Påske repeat'n

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Vet ikke helt hvorfor denne påsken stort sett har kastet ut lyden av Joseph Haydens Stabat Mater med The English Concert & Choir og Trevor Pinnock med dirigentstaven??!! Denne har nå stått på repeat i over tre døgn, og jeg mistenker at naboene kanskje har fått nok Hayden. Jeg hadde planlagt litt cool jazz og litt oratorier av Bach (han har liksom klippekort til jul og påske), men endte opp med denne snurrende i ett kjør...
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.519
Antall liker
9.669
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hyggelig - husker jeg anbefalte denne innspillingen sterkt!!!! i en annen tråd på forumet for leeeenge siden - en fabelaktig innspilling av et strålende verk som er ufortjent overskygget av messene i Haydn-elskeres oppmerksomhet. Håper det er fordi du liker verket og ikke fordi du brenner inn kabler det står på repeat - uansett er det perfekt påskmusikk.
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Hyggelig - husker jeg anbefalte denne innspillingen sterkt!!!! i en annen tråd på forumet for leeeenge siden - en fabelaktig innspilling av et strålende verk som er ufortjent overskygget av messene i Haydn-elskeres oppmerksomhet. Håper det er fordi du liker verket og ikke fordi du brenner inn kabler det står på repeat - uansett er det perfekt påskmusikk.
Hadde ikke sett din anbefaling av denne, men straks den lå i cd-spilleren hadde den anbefalt seg selv!! Har ikke hørt noen innspilling av noen av Haydens messer som klart overgår Stabat Mater nei, og heller ikke noen av de Bachs oratorier viet de ulike kristne høytidene som jeg startet påsken med. Verket og fremføringen av dette er nok ENESTE grunn til at spilleren har stått på repeat, men takk for tipset om hva som skal til av musikk ved en eventuell kabelinnbrenning ;D
 
Topp Bunn