OVK: Kommende arrangementer/klubbkvelder...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    4.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kommende arrangementer/klubbkvelder i OVK-regi er avlyst/utsatt inntil videre.

Vi håper på at denne perioden som vi er inne i blir kortest mulig og at alle kommer seg helskinnet gjennom pandemien.

Til vi sees neste gang; take care & play loud!

Mvh
    Klubbkomiteen

Dagens pandegyriske plate:

20200313_124329_1280x.jpg

Zomby_Woof

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.05.2006
    Antall liker
    8.441
    Sted
    Third stone from the sun
    Torget vurderinger
    6
    Trist, men riktig. Ellers kan det til og med være tiden for vinyl nå.

Etterhvert som flere og flere får hjemmekontor vil nettet belastes hardere, og plutselig klarer ikke ungdommen å streame lenger.

Forsyningssikkerhet på åndsverk er best ivaretatt av de som har fysiske medier eller egen harddisk. Så lenge det er strøm i veggen.

Etter det er det bare sveivegrammofonen igjen..

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    4.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ....og når du er ferdig med dine 15 tusen åndsverk for- og baklengs, så kan vi byttelåne. Og sånn vil vinylklubbens eventyr nok engang overleve seg selv, kanskje :)

Sluket

The One and Lonely
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    49.478
    Torget vurderinger
    12
    Men jeg lurer på en ting - de schizofrene i OVK (og det er en god del av oss..) - hvordan skal vi klare å holde 1 m. avstand til oss selv?

Jeg sliter iallefall med akkurat det, og det gjør jeg også.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    4.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde engang fasiten Sluket ...for oss schjisjofrene og værre-stilte (meg inkludert selvsagt).

Min medisin var å hente inn en bøtte kunstvinyl, bl.a. med jordbærsmak. Just ankommet i dag. Denne ene i smerterød fremstilling har jeg dessuten håndvasket med tunga. Som tilbehør ble jeg anbefalt en dæsh eller 8 med nykvernet sukkerrør og et hurtig nedskyll med fjorårets resteakevitt. Slik vil etterfølgende dager kunne forløpe, sånn i gjennomsnitt, inntil dråpesmitten er fordrevet tilbake til sitt opprinnelsested for sikker oppbevaring til neste gang...

Vinyl1_2020_03_13.jpg

Zomby_Woof

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.05.2006
    Antall liker
    8.441
    Sted
    Third stone from the sun
    Torget vurderinger
    6
    Hjemmekontor gjelder nok ikke oss brubyggere:confused: mere Last man standing:p
    Samme for meg, hos oss kommer det heller ikke til å bli permitteringer eller stans i produksjonen... Ironien i alt er at samtlige familiebesøk er avlyst, advokater bes redusere til absolutt minimum, og alle fremstillinger avlyst. Den mest åpenbare gjenstående smittekilde er de ansatte. Men alt kommer til å gå skikkelig på tverke uten...

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    4.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    I mens vi venter på bedre tider...

Våre venner i Nordsø Records hadde i går sin tredje Live-streamkonsert på scenen som vi kjenner fra vårt jubileumsbesøk.

Konserten er i samarbeid med Brinkmann Audio og det er Thomas Vang i The Village Recording som står for lyden.

Dersom du liker soul-jazz, Hammond og svingende vokal som som får kroppen til å gynge, så er det bare å fyre opp i stua. Miriam Mandipiri er Danmarks ubestridte jazzdronning. Ja, jeg vil påstå at hun er enda større enn det - bokstavelig talt og velmenende.

(Spol fram til sånn ca. 10 min - da kommer lyden også)

For fullskjerm og litt bedre kvalitet:
    (https://www.youtube.com/watch?v=LOJwkEdiXN4)

Det er fritt fram til å legge inn flere live-streamkonserter og andre gode opplevelser som du gjerne ønsker å dele med oss andre.

VI TRENGER DET!​

Sist redigert:

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    4.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jazz Life til utlån så lenge Coronaen varer ;-)

TILBUD: Nå kan du låne den STORE BOKA med 600 fullstappa sider med unike bilder og tekst fra USA-jæzzen i 60-åra. Innholdet er like obligatorisk som svensk punk. Med på utlånet følger en liten koseklunk Lagavulin 16 ;-)

Jazz_Life1..jpg

(Bilde nederst til høyre: Hank Mobley on 125th Street, Harlem)

Apropos bøker, så har vi igjen tre -3 eksemplarer 1. utgaven av "Alt om Vinyl" - Søren Genefke

Disse tømmes ut for kr. 500,- pr. stk. som er mindre enn selvkost.
    alt_om_vinyl.jpg

Zomby_Woof

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.05.2006
    Antall liker
    8.441
    Sted
    Third stone from the sun
    Torget vurderinger
    6
    Heh, heh....

Her fristes man til trompetmusikk med brennevin. Åpenbart en potensiell effekt. Litt som evangeliet pakkes sammen med proteinkjeks fra Kirkens nødhjelp i Afrika, Vafler fra soldatlaget i forsvaret, Twist fra frikirkemenigheter i fengslene..

Det er nedrig, men så lenge det virker! ;)

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    4.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    hvor stor er en liten koseklunk?
    En koseklunk er en jazzklunk sålenge klunken varer! Det skal alltid være igjen én klunk på flaska når den går videre til nestemann i pyramiden, dog etter at du har desifisert flaska med nok en klunk. DET ER EN KLUNK DET - forstå det den som kan!

PS! Nå kun 2. eks igjen av "Alt om Vinyl" u/klunk.

Sist redigert:

Sluket

The One and Lonely
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    49.478
    Torget vurderinger
    12
    Typisk dette - forskjellsbehandling av oss avholdsfolk :mad: Men det er greit. Merker meg opplegget.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    4.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Heh, heh....

Her fristes man til trompetmusikk med brennevin. Åpenbart en potensiell effekt. Litt som evangeliet pakkes sammen med proteinkjeks fra Kirkens nødhjelp i Afrika, Vafler fra soldatlaget i forsvaret, Twist fra frikirkemenigheter i fengslene..

Det er nedrig, men så lenge det virker! ;)
    Du har tatt poenget Zomby! -Godt at du skjønner at jeg kjeder meg. Men, det kunne ha vært langt værre med lån en liter Lagavulin og prøv å les denne boka gratis? Blir ikke samma utbyttet ...Miss ya all too.

Overleverer stafettpinnen til kjeksglade Zomby om å finne neste Corona-aktivitet under mottoet "HOLD OSS SAMLET, men langt imellom!"

Sist redigert:

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    4.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med dagen alle sammen.

Klubbkomiteen er såvidt i gang med å se på hvilke muligheter som ligge tilrette for at vi skal tilnærme oss fysisk igjen. -Herunder er det å håpe på en sårt trengt sommerfest også.

Hva tenker dere?

HA EN RIKTIG GOD 17. MAI ALLE SAMMEN ....hipp, hipp, HURRA-HURRA-HURRA

image.jpg

Sluket

The One and Lonely
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    49.478
    Torget vurderinger
    12
    Sommerfesten må bli på Ekebergsletta i år! Så får vi Nordsø Records til å lage noen 2 m. store vinylskiver med senterhull = hodestørrelse.... en slags audiofil prestekrage (selv om ingen av oss kan sies å være presteemner akkurat...) for å ivareta sikkerheten! Passer utstyrsfrikerne for vi er jo alle utstyrt med 2 armer, men dessverre bare en pikk up!

Pølsemakeren Åkeberg Skoglunn sponser med 1 m. lange pølser, s.k. "meterpølser" Pølsepapiret leveres av 3M så har vi 2m. ekstra sikkerhetsavstand :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Så får vi heller RIAA stormen med virushysteriet og komme tilbake til våre normale Bromance økter ved en senere anledning!!

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    4.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Klubbkomiteen hadde "Corona-møte" i dag.
    • En av konklusjonene var at OVK åpner "butikken" så smått. Vi forholder oss til de smittevernsregler som gjelder.
    • Sommerfest vil også forsøkes avholdt. Dette kommer komiteen tilbake til i egen invitasjon.

Siste torsdag på Bare Jazz er bare å dra i gang. Det er utestedets ansvar at smittevernsreglene overholdes (hilsen Covid-19 sjef Jon). Jeg var innom og sjekket forholdene hos Bodil i forrige uke. Det var helt ok. All bestilling skjer dessuten ute.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn