Høyttalere Oppgradering av høyttalere i en to-delt stue på 40 m2

Raskest

Medlem
Ble medlem
23.02.2021
Innlegg
5
Antall liker
1
Sted
Bergen
Opprinnelig postet på AVforum.


Bakgrunn: I dag har jeg System Audio Mantra 50, Ken Kreisel DXD 808 og Hegel H300 i en stue på ca 20 m2. Skal flytte, og den nye stuen er ca. 40 m2, der den ene delen på 25 m2 er tiltenkt tvkrok og den andre delen på 15 m2 er tiltenkt spisekrok.

Har sett på Dynaudio Contour 20i som oppgradering. Hvordan kan jeg forvente enten Mantra 50 eller Contour 20i klarer å spille i denne stuen? Om en ser på selve høyttaler-arealet har 20i ca. 20% mindre areal enn Mantra 50, men 20i vil passe bedre inn i stuen visuelt (høyere WAF). Bør jeg se på andre alternativer enn 20i? Kan jo putte enda en DXD 808 inn i en tårnkonfigurasjon om de laveste frekvensene uteblir.
 

Raskest

Medlem
Ble medlem
23.02.2021
Innlegg
5
Antall liker
1
Sted
Bergen
Av andre alternativer har jeg sett på enten System Audio Legend 60.2 Silverback eller Buchardt A700, og i begge disse tilfellene selge både DXD 808 og H300 for å komme innenfor budsjett.

Noen erfaringer med disse aktive høyttalerne?
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Vil på det sterkeste anbefale deg å sjekke ut Pylon Jasper 25. Kan prøvelyttes hos undertegnede.
Ser at det er sjampanjepris på disse om dagen......

mvh
Proffen
 

Raskest

Medlem
Ble medlem
23.02.2021
Innlegg
5
Antall liker
1
Sted
Bergen
Fikk et godt tilbud på System Audio Legend 40 passive, så slo til. Da kan oppgradering til aktive / minimalisering av hele riggen utsettes til en senere anledning.
 

Raskest

Medlem
Ble medlem
23.02.2021
Innlegg
5
Antall liker
1
Sted
Bergen
Ønsker å prøve sub i stereo, men greier ikke oppdrive en DXD 808 :(

Har sett på 2x REL T9i. Finnes det andre alternativer som yter bedre i samme prisklasse?
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.386
Antall liker
1.473
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ønsker å prøve sub i stereo, men greier ikke oppdrive en DXD 808 :(

Har sett på 2x REL T9i. Finnes det andre alternativer som yter bedre i samme prisklasse?
Jeg har testet DXD808 (eller jeg tror det var den), samtidig med REL S3 og det var ingen tvil om at Rel ble stående og nå har jeg to stk
 

Raskest

Medlem
Ble medlem
23.02.2021
Innlegg
5
Antall liker
1
Sted
Bergen
Gikk for 2x REL T/9i og har hatt disse i hus i en ukes tid. Endelig tilbake med tyngde og autoritet på de nederste frekvensene. Rask og slagkraftig bass som spiller uten "boominess" på all musikk de har fått kjørt seg på så langt. De blender veldig fint inn også, vil påsta at dette er de enkleste subene å få intrigert. Grei guide på REL sine hjemmesider også.

Så forresten Inception i helgen og det er nok kraft til at "huset rister" og når "Dream Is Collapsing" scenene kom sitter en der og lurer litt på om det er bare i filmen alt raser sammen.
 
Topp Bunn