Oppgradering av Electrocompaniet EC-4.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kise

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    557
    Antall liker
    19
    Jane,
    Jeg ser på siden din at du utvilker mye selv, og setter pris på tilbakemeldinger hvis mine innlegg er feil.
    Men hvorfor ikke fortelle selv når du vet hva som er riktig?
     

    golyngset

    Medlem
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    40
    Antall liker
    0
    Sted
    Kaupanger, Sogn
    Hei
    Prøver å vekke denne tråden til live igjen.

    Sit og skal til å bestille kondensatorer frå Intertechnik, og lurer på om hagr, RS eller andre som har modda EC4,5en har bilder av jobben liggande?

    Har også litt skurring i volum potmeter og lurer på om eg klarar å rense desse med CSC eller har nokon tips til potmeter som passar EC4,5?

    Preampen min var allereie modifisert/oppgradert av Abrahamsen/ECS. Dei har kutta ut balanse pot og brukar den som volum pot i høgre kanal (det opprinnelege volumpotet styrer venstre kanal). Kjenner andre til denne modifikasjonen?

    Er blitt veldig glad i denne preampen og er interessert i alle tips som kan gjere den enda bedre!

    mvh
    geir ove
     

    m4rius

    Fersking
    Ble medlem
    24.01.2019
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Vekke denne tråden til live igjen?

    Ingen som har noe mer på hjertet når det kommer til modifisering av denne herlige preampen?
     

    Frode.R.N

    Medlem
    Ble medlem
    07.11.2019
    Innlegg
    19
    Antall liker
    12
    Jeg har også en Electrocompaniet 4 1/2 som jeg vurderer å oppgradere med de nevnte Audyn Cap KP-SN ...
    Min er en tidlig versjon, så det er nok noe å hente der, tenker jeg.
    EC 4,5 kondensatorer (0).jpg
    EC 4,5 kondensatorer (2).jpg

    Noen som fortsatt er medlemmer her som har foretatt denne oppgraderingen og kan komme med innspill?
    Bl.a på hvor enkelt/komplisert et slikt bytte er?

    EC på Tau forteller meg at den eneste "oppgraderingen" av EC 4.5 de gjør, er oppgradering av strømforsyningen (1.800,-).

    Ser forøvrig at min ECP-1 har samme kondensator (2 stk).. Noen som har formening om det vil lønne seg å bytte disse på ECP-1 også?
    ECP-1 kondensatorer (1).jpg
    ECP-1 kondensatorer (2).jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn