Oppussing av Tannoy Kingdom 15

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Innlegg
320
Antall liker
15
Sted
Båtstø
Hei!

Jeg har fått meg drømmelyden med Tannoy kingdom 15 men de er ikke spesielt pene.
Da snakker jeg ikke om at de er skadet men at utseendet ikke er pent.
Jeg lurer på å lakkere alt som er grått i pianolakk med mange lag klarlakk og lurer derfor på om noen kjenner til
møbelsnekkere som kan ta jobben med å demontere/lakkere de? ser helst at han/hun har erfaring med smme type jobb med demontering av ellementer osv.

Det er en tung ht på 165kg så det er en fordel om demontering og lakkering kan gjøres på samme sted og da helst på østlandet i Nærheten av Asker/Bærum/Drammen?

Tommy
 

Vedlegg

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Av bildene så de ikke så ille ut. Men nå Liker jeg finishen du har svært godt. :)

Lykke til, og gratulerer med drømmehøyttalere!
 

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Innlegg
320
Antall liker
15
Sted
Båtstø
rumath skrev:
Av bildene så de ikke så ille ut. Men nå Liker jeg finishen du har svært godt. :)

Lykke til, og gratulerer med drømmehøyttalere!
Ja finishen på treverket er fin men det matte grå men grov struktur + brune trekk er ikke så veldig fint ???
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Kabeldragern skrev:
En original Tannoy må bevares original - IMHO :)
Støttes fullt ut. Lakkering og høyere blingfaktor gjør at de ikke er verdt vekten sin i kroner etterpå... ;) ... Vel er plastikken stygg og støv fester seg til høytalerne, men det er slik de er ment å være... :)
 

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Innlegg
320
Antall liker
15
Sted
Båtstø
Ikke noen gode råd å hente her skjønner jeg ;D
Har aldrig vært tilhenger av modding men denne høytaleren er ikke fin med det grå ???
 

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.392
Antall liker
721
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
ikke noe unormalt med og lakkere opp gamle "møbler"

Demonter selv,slip ned og masker og så lever på nærmeste lakkeringsveksted….ikke verre
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Gulvet står bra i stil med treverket.

Kanskje veggene dine trenger en annen farge slik at de passer bedre inn?
 

relløm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2007
Innlegg
301
Antall liker
147
Hvis jeg var deg , ville jeg vurdert å kle det grå med skinn .
 

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Innlegg
320
Antall liker
15
Sted
Båtstø
Petterone skrev:
ikke noe unormalt med og lakkere opp gamle "møbler"

Demonter selv,slip ned og masker og så lever på nærmeste lakkeringsveksted….ikke verre
Ja det blir vel til det men hadde vært deilig å bare levere dem for å hente de ferdig lakkert og montert av en som kan sakene og har godt rykte ;D
 

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Innlegg
3.777
Antall liker
5.270
Sted
oslo
personlig er jeg stor tilhenger av å modifisering høyttalere og hifi, selv på tross av legendesatus og sjeldenhet 8)
du får kanskje ikke igjen pengene hvis du skal selge dem, men har du god smak, og de blir de penere av modifikasjonene, så sett i gang.
du skal jo tross alt leve med dem selv i noen år :)
 

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
1.071
Antall liker
536
Sted
Jæren
Det holder vel å ta ut elementene og maskere resten?Kan fort bli endel nøysomt arbeid og montere sammen kabinettet igjen.Kan ikke se på bildene at det er en lett jobb og ta av tresidene heller?Det går kanskje an å legge på svart folie også?De som driver med dekor kan sikkert svare deg på det.Det brukes jo endel på biler og finnes i flere varianter.Har bare lagt det som ser ut som fornikkling selv.
 

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Innlegg
320
Antall liker
15
Sted
Båtstø
lakki_luke skrev:
Det holder vel å ta ut elementene og maskere resten?Kan fort bli endel nøysomt arbeid og montere sammen kabinettet igjen.Kan ikke se på bildene at det er en lett jobb og ta av tresidene heller?Det går kanskje an å legge på svart folie også?De som driver med dekor kan sikkert svare deg på det.Det brukes jo endel på biler og finnes i flere varianter.Har bare lagt det som ser ut som fornikkling selv.
Hele bak Veggen er skrudd og jeg innbiller meg at trepanelene er enkle å ta av fra innsiden.
Vi får foliert en del biler på jobben og det ser greit ut men er ikke det samme som lakk

Jeg er kresen og det skal se ut som om det er gjort fra fabrikk ellers kan de forbli som de er ;D

Det jeg er ute etter er om noen kjenner eller har brukt en møbelsnekker som kan gjøre denne jobben.

Jeg kan i værste fall demontere elementene selv.

Tommy
 

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
1.071
Antall liker
536
Sted
Jæren
Gratulera med et kjempeflott høyttalerpar ;D Håper du legger inn bilder i Tannoy tråden når du er ferdig med oppfiksingen. Er vel ikke så mange parene av disse i landet?
 

Otern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
154
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Kunne det være en ide å finére om alle panelene til samme finish? Forutsatt at det lar seg gjøre å demontere på en fornuftig måte.

Har opptil flere ganger vurdere å kjøpe en herpa klassehøyttaler og re-finére. Men mulig det er uforholdsmessig dyrt.
 

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Innlegg
320
Antall liker
15
Sted
Båtstø
lakki_luke skrev:
Gratulera med et kjempeflott høyttalerpar ;D Håper du legger inn bilder i Tannoy tråden når du er ferdig med oppfiksingen. Er vel ikke så mange parene av disse i landet?
Det skal være det eneste paret om ingen har tatt inn privat :D
Hvem lakkerte dine ht? Ser bra ut det ;D
 

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Innlegg
320
Antall liker
15
Sted
Båtstø
Otern skrev:
Kunne det være en ide å finére om alle panelene til samme finish? Forutsatt at det lar seg gjøre å demontere på en fornuftig måte.

Har opptil flere ganger vurdere å kjøpe en herpa klassehøyttaler og re-finére. Men mulig det er uforholdsmessig dyrt.
Takk for forslag men tror ikke det egner seg på denne ht ;)

Tommy
 

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
1.071
Antall liker
536
Sted
Jæren
tdbil skrev:
lakki_luke skrev:
Gratulera med et kjempeflott høyttalerpar ;D Håper du legger inn bilder i Tannoy tråden når du er ferdig med oppfiksingen. Er vel ikke så mange parene av disse i landet?
Det skal være det eneste paret om ingen har tatt inn privat :D
Hvem lakkerte dine ht? Ser bra ut det ;D
De er ikke mine men gut_man sine.
Jeg har jobba som lakkerer i mange år tidligere.Har lakkert ALT som tenkes kan.
 

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Innlegg
320
Antall liker
15
Sted
Båtstø
lakki_luke skrev:
tdbil skrev:
lakki_luke skrev:
Gratulera med et kjempeflott høyttalerpar ;D Håper du legger inn bilder i Tannoy tråden når du er ferdig med oppfiksingen. Er vel ikke så mange parene av disse i landet?
Det skal være det eneste paret om ingen har tatt inn privat :D
Hvem lakkerte dine ht? Ser bra ut det ;D
De er ikke mine men gut_man sine.
Jeg har jobba som lakkerer i mange år tidligere.Har lakkert ALT som tenkes kan.
Da er jo du mannen jeg er ute etter ;) ;D
 

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
1.071
Antall liker
536
Sted
Jæren
Jeg er stor fan av Tannoy og skulle gjerne tatt den lakkeringen for deg.Men jeg har lagt sprøyta på hylla for et år siden.Etter over 20 år i sprøyteboksen var det greit med nytt arbeid også ;)
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.388
Antall liker
3.123
tdbil skrev:
Jeg kan i værste fall demontere elementene selv.

Tommy

Aldri i verden om jeg ville overlatt demontering av elementene til en eller annen lakkerer.
 
Topp Bunn