Ortofon Cadensa Black

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.808
Antall liker
564
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Noen som vet målene til denne? Spesielt høyden. Eventuelt skal den inn i en Rega RP8. Regner med at den er høyere enn A2 som sitter på nå.
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.808
Antall liker
564
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
18mm er jo ganske mye, har allerede en matte som bygger ca 6mm. Da må jeg nok ha en speiser.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
18mm er jo ganske mye, har allerede en matte som bygger ca 6mm. Da må jeg nok ha en speiser.
VTA er vel viktig! REGA påstår noe annet. Engelskmenn skal alltid være så sære og i tillegg karer dem ikke å lage produkter til 99%, men slutter på 90%. Hva med så enkelt som at loddet krasjer i dekslet når en forsøker å få de mest kjente elementene justert i forhold til VTA. Uforståelig!
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.808
Antall liker
564
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Ja, har ikke merket så mye forskjell på lyden, men det ble noe mørkere kanskje. Men hvis jeg skal ha en PU som bygger enda mer må jeg gjøre noe ekstra.
 

PCK

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.01.2017
Innlegg
67
Antall liker
33
Sted
Hamar
Torget vurderinger
2
Ja, har ikke merket så mye forskjell på lyden, men det ble noe mørkere kanskje. Men hvis jeg skal ha en PU som bygger enda mer må jeg gjøre noe ekstra.
Bruk filtmatten i stedet, så er "problemet" løst.
 

PCK

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.01.2017
Innlegg
67
Antall liker
33
Sted
Hamar
Torget vurderinger
2
jeg er plaget med statisk el. Med Acromat er det nesten ingen statisk el.
Pussig at du nevner det, Rega i integrert Luxman gir ikke statisk hos meg, men derimot med min gamle Consonnanceforsterker, kunne det smelle et skikkelig PANG! i høyttalerne bare jeg reiste meg fra sofaen og kom nær forsterkeren. Siden Rega jorder i signalkabel, tenker jeg at dette kommer av hvordan FORSTERKEREN håndterer og isolerer disse ladningene. Sikkert noen her som kan gi tips og vet masse om dette.
Men skjønner jo da at du må bygge i armbasen, oyvjorge, når matten bygger såpass.
Hilsen Per Chr.
 

PCK

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.01.2017
Innlegg
67
Antall liker
33
Sted
Hamar
Torget vurderinger
2
Oyvjorge!
Hvor mye endte du med å "space" opp?
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.808
Antall liker
564
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Har dessverre aldri kommet så langt. Kjøpte nye Ht istedet for PU, så da er det ikke fullt så viktig.
 
Topp Bunn