Optimal avspilling av WIMP

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.619
Antall liker
3.733
Har stor glede av mitt wimp hifi-abonnement, men lurer på følgende:

Jeg spiller av fra iPad via Airplay inn i min Marantz na11s1 mediaboks. Har også en squeezebox touch med oppgradert powersupply. Der har jeg fått Wimp inn på selve touchen, men får ikke til å styre den fra iPaden.

Spørsmålet er kort og godt; hva er den lydmessig beste måten å spille av Wimp hifi på?
 

2112

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2011
Innlegg
150
Antall liker
44
Torget vurderinger
7
Kjører wimp hifi gjennom W4S modifisert Sonos (kablet fra ruteren). Bruker ipad som fjernkontroll via Sonos appen. Kjører coax-kabel fra Sonos til dac.

Fordelen her er at nettverksspilleren er kablet, versus trådløs streaming fra ipaden. Videre får man bit perfect avspilling via sonosen. Har til nå ikke klart å finne en mer optimal måte å spille av wimp hifi på :)
 

Stene

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2009
Innlegg
242
Antall liker
378
Sted
Røyken
Torget vurderinger
11
Jeg gjør akkurat samme som Satriani, og det funker fint :)
 

Virvar

Medlem
Ble medlem
04.01.2014
Innlegg
9
Antall liker
5
Last ned squeezebox control appen til ipaden og legg inn wimp der. Full kontroll og optimal lyd.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.619
Antall liker
3.733
Takk Virvar (og velkommen på Sentralen) - det var noe sånt jeg trengte. Men når jeg prøver å få kontakt med squeezen, står det at ipaden ikke finner den. men squeezen er her den :) og den er også på nettet, så vidt jeg kan se.

Wazzup?
 

Virvar

Medlem
Ble medlem
04.01.2014
Innlegg
9
Antall liker
5
Det er nok bedre kapasiteter her til å svare på dette enn meg, men finner du squeezen når du logger deg på mysqueezebox.com?

Takk for velkomsthilsen, har vært "passiv" tilskuer til hfs en stund. Fant ut at det var greit å heie høylytt og kanskje mene noe en gang i blant også.
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.822
Antall liker
707
Torget vurderinger
4
Har stor glede av mitt wimp hifi-abonnement, men lurer på følgende:

Jeg spiller av fra iPad via Airplay inn i min Marantz na11s1 mediaboks. Har også en squeezebox touch med oppgradert powersupply. Der har jeg fått Wimp inn på selve touchen, men får ikke til å styre den fra iPaden.

Spørsmålet er kort og godt; hva er den lydmessig beste måten å spille av Wimp hifi på?
Vil anta at SB Touch låter bedre enn streamet direkte fra iPad via airplay, men dette skal vi finne mer ut av i morgen når en liten gjeng skal møtes for å teste nettopp dette :)
Skjønner ikke helt hvorfor du ikke ser squeezeboksen fra ipad med den orginale app'n, men jeg ville brukt 40 kroner i appstore og kjøpt iPeng. Den er bedre på alle måter.
Og hvis du som du skriver allerede har Wimp HiFi på SB Touch kan du vel sammenligne lyden med airplay streaming fra iPad uten akkurat ha fjernkontrollen for SB Touch iorden? Prøv det ut selv så kan vi sammenligne resultater i morra ;)
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.619
Antall liker
3.733
Joda, som jeg trodde, låter det bedre fra squeezebox. Ikke fantastisk stor forskjell, men nok til at det er litt irriterende. Problemet med styring fra ipad (enten via sq-appen, eller ipeng, er at jeg ikke får registrert touchen på myqueezebox.com. Den ber meg sjekke om spilleren er på nettverket - og det er den (Ethernet).

Når jeg prøver ipeng, sier den at Cannot resolve the ip adress for mysqueezebox.com.

Waschera?
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.822
Antall liker
707
Torget vurderinger
4
Joda, som jeg trodde, låter det bedre fra squeezebox. Ikke fantastisk stor forskjell, men nok til at det er litt irriterende. Problemet med styring fra ipad (enten via sq-appen, eller ipeng, er at jeg ikke får registrert touchen på myqueezebox.com. Den ber meg sjekke om spilleren er på nettverket - og det er den (Ethernet).

Når jeg prøver ipeng, sier den at Cannot resolve the ip adress for mysqueezebox.com.

Waschera?
Sikker på at iPad'n er på nett med SB Touch?
 
Topp Bunn