    Bergen
    På tide med en tur; Aida er som en minimonitor, som skalerer uendelig, enorme høyttalere.
    Beklager men hifisentralen skjønner ikke hva som er opp på bildene...

0436E2D4-7A01-4FCB-BA09-1FD47B7E7E67.jpg
    82EEFE9B-0D5A-47E1-9895-FB15E26454ED.jpg
    9CE15A8B-BE84-41D3-AB65-2DB647F54DA9.jpg
    604FC16D-561E-451D-A3CD-A946E375E272.jpg
    456F6345-ABD1-4285-80EF-A07C715B1845.jpg
    D33385B4-B2BE-4D74-8F87-DED04F0D999D.jpg

Sist redigert:

haraldo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    366
    Sted
    Bergen
    jeg har i det siste vært mye rundt og hørt på mye forskjellig....

I det siste har jeg vanket en del på OHC og hørt på nye Adyton Gracili med REL G1 subwoofere og kabler til 2 årslønner, det er her mer penger i Shahkti stener enn mange bruker på et helt anlegg. Spikes til 90.000+ Det låter fantastisk imponerende, men det mangler.... hvor er det emosjonelle aspektet og den følelsen av å bare synke ned og kjøre en fantastisk musikkopplevelse, til tross for utrolige oppsett, så mangler dette siste som gjør det komplett ... magien mangler....

Jeg har vært hos Duet og hørt på systemer til 900.000+ med digital frontend til 250.000, knalldyr Soulution elektronikk og Piega Coax eller Masters som også absolutt koster mere enn 10 kroner. Igjen, det låter fantastisk, men etter å ha vært der mange ganger skjønner jeg at det siste mangler for meg, magien er ikke der slik jeg opplever det... kan det være at det er mer fokus på å få det til å låte fantastisk enn å gi en musikalsk opplevelse?
    Sist jeg var på Duet var det knallpress på meg for å låne høyttalere hjem for å teste hjemme, hva er poenget hvis jeg opplever at et piano ikke høres ut som et piano? :rolleyes:
    Men mine Duntech’s hjemme høres et piano ut som et piano, jeg opplever ikke det med Piega dessverre

Hos Roald er det alltid forskjellig, det er alltid en fantastisk opplevelse å gå her, Roald tar inn veldig mye forskjellige ting, men jeg opplever alltid at det er opplevelsen som står i fokus... Roald er den eneste jeg vet om som gang på gang greier få dette til, man bare setter seg ned, og magien er der.

Det viktigste, Roald er alltid ærlig!!!!
    Kan ikke si det om alle andre, hørte på en meget kjent aktør som sier at med ny modell med nye elementer med mye større slaglengde på elementene så kan de dele til subwoofer mye lavere... alvorlig: lang slaglengde har overhode ingenting å si på delefrekvens om Fs fremdeles er på 140 Hz, fyttikatta :(
    (Eller tar jeg helt feil her)

Etter å ha vært hos Roald spør madammen om vi har plass til Sonus Faber Aida hjemme :eek:

det er nok sikkert mulig å få dem inn døren, men lurer på om vi da kan se ut gjennom stuevinduene, jeg har ihvertfall ikke råd, men det finnes jo billigere Sonus Faber. Dette illustrerer bare hvor god Roald er, madammen er komplett hekta på Sonus Faber ;)

Sist redigert:

haraldo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    366
    Sted
    Bergen
    Var hos Roald igjen, og atter en gang, ord blir fattige; sitter her og funderer på om Stradivari er bedre enn Aida... I seg selv naturstridig, men lurer på det ...

Roald spiller på en Aurender streamer og en gammelt Audio Research rørforsterker... bra? ... komplett sjokkbehandling :eek:
    2E86B535-912B-48D7-92FC-FBB3A34875C4.jpg

Husker fremdeles historien om Michael Fremer på besøk hos Franco Serblin ... Serblin var opptatt med noe greier og Fremer ble plassert i musikkrommet med Stradivari. 3 timer forsvant som dugg for solen og høyttalerne spilte så klokkene stoppet. Nå skjønner jeg hva Michael Fremer mente ;D

Stradivari har en magi som du skal lete fryktelig lenge for å finne maken til .... hvis ikke det snakkes om ennå dyrere Sonus Faber :confused:

Disse Stradivariene kommer fra en som har kjøpt Il Cremonese, og det sies at de er ennå hakket bedre ... jeg kan kun håpe på lottoen nå ;D

Sevald: Gullet skal hem (Brann altså)

Sist redigert:

gooner4ever

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Antall liker
    677
    Sted
    Mysen
    Jammen står det ikke en gammel kjenning på gulvet. GamuT var en kul forsterker.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    8.329
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    33
    det er IKKE naturstridig
    Stradivari har en bred baffel og vil følgelig trolig gjengi en fyldigere og mere naturlig midbass,
    smal baffel for å oppnå høy WAF er et helvete imo
    bare sjekk alle de gamle Altec; JBL og andre fra 50-60 tallet
    de fleste har bred baffel og spiller med skikkelig fun faktor
    pupper og lår som jeg pleier å kalle det....:cool:
    mvh
    Leif

Sevald

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    793
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Var hos Roald igjen, og atter en gang, ord blir fattige; sitter her og funderer på om Stradivari er bedre enn Aida... I seg selv naturstridig, men lurer på det ...

Roald spiller på en Aurender streamer og en gammelt Audio Research rørforsterker... bra? ... komplett sjokkbehandling :eek:
    Vis vedlegget 551072

Husker fremdeles historien om Michael Fremer på besøk hos Franco Serblin ... Serblin var opptatt med noe greier og Fremer ble plassert i musikkrommet med Stradivari. 3 timer forsvant som dugg for solen og høyttalerne spilte så klokkene stoppet. Nå skjønner jeg hva Michael Fremer mente ;D

Stradivari har en magi som du skal lete fryktelig lenge for å finne maken til .... hvis ikke det snakkes om ennå dyrere Sonus Faber :confused:

Disse Stradivariene kommer fra en som har kjøpt Il Cremonese, og det sies at de er ennå hakket bedre ... jeg kan kun håpe på lottoen nå ;D

Hva slags musikk hørte dere på? Liker å utfordre anlegg med litt mere enn gåsehud innspillinger som selger har plukker frem. Men jeg tror nok dette spiller nydelig.

Når det gjelder Brann og seriegull i år.... nja... tror ikke det klarer mere edelt metall enn knappe kråkesølv. Haugesund går forbi Brann i år. Gleder meg til de møtes snart:)

Janpe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Antall liker
    290
    det er IKKE naturstridig
    Stradivari har en bred baffel og vil følgelig trolig gjengi en fyldigere og mere naturlig midbass,
    mvh
    Leif
    Verden og utviklingen har heldigvis gått videre siden 50-60 tallet, også innen hifi…

haraldo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    366
    Sted
    Bergen

Vis vedlegget 551072

Hva slags musikk hørte dere på? Liker å utfordre anlegg med litt mere enn gåsehud innspillinger som selger har plukker frem. Men jeg tror nok dette spiller nydelig.

Når det gjelder Brann og seriegull i år.... nja... tror ikke det klarer mere edelt metall enn knappe kråkesølv. Haugesund går forbi Brann i år. Gleder meg til de møtes snart:)
    Jeg hører ikke på gåsehudmusikk men musikk jeg liker... Kari Bremnes, Anette Askvik, Leftfield, Bruce Springsteen, Kate Bush, Green Day ...

Brann og seriegull, hørte du ikke sarkasmen min, ha ha ha

PS: Jeg håper fremdeles en gang å komme og høre på Vienna'ene dine, håper du ikke har glemt dette også :rolleyes:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    8.329
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    33
    det er IKKE naturstridig
    mvh
    Leif
    Verden og utviklingen har heldigvis gått videre siden 50-60 tallet, også innen hifi…
    ikke på alle områder imo
    men om du tror alt det nyeste representerer fremskritt, så får du bare leve videre i villfarelsen...
    mvh
    Leif

haraldo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    366
    Sted
    Bergen
    Roald sa til meg en gang at han ønsker å få skjenkeløyve, så han kan servere rødvin til musikken, det sier vel litt om innstillingen om at Roald ønsker å skape en opplevelse. Jeg smiler alltid fra øre til øre etter å ha vært hos Roald :cool:

Nå er ikke skjenkeløyven kommet ennå da ;D

Janpe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Antall liker
    290
    det er IKKE naturstridig
    mvh
    Leif
    ikke på alle områder imo
    men om du tror alt det nyeste representerer fremskritt, så får du bare leve videre i villfarelsen...
    mvh
    Leif
    Nei da, ikke på alle områder ;)

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    601
    Torget vurderinger
    8

Vis vedlegget 551072

Stradivari er vel av Franco sine kreasjoner? Det dreier seg om smak og behag, men jeg har sansen for utgavene av Sonus Faber et par år tilbake. Får ikke like mye "fot" av de nye modellene. Min ultimate høyttaler og favoritt er Sonus Faber Amati Futura som har hørt ved flere anledninger hos Roald.

Ellers så er det alltid hyggelig å besøke Renaissance Audio og Roald er jo en mester å trylle frem det beste fra komponentene han har inne.

haraldo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    366
    Sted
    Bergen

Vis vedlegget 551072

Stradivari er vel av Franco sine kreasjoner? Det dreier seg om smak og behag, men jeg har sansen for utgavene av Sonus Faber et par år tilbake. Får ikke like mye "fot" av de nye modellene. Min ultimate høyttaler og favoritt er Sonus Faber Amati Futura som har hørt ved flere anledninger hos Roald.

Ellers så er det alltid hyggelig å besøke Renaissance Audio og Roald er jo en mester å trylle frem det beste fra komponentene han har inne.
    Stradivari sies såvidt jeg vet å være Franco Serblin’s mesterstykke og det beste han noengang har gjort
    Jeg har aldri fått hørt på Amati Futura, men hvis de spiller like bra som de ser ut ... så er det jo vel hakeslepp og greier

Jeg hørte flere ganger på Lillium hos Roald, og det satt ikke helt for min del ...

Var innom Audioconcept en gang i Stochkholm for å høre på Serblin Ktema, den har jo fått superomtaler og er vel den siste høyttaleren Franco Serblin designet ... skandaløst dårlig, grumsete og ufokusert og direkte grøtete, ikke eksisterende bass ... men det kan jo være et dårlig oppsett de hadde der og da.

Sist redigert:

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    601
    Torget vurderinger
    8

Vis vedlegget 551072

Stradivari sies såvidt jeg vet å være Franco Serblin’s mesterstykke og det beste han noengang har gjort
    Jeg har aldri fått hørt på Amati Futura, men hvis de spiller like bra som de ser ut ... så er det jo vel hakeslepp og greier

Jeg hørte flere ganger på Lillium hos Roald, og det satt ikke helt for min del ...

Var innom Audioconcept en gang i Stochkholm for å høre på Serblin Ktema, den har jo fått superomtaler og er vel den siste høyttaleren Franco Serblin designet ... skandaløst dårlig, grumsete og ufokusert og direkte grøtete, ikke eksisterende bass ... men det kan jo være et dårlig oppsett de hadde der og da.
    Har ikke fått hørt Stradivari, men har hørt Amati Futura vs nye Amati Tradition, og jeg foretrekker Futura. Har også hørt Cremonese og Lilium og den nye lydsignaturen passer ikke meg helt. Men er noen fantastiske smykker å ha i stua, og lyden er nok av ypperste kvalitet for dem de passer for.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    5.941
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har aldri hørt dem, men Stradivari er noe av det vakreste innen høyttalere. Står på min kort-liste.
    I over 10 år bodde jeg rett ved der butikken til Roald ligger, flyttet før han åpnet. Når jeg er i området tenker jeg på hvor blakk jeg fort kunne blitt hvis jeg hadde bodd i gangavstand til det lokalet.
    Skulle tatt meg en tur til Bergen og lytte, kanskje prate og prute litt.

haraldo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    366
    Sted
    Bergen
    Jeg har aldri hørt dem, men Stradivari er noe av det vakreste innen høyttalere. Står på min kort-liste.
    I over 10 år bodde jeg rett ved der butikken til Roald ligger, flyttet før han åpnet. Når jeg er i området tenker jeg på hvor blakk jeg fort kunne blitt hvis jeg hadde bodd i gangavstand til det lokalet.
    Skulle tatt meg en tur til Bergen og lytte, kanskje prate og prute litt.
    De låter bedre enn de ser ut ....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn