Politikk, religion og samfunn Oslopolitikken - på rett spor, eller ville veier...?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Ja, det er poenget med HC-parkering. At det skal være ledig for folk med dårlig forflytningsevne, altså de som ikke uten videre kan bevege seg 500m-ish fra en vilkårlig parkering. Parkeringsplassene er oftere opptatt enn hva man får inntrykk av.
    Ja, jeg skjønner jo logikken. Men siden noen betaler såpass mye for tilgangen til slikt uten å ha rett til det indikerer gode muligheter for parkering. Er vel gratis bomvei også, men da holder det neppe med et parkeringsbevis fra svartebørsen.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    "Problemet" i oslo er at gateparkering alltid har vært for billig, i alle andre byer i inn og utland er privat parkering i hus billigst og problemene med regulering av offentlig parkeringsplasser til beboere små.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Spøken din impliserte at det var greit å kjøpe svartebørs fordi det alltid var ledig HC-plasser. Det er alltid en eller annen HC-plass for personer som trenger en vilkårlig HC-parkering. Nå avklarte du at det var spøk, så da er den saken ferdigsnakka :)

    Bomringene er gratis. Bomveier ikke. Og da må kortet registreres av bompengeselskapet på autopass-brikken din.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Løsningen er ganske enkel: pay up, and shut up.
    Når jeg en sjelden gang kjører i boligområder sentralt i Oslo er jeg glad for at jeg ikke bor der ift bilhold og at jeg har egen garasje (bor i villa).
    Din løsning er ganske enkelt - en forenkling av en situasjon du ikke kjenner.
    Som du selv videre beskriver, så bor du selv i villa og har det helt fint med egen garasje og greier. Jeg har det også slik - og vil ha begrenset påvirkning av hva som over tid vil skje i indre del av Oslo. Allikevel klarer jeg å se inn i andres situasjon, enn å konkludere med pay up, shut up. Mulig du har barn i 8-12 års alder, og klarer å se for deg hvordan det ville være for de å evt måtte bytte skole og kanskje bryte med vennekrets. Jada, det er mange andre som har måttet det - og helt fint klart det. Dog - det er også et aspekt innenfor helse/miljø.

    Og - en litt annen side av utvikling i Oslo - hvordan ville du se det om ditt boligområde brått fikk endret regulering - slik det ser ut til at det kan bli for villastrøket på nedre Grefsen? 8 - 10 etasjes blokk 6 meter fra terrassen din i sydlig retning. Hipp-Hurra kan jeg tenke meg.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Løsningen er ganske enkel: pay up, and shut up.
    Når jeg en sjelden gang kjører i boligområder sentralt i Oslo er jeg glad for at jeg ikke bor der ift bilhold og at jeg har egen garasje (bor i villa).
    Din løsning er ganske enkelt - en forenkling av en situasjon du ikke kjenner.
    Som du selv videre beskriver, så bor du selv i villa og har det helt fint med egen garasje og greier. Jeg har det også slik - og vil ha begrenset påvirkning av hva som over tid vil skje i indre del av Oslo. Allikevel klarer jeg å se inn i andres situasjon, enn å konkludere med pay up, shut up. Mulig du har barn i 8-12 års alder, og klarer å se for deg hvordan det ville være for de å evt måtte bytte skole og kanskje bryte med vennekrets. Jada, det er mange andre som har måttet det - og helt fint klart det. Dog - det er også et aspekt innenfor helse/miljø.

    Og - hvordan ville du se det om ditt boligområde brått fikk endret regulering - slik det ser ut til at det kan bli for villastrøket på nedre Grefsen? 8 - 10 etasjes blokk 6 meter fra terrassen din i sydlig retning. Hipp-Hurra kan jeg tenke meg.
    Jeg hadde solgt boligen pga den høye tomteverdien og flyttet (ja, har barn i skolealder).

    Poenget er at en bys sentrum er til for svært mange flere enn de som bor der. Bydel Nordstrand (hvor jeg bor) er helt irrelevant for alle som ikke faktisk bor her. Man kan bo hele livet i Oslo uten noensinne å besøke Nordstrand bydel. Utover jacobs på Holtet er det lite her av interesse for Oslos befolkning. Det samme kan man ikke si om området innenfor ring 2. Det tilhører i større grad hele Oslos befolkning og for de 550.000 som ikke bor der er der fint at der er ganske bilfritt og lett å sykle til og fra.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    man ønsker å øke kapasiteten på bilveiene inn i sentrum, for å dytte enda flere biler inn dit.
    Det er jo en sannhet med visse modifikasjoner. Den største delen av biltrafikken skal ikke inn til Oslo sentrum. Den skal gjennom Oslo sentrum. Det har vært en gradvis økning gjennom mange år at det stadig er flere som bor i omkringliggende områder til Oslo, som jobber i omkringliggende områder på motsatt side av byen. Svært få av de som sitter i kø på innfartsveiene hver dag jobber i Oslo sentrum (innenfor Ring 3).

    ... utslippspersonbiler

    Han mener det kommer forbud mot salg av slike, og det har han rett i.
    Helt sikkert, men det får neppe du og jeg oppleve.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.721
    Torget vurderinger
    2
    man ønsker å øke kapasiteten på bilveiene inn i sentrum, for å dytte enda flere biler inn dit.
    Det er jo en sannhet med visse modifikasjoner. Den største delen av biltrafikken skal ikke inn til Oslo sentrum. Den skal gjennom Oslo sentrum. Det har vært en gradvis økning gjennom mange år at det stadig er flere som bor i omkringliggende områder til Oslo, som jobber i omkringliggende områder på motsatt side av byen. Svært få av de som sitter i kø på innfartsveiene hver dag jobber i Oslo sentrum (innenfor Ring 3).

    ... utslippspersonbiler

    Han mener det kommer forbud mot salg av slike, og det har han rett i.
    Helt sikkert, men det får neppe du og jeg oppleve.
    Senest 2025, tenker jeg. Jeg er optimist og regner med å være i live. Osmundsen tror før 2030. Da sparker jeg nok også fra meg.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg hadde solgt boligen pga den høye tomteverdien og flyttet (ja, har barn i skolealder).
    Mao - både du og din familie har liten/ingen emosjonell tilknytning til stedet. Det er ikke nødvendigvis slik at det er allmengyldig.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Tja, jo mer velstand og jo mer fortetting jo flere som potensielt vil ha en bil utenfor eller under boligen sentralt i oslo. Jeg registrerer at der stort sett er fitte fullt hele døgnet over alt langs gatene i boligområder sentralt i Oslo. Her jeg bor står det biler på dagtid (folk som jobber her og folk som kjører hit og tar trikken til sentrum). Om kvelden og nettene er gatene nesten bilfrie her jeg bor.

    Det har garantert blitt vanskeligere og vanskeligere å finne gateparkering i Oslo selv lenge før MDG ville fjerne parkeringsplasser. Det har for øvrig vært planlagt og regulert sykkelfelt i lang tid, men det har stoppet på at bydelene ikke vil gi avkall på gateparkering. Til slutt blir de tvunget til det. Hadde nok skjedd uansett før eller siden.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Senest 2025, tenker jeg. Jeg er optimist og regner med å være i live. Osmundsen tror før 2030. Da sparker jeg nok også fra meg.
    Forbud mot salg av alle kjøretøy som går på fossilt drivstoff i løpet av drøyt 7 år. Tja, jeg vil kanskje anse det som noe optimistisk:). Selv 2030 er å legge lista høyt.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Jeg hadde solgt boligen pga den høye tomteverdien og flyttet (ja, har barn i skolealder).
    Mao - både du og din familie har liten/ingen emosjonell tilknytning til stedet. Det er ikke nødvendigvis slik at det er allmengyldig.
    Nei det en av konsekvensene av å bo i en by. Byen er en enhet i endring. Noens behov for utsikt, lite naboer, enhetlig bebyggelse (les: kun store villaer) osv er underordnet behovet for at folk skal bo et sted. Mange som bor i Oslo oppfører seg som om de bodde på landsbygda. På flyfoto fra 1930-tallet er huset jeg bor i eneste hus midt på et stort jorde. Bor man sentralt er hensynet til kollektivet viktigere enn til individet fordi kollektivet er så mye større.

    Bor man svært sentralt i Oslo er det i 99% av tilfellene fordi man vil ha byen nært innpå. At en og annen har et sentimentalt forhold til en bestemt leilighet i området er helt irrelevant for byplanlegging. Boliger kjøpes og selges innenfor ring 2 flere ganger om dagen. Det vanlige er å flytte ut når man får barn og vil ha mer plass og hage eller ikke vil at barna skal gå på en skole hvor ungene har 30 forskjellige morsmål eller hva nå grunnen er.

    Om man velger å bli er det greit nok, men det har konsekvenser på godt og vondt. Ideelt kunne jeg tenke meg å bo i en villa med stor hage på Frogner, men det har jeg ikke råd til, så da ble det villa på Nordstrand heller. Om Frogner var så viktig for meg kunne jeg blitt boende i en leilighet der. Med egen garasjeplass.
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.721
    Torget vurderinger
    2
    Senest 2025, tenker jeg. Jeg er optimist og regner med å være i live. Osmundsen tror før 2030. Da sparker jeg nok også fra meg.
    Forbud mot salg av alle kjøretøy som går på fossilt drivstoff i løpet av drøyt 7 år. Tja, jeg vil kanskje anse det som noe optimistisk:). Selv 2030 er å legge lista høyt.
    Vi ser allerede restriksjoner på bruk av utslippskjøretøy. Og politikerne har snust på beinet. (Frp fikk panikk, men det vil snu kjapt nå).
     

    Vedlegg

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ja, isolert sett for Norge - eller for den saks skyld i deler av landet, så vil det være "enkelt" å innføre et slikt forbud fra en gitt dato, men de samfunnsmessige konsekvenser vil jo stå sin prøve. Det er ikke kun i hendene på norske politiske å etablere alternativer - utover det å evt. regulere restriksjoner for personbiler.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er litt nysgjerrig på hvor i Oslo sentrum denne boligen med stor avstand til nærmeste garasje ligger. Siden den snart deporterte stakkaren angivelig har analysert og kjenner sin situasjon og nabolag bedre enn oss får vi vel forutsette at dette stedet finnes på ordentlig.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Område omtrent st.hanshsugen, uten at jeg kjenner direkte adresse.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Område omtrent st.hanshsugen, uten at jeg kjenner direkte adresse.
    I bydel St. Hanshaugen ligger det p.t. 15 parkerinsplasser til leie på finn.no. I tillegg finnes det sikkert et lass av lapper hengende rundtomkring hvor det tilbys parkeringsplass til leie. Jeg har veldig, veldig vanskelig for å se at det ikke innen relativt kort tid dukker opp en av sorten i akseptabel avstand fra denne personens bolig.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    15 aktive annonser for parkeringsplasser til leie i bydel Sankthanshaugen på Finn nå. Flere av annonsene er for flere plasser.

    edit: Hehe, litt sen
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.117
    Antall liker
    9.429
    Lag parkeringsplassene mindre og innfør krav om tilgang til parkeringsplass for å få kjøpstillatelse på bil for Oslobeboere. Vinn-vinn, folk kjøper miljøvennlige Kei-cars og man får bedre plass.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.721
    Torget vurderinger
    2
    Og ikke minst, i én liten boks.


    ^Godt poeng:
    Oslolufta dårligst i Europa | Fagpressenytt

    Forøvrig -- disse dobbeltbildene som sentralen er begynt med. Jeg pleier å legge inn bildet og lagre innlegget. Så åpner jeg for redigering og klikker på bildet som ligger i selve innlegget, slik at dette markeres, deretter kan man slette det med returtast. Når du deretter lagrer så er det kun vedleggsversjonen som ligger i innlegget. Dermed slipper man dobbeltbilder.
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Det morsomme er jo at for noen dager siden sto det at det var mer svevestøv nede på T-banen enn oppe på gatenivå i Oslo. Personlig er jeg veldig glad for at jeg ikke bor og jobber i Oslo. Hver gang jeg er der, slår det meg hvor utrivelig den byen er. 2 dager der er mer enn nok. Jeg bor selv i Trondheim i villa - den tidligere verstingbyen når det gjaldt luftkvalitet, men der de nå har fått ryddet opp uten å redusere biltrafikken vesentlig.
    Ikke for å skryte, men...:



    Ærlig talt - hvorfor skal folk absolutt bo i Oslo, og hvorfor er det så viktig å sentralisere alt dit?
     

    Vedlegg

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ærlig talt - hvorfor skal folk absolutt bo i Oslo, og hvorfor er det så viktig å sentralisere alt dit?
    Det er jo et godt spørsmål, og ulike utfordringer i Oslo vil øke i takt med befolkningsveksten. Fortetting er langtfra bare positivt og skjer nå i et omfattende tempo, der infrastrukturen ikke henger med i samme takt.
    Fra ca 1900 til 2000 ble befolkningen omtrent doblet, og den var ganske stabil fra ca1970 til 2000. Dvs ca 100 år på en dobling. Etter det har den øket ganske kraftig, og man antar at en ytterligere dobling (dvs 1 mill) vil nås i ca 2035. Dette er det både politisk vilje - og ambisjoner om.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skjønner fascinasjonen med gatelivet i større byer, men er glad jeg bor på 180 meters høyde i omtrent bilfritt miljø 12 km fra Bergen sentrum, over giftlokket (inversjonsskiktet).
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter det har den øket ganske kraftig, og man antar at en ytterligere dobling (dvs 1 mill) vil nås i ca 2035. Dette er det både politisk vilje - og ambisjoner om.
    Og da har man fortettet som bare juling, overbelastet infrastrukturen, og er tilbake der man startet. Markagrensa?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Før, eller siden tror jeg markagrensa står for fall, men det blir ei politisk huskestue. Slik utviklingen er i dag, så ville det vært vesentlig bedre løsninger i å stimulert til større vekst utenfor Oslo, og mindre innflytting.

    Eksempelvis burde man tenkt helt annerledes enn det man gjorde mht Fornebu. Det kunne i praksis vært utviklet som en ny "by", men det var mer "stas" å prøve å få til et mini silicon valley.
    Nå blir det et område med noe næringslivsvirksomhet, og spredt lav-blokksbebyggelse.

    Man burde også ha muligheter til å starte fra scratch sør for Oslo i området ved Svartskog.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Før, eller siden tror jeg markagrensa står for fall, men det blir ei politisk huskestue. Slik utviklingen er i dag, så ville det vært vesentlig bedre løsninger i å stimulert til større vekst utenfor Oslo, og mindre innflytting..
    My point exactly. Men da må man være villige til å bruke midler på å gjøre landets øvrige byer attraktive, og ikke smøre midlene ut over grisgrendte strøk som uansett er dødsdømt, og pøse investeringer i alle sentrale institusjoner inn i Oslogryta. Huskestue blir det uansett. Folk som flytter fra Snåsa burde flytte til Steinkjer eller Stjørdal, ikke til Oslo.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Dårlig politisk håndtverk av Berg. De tallene hun ukritisk har videformidlet om hvor strålende og uproblematisk alt har blitt, er presentert av Veireno selv.

    Søppelkrisa: Byrådens tall om lovbrudd kom fra Veireno selv - Dagbladet

    Det interessante er om hun nå vil reagere eller forbli tafatt og hjelpeløs når det viser seg at hun har blitt "tatt i røven" og brukt som Veirenos vaskeklut. Dette vil vise om hun er egnet som byråd eller ikke.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.280
    Antall liker
    2.522
    Torget vurderinger
    1
    Før, eller siden tror jeg markagrensa står for fall, men det blir ei politisk huskestue. Slik utviklingen er i dag, så ville det vært vesentlig bedre løsninger i å stimulert til større vekst utenfor Oslo, og mindre innflytting..
    My point exactly. Men da må man være villige til å bruke midler på å gjøre landets øvrige byer attraktive, og ikke smøre midlene ut over grisgrendte strøk som uansett er dødsdømt, og pøse investeringer i alle sentrale institusjoner inn i Oslogryta. Huskestue blir det uansett. Folk som flytter fra Snåsa burde flytte til Steinkjer eller Stjørdal, ikke til Oslo.

    Nå er vel mesteparten av befolkningsøkningen i Oslo fra helt andre steder enn grissgrendte bygder rundt om i landet, og ja de fleste politikere ser strålende fornøyd ut med befolkningsøkningen muligens har de ett bisart mindreverdighetskompleks, om de ikke får til noe annet har de i det minst fått byen til å vokse :rolleyes:

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Ærlig talt - hvorfor skal folk absolutt bo i Oslo, og hvorfor er det så viktig å sentralisere alt dit?
    eller hvorfor ikke. Hver gang jeg er "hjemme" i trøndelag, slår det meg på andre dag, hvor "klamt" det er, og ønsker meg tilbake til den forsøpla møkka"byen" Oslo . Trondheim er kjempehyggelig å svippe innom, men ser ikke for meg å bo der. Hver vår lyst.

    Norge har ingen skikkelig by, men Oslo nærmer seg mer og mer. Rent subjektivt sett, Europas konsertby numero uno i mange år, og det mener jeg seriøst. Reiser og har reist såpass mye rundt, at det føler jeg at jeg kan mene. Underforstått, kulturtilbud betyr mye for meg.

    Flytta hit i ´93 , ser meg ikke tilbake. Eneste jeg angrer på at jeg ikke dro til amerika.
     
    Sist redigert:

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Det beste som kan skje Oslo og omegn er hvis noen har baller nok til å slå samme Akershus og Oslo fylke. Stor-Oslo vokser i rekordstort tempo, men fylkene henger ikke med i helhets-planlegging.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Og når jeg først ranter her i tråden. Lan Berg er snart politisk død hvis hun ikke står rakrygget frem og tar tak i problemene i sin etat. Hun kan ikke lengre gjemme seg bort på et kontor og skyve kommunikasjons-medarbeidere frem foran seg.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Ærlig talt - hvorfor skal folk absolutt bo i Oslo, og hvorfor er det så viktig å sentralisere alt dit?
    eller hvorfor ikke. Hver gang jeg er "hjemme" i trøndelag, slår det meg på andre dag, hvor "klamt" det er, og ønsker meg tilbake til den forsøpla møkka"byen" Oslo . Trondheim er kjempehyggelig å svippe innom, men ser ikke for meg å bo der. Hver vår lyst.

    Norge har ingen skikkelig by, men Oslo nærmer seg mer og mer. Rent subjektivt sett, Europas konsertby numero uno i mange år, og det mener jeg seriøst. Reiser og har reist såpass mye rundt, at det føler jeg at jeg kan mene. Underforstått, kulturtilbud betyr mye for meg.
    Ja, hver sin lyst. Jeg mistrives i Oslo hver gang jeg er der og gleder meg bare til å dra. Jeg savner nok en del av kulturtilbudet i Oslo, og det er klart at Oslo har mye bedre klima enn Trondheim, men jeg er jo svært ofte i Praha siden kona er derfra, og regner med å tilbringe mer og mer tid der. 2 fulle symfoniorkestre, 4 operascener, masse flotte strykekvartetter og en samling barokkensembler som få andre byer kan konkurrere med. Og alle de store bandene som er på turné spiller der, også de som hopper over Norge. Så å kalle Oslo for Europas konsertby numero uno blir å ta i litt vel mye, synes jeg.

    Uansett personlige preferanser tror jeg ikke det er sunt for en nasjon å samle alle store institusjoner i en by, og med dagens kommunikasjonsmuligheter med internett og videokonferanser ser jeg heller ikke at det nødvendigvis skal være så mye mer effektivt heller. Dette gjelder jo ikke bare Norge - vi ser det samme også i Tsjekkia (siden jeg nå nevnte Praha tidligere) der alt sentreres rundt Praha.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Rent subjektivt sett, Europas konsertby numero uno i mange år, og det mener jeg seriøst. Reiser og har reist såpass mye rundt, at det føler jeg at jeg kan mene. Underforstått, kulturtilbud betyr mye for meg.
    Oslo har snart så mange kulturtilbud at ingen har råd til å bo der. Hvilket seriøst understreker otares poeng.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Dårlig politisk håndtverk av Berg. De tallene hun ukritisk har videformidlet om hvor strålende og uproblematisk alt har blitt, er presentert av Veireno selv.

    Søppelkrisa: Byrådens tall om lovbrudd kom fra Veireno selv - Dagbladet

    Det interessante er om hun nå vil reagere eller forbli tafatt og hjelpeløs når det viser seg at hun har blitt "tatt i røven" og brukt som Veirenos vaskeklut. Dette vil vise om hun er egnet som byråd eller ikke.
    Mht brudd på arbeidstidsbestemmelsene, så burde jo Oslo kommune rydde litt i egne rekker også da. Men, det er jo enklere å gå på en privat aktør, enn sine egne.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Det fine med å være offentlig er at i en del situasjoner har regelbrudd ingen betydning for de som begår de siden det er noe problematisk for "kundene" å finne seg en annnen stat.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Det fine med å være offentlig er at i en del situasjoner har regelbrudd ingen betydning for de som begår de siden det er noe problematisk for "kundene" å finne seg en annnen stat.
    Og ingen problem om det forsvinner noen misfornøyde "kunder" :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det fine med å være offentlig er at i en del situasjoner har regelbrudd ingen betydning for de som begår de siden det er noe problematisk for "kundene" å finne seg en annnen stat.
    Så sant. Og overfor arbeidstagerne er situasjonen ofte den samme. Stats-, og tildels kommuneansatte, driver ofte med så spesialiserte og sære ting at det er vrient å ta med seg kompetansen et annet sted. Og imens passer bukken havresekken,

    Minner om hvordan de lager feller for apekatter ettellerannetstedjeghuskerikkehvor. En tom kokosnøtt, bundet fast og med et hull som er akkurat stort nok til at apekatten får en tom hånd inn, litt ris inni der, og voila! Apen stikker hånda inn, griper rundt risen, og hånda er for stor til at apen får den ut igjen. Bom fast.
     
    Sist redigert av en moderator:

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Og hvem er apen?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn