OVK: London Musicmania 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Legger ut litt info om årets i særklass beste platemesse helg! Årets Musicmania-13 avholdes Nov uke 46 samtild som London jazz festival iår også.
    Iår blir det inget speciellt arr rundt det hele, men kommer selv og dra over denne week-end'n, så blir vi flere fra OVK så er det bare hyggeligt, forrige års besøk var görbra:)

    Også i år sammenfaller messa med Fredagens store platesalg på Spitafield market, bare ett besøk der sprenger overvikt grensen:eek: har ellers ett par bra brukt butikker til på hånda som vi ikke besøkte sist.

    VIP Events: Record and Music Fairs - Venues - London Olympia

    litt om </title> <meta name="description" content="The London Jazz Festival (LJF) is the city’s biggest music festival, each November in venues such as the Barbican, the Royal Festival Hall, Ronnie Scott's and Vortex" /> <meta name="keywords" content="
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    421
    Antall liker
    533
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Dette høres ut som noe jeg har lyst til å få med meg, men grunnet litt spesielle omstendigheter for tiden
    vet jeg ikke om det lar seg gjøre før over sommeren.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det går rykter om at jeg gikk glipp av noe i fjor. Denne gangen er jeg med. :cool:
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.974
    Antall liker
    11.819
    Sted
    Hus
    Hmmmm, ikke uinteressant dette må jeg si....
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.087
    Det går rykter om at jeg gikk glipp av noe i fjor. Denne gangen er jeg med. :cool:
    Helt riktig! Fjorårets tur var historisk. Særlig kryssingen av Abbey Road. Men det kan bli gøy i år, også! Jeg prøver å bli med til høsten, cash.se!
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Sikkert flere ting vi kan gjøre igen Zomby, se på Ziggy stardust kiosken

    i62069101._szw1280h1280_.jpg


    Spille plater på puben:cool:
    i62068260._szw1280h1280_.jpg


    Og drikke ennå mere
    i62068794._szw1280h1280_.jpg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.631
    Antall liker
    15.457
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Med både tunge shopping- og andre gigaminner fra i fjor, blir det vanskelig og ikke bli med på noe slikt i 2013 også.
    Jeg tror at "pumpa" skal bli klar igjen til november.

     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kom gjerne med forslag på bra hotel alternativ. Sist så bodde vi på ett helt greit/ren/prisværdt Best western I Notting Hill, syns området rundt Nott hill er koseligt og stille, men samtdl veldigt sentralt strøk (W2) med tilgang til 3 t-bane st og ikke langt unna messa.
    Men som sagt kom med flere forslag på gode hotel alternativ.

    Roger
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.631
    Antall liker
    15.457
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det var helt uforglemmelig Eros!
    Jeg tror selv de som "bodde på puben" aldri har opplevd noe i nærheten. Det var akkurat hva vi trengte der og da!

    PS! Kan vi håpe på lignende i år også?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    skal i høyeste grad prøve å få det til i år også. Dumbo og jeg hadde singelaften sist tirsdag og snakket om å ta turen i år også.
    Sist var vi ikke utenfor rommet på kveldene, hadde mer enn nok med medbragt platespiller, god drikke og nyervervet vinyl. Lovequeen trodde ikke på meg når hun fikk meldinger om at vi ikke var på byen og fløy. :rolleyes:

    Morsomt å ha en pubseanse, må vi få til igjen. ;)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    hvordan ligger det an med vinylfolket? Er dere i startgropa? Tørrtrening på mindre platemesser på hjemmebane først? Ukene går fort til november, her gjelder det å komme godt forberedt. :D
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg kommer og åka over den helgen tors-søn , tar med samboer men hun får klare seg selv! varmer opp først på Fredagens Spitafield market også musicmania på Lørdagen
    Og om du Eros sørger for bærbar platespiller så blir dette bra:cool:
    Vi (ovk) skall vel treffes på BJ snart tar en runde med temat då.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.974
    Antall liker
    11.819
    Sted
    Hus
    Har platemesse hele året på eBay jeg, men en Londontur hadde jo vært gulrota i høst det. BJ den 29. august?? :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    H***ettte! Krasjer med årets tur med jobben.


    Jeg har blitt lovt guidet tur til Københavns mørke side.
    Lego-darth-vader.jpg


    Jeg må nok prioritere gjengen jeg deler halve livet med. Men f**n! Det var surt, altså.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hei
    Fått noen spørsmål på pm ang musicmania messen/turen, kan redegjøre her vad som er planen for iår. Jeg og samboer drar over 14/11-17/11 (Norwegian Gatwick)hun blir med og hilser på brodern sin, samt att vi blir boende hos han iår.
    Har ikke lagd noen program som vi hade forrige år, tar ting på sparken denne gangen, men det blir platemesse både Fredag og Lørdag på meg ivf samt ev en konsert/klubb besøk Lørdag kveld.
    Ang boende så var vi på The Phoenix Hotel | Kensington | London sist gang, helt greit hotell til en ok pris! Jeg syns selv att bo i Notting Hill er veldigt praktiskt bla 3t-bane stasjoner inom 10min gang.
    Vil man ha ett billigare alt i samme området så er dette ett alt Cheap budget Central London Bed and Breakfast hotels near Hyde Park and Oxford Street Finns ju ett par til hotell alt i London:rolleyes:så spiller egentlig ingen roll vad dere bor vi møtes uansett, bare ikke vent for lenge med og bestille, Julehandeln har dratt igang på denne tiden.

    Roger
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.087
    Denne helgen er spennende i London, musikalsk sett, fordi kulturhuset Kings Place (like ved King's Cross/St. Pancras) arrangerer "Scene Norway 2" med blant andre Nils Petter Molvær som Artist in Residence. Her er omtale av lørdagens konsert, som også har Hilde Marie Kjersem på plakaten. Sidsel Endresen og Annbjørg Lien deltar også. Mini-festivalen er kuratert av Fiona Talkington, som står bak Conexions-konsertene på Nasjonale Jazzscene i Oslo. Kan være noe å vurdere!
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.087
    Da er flybilletter og hotellrom bestilt!

    Jeg valgte å følge anbefalingen fra cash.se og slo til på budget-alternativet Blue Bells Hotel på 14 Pembridge Square. Pris £63,- pr. natt uten forhåndsbetaling og 72 timers avbestillingsfrist.

    Flere som er klare for Musicmania 2013? :cool:
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Da er flybilletter og hotellrom bestilt!

    Jeg valgte å følge anbefalingen fra cash.se og slo til på budget-alternativet Blue Bells Hotel på 14 Pembridge Square. Pris £63,- pr. natt uten forhåndsbetaling og 72 timers avbestillingsfrist.

    Flere som er klare for Musicmania 2013? :cool:
    Da blir vi omtrent naboer
    bor noen hundre meter lenger ner i Chepstowe place. Ett bra alt og ikke legge så stor del av budgeten på boende uten heller mere vinyl

    Har en/to meget bra Indiske resturanger som jeg samboer/svåger vil besøke på Fredag kveld i South- Kensinton bare slenge seg med her!
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.974
    Antall liker
    11.819
    Sted
    Hus
    Kunne tenke meg å bli med, men er det noen å dele rom med på ferden?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.631
    Antall liker
    15.457
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kunne tenke meg å bli med, men er det noen å dele rom med på ferden?
    Jeg er selvskreven såfremt hardtreninga gir topptrimresultater, men å dele tannbørste med Barten og innånde simulert trebåtuling fra toer'n .....hmmm? Må tenke meg litt om her... :rolleyes:

    Forresten, du har vel ikke revurdert 13/9 til fordel for tønnewhiskey og "japse" fremfor båtturen i regnstorm og øsekar?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Da er flybilletter og hotellrom bestilt!

    Jeg valgte å følge anbefalingen fra cash.se og slo til på budget-alternativet Blue Bells Hotel på 14 Pembridge Square. Pris £63,- pr. natt uten forhåndsbetaling og 72 timers avbestillingsfrist.

    Flere som er klare for Musicmania 2013? :cool:
    som det mestpostende ikkemedlemmet av OVK, jeg skal, bare ikke bestilt bungalow ennå ;)
    Hyggelig om dere setter opp liste om når dere ankommer.........
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kunne tenke meg å bli med, men er det noen å dele rom med på ferden?
    På hotellet som erlandsen booket seg in får man ett singel rom til en veldigt god pris for att være London, men man får også typisk London budget standard på kjøpet:rolleyes: http://www.bluebellshotel.com/rates.ht

    Eros/ har ikke bestillt fly endå, men det blir nog Tors-man på meg, hade du noe på gang Torsdag kveld?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    ble torsdag morgen til mandag kveld på meg. Reiser med SAS, mest behagelig med tanke på bagasjevekt, plass og direktelinje på tuben. Ikke booket hotell ennå, men Earls Court eller Gloucester er kandidater for område å bo i.
    Satser på torsdag kveld som utekveld, og regner med å legge turen innom Gaz Rockin´ Blues for en dose R´n´B, soul, garage, ska og annet skrammel
    Gaz Rockin' Records - Gaz Rockin' Blues

    fredag kveld tilbringes på hotellrommet. Viktig å være skjerpet på lørda morra. ;)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Satser på att komme ivei tidl torsdag jeg også, isf frister det med en tur i Soho på klassisk Jam mark


     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    421
    Antall liker
    533
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Hei, da har Bartesam og jeg booket rom på Blue Bells Hotel, Kensington også. Reiser nedover torsdag 14. og hjem søndag 17.
    Har ikke bestillt fly ennå, men satser på et tidlig fly torsdag.
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hei, da har Bartesam og jeg booket rom på Blue Bells Hotel, Kensington også. Reiser nedover torsdag 14. og hjem søndag 17.
    Har ikke bestilt fly ennå, men satser på et tidlig fly torsdag.
    Kjempe morro att dere to blir med:) Det blir mest sannsynlig Søndag hjem på oss også.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Som jeg skrev tidl, kommer jeg,samboer,svåger og ta en tur på en Indisk resturang Fredag kveld meget bra og prisværd. Noor Jahan - Finest Indian Cuisine
    Hyggeligt om dere blir med på en matbit og god Indisk øl. Bestiller bord til oss.
    Etterpå blir det en pubrunda i Kensington/Chelsea området:)

    /Roger
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    421
    Antall liker
    533
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Som jeg skrev tidl, kommer jeg,samboer,svåger og ta en tur på en Indisk resturang Fredag kveld meget bra og prisværd. Noor Jahan - Finest Indian Cuisine
    Hyggeligt om dere blir med på en matbit og god Indisk øl. Bestiller bord til oss.
    Etterpå blir det en pubrunda i Kensington/Chelsea området:)

    /Roger
    Indisk mat og øl...
    Høres fristende ut for min del ihvertfall. Gleder meg stort til Londontur, reiser nedover med nesten tom koffert og forhåpentligvis full lommebok.
    Bartesam og jeg ankommer torsdag formiddag og blir vel enige om hva den dagen skal brukes til.
    Platesjappe og pub er nok bankers, så får jeg se om jeg får lurt han med på et lite museumsbesøk for å tilfredsstille krigshistorienerden i meg.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.087
    Som jeg skrev tidl, kommer jeg,samboer,svåger og ta en tur på en Indisk resturang Fredag kveld meget bra og prisværd. Noor Jahan - Finest Indian Cuisine
    Hyggeligt om dere blir med på en matbit og god Indisk øl. Bestiller bord til oss.
    Etterpå blir det en pubrunda i Kensington/Chelsea området:)

    /Roger
    Jeg blir gjerne med på indisk mat og pubrunde, Roger! ;)
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.974
    Antall liker
    11.819
    Sted
    Hus
    Det blir jeg gjerne med på Elmer. Krigshistorie er noe jeg virkelig synes er interessant :)

    Som jeg skrev tidl, kommer jeg,samboer,svåger og ta en tur på en Indisk resturang Fredag kveld meget bra og prisværd. Noor Jahan - Finest Indian Cuisine
    Hyggeligt om dere blir med på en matbit og god Indisk øl. Bestiller bord til oss.
    Etterpå blir det en pubrunda i Kensington/Chelsea området:)

    /Roger
    Indisk mat og øl...
    Høres fristende ut for min del ihvertfall. Gleder meg stort til Londontur, reiser nedover med nesten tom koffert og forhåpentligvis full lommebok.
    Bartesam og jeg ankommer torsdag formiddag og blir vel enige om hva den dagen skal brukes til.
    Platesjappe og pub er nok bankers, så får jeg se om jeg får lurt han med på et lite museumsbesøk for å tilfredsstille krigshistorienerden i meg.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Då blir vi 6st, prøver og reservere plass til 8st da finns det to plasser extra.
    Kunne også tenkt meg en runde med krigshistorie Imperial war museum er veldigt bra Imperial War Museums
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.087
    Jeg var en tur i London i helga, og kan rapportere om at det var mye bra vinyl å finne (om noen skulle tvile). Selv om jeg lastet opp med 70-tallsrock og noen skikkelige jazzperler, burde det fortsatt være en del godbiter igjen til den store Musicmania-turen i november ;)

    Her er noen bilder som kanskje kan få det til å rykke i reisefoten:

    London_3.jpg


    London_4.jpg


    London_1.jpg


    London_2.jpg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det blir nog att jeg og samboer reiser Onsdag kveld 18.10 ser det ut som nå, hjem Søndag kl11.15
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.087
    Norwegian legger nå ut billetter til en tur-returpris på 536 kroner. Så økonomien burde ikke være noen hindring!! :rolleyes:

    London.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn