Oslo HiFi Show ble arrangert for fjerde gang i år, og etter å ha holdt til i Asker i tre år var tiden moden for å flytte til Sandvika, i Thon Hotel Oslofjord. Her kommer Karl Erik sine messeinntrykk, og også i år er rapporten utypisk musikkfokusert.
I likhet med i Asker var også de største rommene naturlig nok plassert i 1. etasje og i underetasjen. Det var åpenbart tilstrekkelig tilgang på utstillerrom, men mange av utstillerne ønsker naturlig nok større rom, og disse var det begrenset tilgang på.
Vi har ikke etterspurt besøkstall, men inntrykket er at Oslo HiFi Show har vært i vekst år for år. Den eneste malurten jeg kommer på er at noen av utstillerne bør disiplineres enda mer når det gjelder forstyrrende bass samtidig med at det spilles i naborommet. For lydsmitten var kanskje enda mer dominerende i Sandvika enn den har vært i Asker. Bortsett fra det må det skrytes uhemmet av årets utgave av Oslo HiFi Show
SPILLELISTE FOR DEMOSPORENE
I likhet med i fjor har jeg også i år laget en spilleliste for de sporene jeg lyttet til på de ulike rommene, og som er omtalt i artikkelen. Men denne gangen i Qobuz i stedet for TIDAL. Disse gjelder selvfølgelig bare for de sporene som ble avspilt da jeg var i rommet, og er derfor ikke allmenngyldig. Men de kan likevel være et nyttig supplement til beskrivelsen av inntrykkene.
Og så kan det forekomme at de sporene som er lagt inn i spillelisten ikke er helt de samme versjonene som ble avspilt under demoene. De sporene der det ble spilt vinyl er åpenbare eksempler på det.
VINYL OG HEADFI
I underetasjen på messehotellet var det et konsentrat av HeadFi representert av mange aktører på et slags HeadFi-torg. I tillegg hadde Neby rigget opp en stor kolleksjon fra Pro-Ject tine platespillere.
Big Dipper hadde også en stor stand i underetasjen, og naturlig nok var det ny vinyl som dominerte.
Det var en ganske stor samling med HeadFi-relatert utstyr fra diverse produsenter, med Mala Audio som utstiller.
Les hele Karl Erik sin messerapport i Audiophile.no