Oppgradere selvbygg eller selge?

Fivus

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.01.2020
Innlegg
800
Antall liker
558
Torget vurderinger
2
Hei
jeg har en pro-ject rpm4 som jeg har hatt i nærmere 20 år. Oppgraderte PU til ortofon blue for 6-7 år siden, og synes lyden ble merkbart bedre av det. Har også kjøpt ny Riaa og oppgradert kabler i det siste.
hva tror dere om et slikt prosjekt som dette

Vil det være verdt arbeidet å starte på noe sånt?
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.110
Antall liker
2.594
Torget vurderinger
16
Hei
jeg har en pro-ject rpm4 som jeg har hatt i nærmere 20 år. Oppgraderte PU til ortofon blue for 6-7 år siden, og synes lyden ble merkbart bedre av det. Har også kjøpt ny Riaa og oppgradert kabler i det siste.
hva tror dere om et slikt prosjekt som dette

Vil det være verdt arbeidet å starte på noe sånt?
Kommer an på. Hvis du liker selve DIY delen og ønsker å lage noe spesielt så er svaret ja, men hvis du kun er ute etter en bedre spiller så hadde jeg heller solgt rpm4 og kjøpt en bedre spiller.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.102
Antall liker
4.945
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Truls Gravesen er ingen hvem-som-helst.
HC sier vel det som er fornuftig her:
Gjør du det selv kan det være interessant og det kan bli bra.
 

Fivus

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.01.2020
Innlegg
800
Antall liker
558
Torget vurderinger
2
Takker for innspill. Dere peker på dilemmaet. Som uerfaren med DIY innser jeg at dette kanskje er en litt voldsom start. Men liker tanken på å oppgradere det jeg allerede har, og ikke bare kjøpe nytt. Står jo også at forskjellen er som night and day, så da 😎
Ser også han har brukt en svært dyr PU på spilleren . Den må jo ha et visst potensiale.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Det er bare å hoppe i det, dvs DIY. Plinthen er "halve" platespilleren, og en vesentlig fordel med DIY er at du får det slik du vil.

Mvh
KJ
 

MadsBje

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.05.2017
Innlegg
194
Antall liker
537
Torget vurderinger
4
Kjør DIY. Veldig morro å spille på noe som du har mekka på selv og vet er mye bedre en slik det en gang var. Kjøpte meg nettopp en Lenco L75 som jeg skal kose meg med fremover og har en Thorens 124II som er maksa helt ut. Slike spillere får sjel når du har brukt tid på dem og fått dem slik som du ønsker.
 

Fivus

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.01.2020
Innlegg
800
Antall liker
558
Torget vurderinger
2
Høres ut som det bare er å sette i gang. Virker ikke så komplisert med materialene, men krever mye nøyaktighet.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Tegneprogrammet til schaeffer, front paneldesigner, er brukervennlig og presist. Det er dog noe begrenset mh tegnefunksjonalitet.
Tegn i vei, og skriv ut. Evt bruk alu paneler i konstruksjonen.

Mvh
KJ
 
Topp Bunn