Oslo Audio Society "MK1"

GunnarS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.07.2010
Innlegg
1.249
Antall liker
5.664
Torget vurderinger
14
Er det noen som var med i første runde av Oslo
Audio Society her på sentralen?
Tenkte det kunne vært morsomt og delt minner fra denne tiden.
Fritt etter eget minne ble klubben startet rundt 1992-93.

Vidar Tjøtta var initiativtager og vi møttes i starten i lokalene til en kjøreskole i Helgesensgate på hjørnet ved Sofienbergparken. Senere hadde vi klubblokale i nærheten av Freiafabrikken på Dælenga.
I tillegg til Vidar T, var Odd Rune Hegge og Rune Spongberg med som senere startet henholdsvis Kontrapunkt og Asker Hifi-galleri.
"VidarP" som har vært ivrig debatant og bidragsyter her på sentralen var med.
Mener også å huske at "Liliya" var med en del.
En tidligere kollega av meg "hem" var også med.
Vi hadde også et svenskt medlem, Abrahamson(?) som laget sine egne singel ended klasse A transistorforsterkere. Hadde vært morsomt å høre hvordan det gikk med han.

Ut over dette kjenner jeg ikke flere som er aktive her inne som var med, men det er sikkert noen, og det hadde vert morsomt om de hadde kommentert og kommet med historier.

Vi hadde med diverse utstyr og hørte mye nyspennende musikk. Husker spesielt godt første gangen jeg hørte "skrik" med Marius Muller (og Kari Bremnes) for første gang.

Diverse leverandører og konstruktører var innom og spilte på og fortalte om sine ting.

Jeg var på de aller fleste møtene, men må erkjenne at jeg ikke husker alle i farten.

Knut Øystein Løvland var ivertfall og demonstrerte sin nye Doxa 70
Forsman var og demonstrerte sine helt nye høyttalere
Reidar Solhaug likeså.



Vh GunnarS
 
Topp Bunn