Onkyo

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Innlegg
396
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
Hei.
Jeg lurer på om noen her inne vet om jeg kan benytte meg av pre-out Zone2 på reciveren til å kjøre signalet videre inn på Abrahamsen oppsettet.
Tenker da å kjøre Abrahamasen i HT modus, og reciver vil da kun fungere som kilde samler for alt annet utsyr.
Har hatt en slik kobling tidligere, men da hadde jeg Ec 4.8 og pioneer reciver, men den reciveren hadde pre-out for front kanalene.
På denne måten ble alt av signaler kjørt gjennom ec4.8 i HT-modus og det var volum kontrollen til denne som regulerte volum.
Håper noen her inne kan svare på om pre-out zone2 kan benyttes til dette, da den ikke har pre-out på front kanalene.

Hilsen Morten
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Det vil jo fungere til stereobruk , men det blir vel feil når du kjører surround , for du får ikke på en fornuftig måte rutet lyden som frontene skulle hatt ut gjennom zone2 utgangene.
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.798
Antall liker
2.783
Torget vurderinger
1
Siden vi har en Onkyotråd under hjemmekinodelen av forumet her; se på denne tokanals receiveren:

Onkyo | TX-8270

Første tokanalsproduktet jeg ser med HDMI! Fire innganger og en ut. Det gjør vel denne til en super sak i et tv-oppsett med stereolyd og gode høyttalere. Bare å koble på tuner, Appleboks og blurayspiller. Og platespiller med..

Innebygd DAB+ er vel også uvanlig foreløpig.

Denne synes jeg ser helt super ut.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.066
Antall liker
3.742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Yap, dette er helt klart en god ide. Spørsmålet er om det er etterspørsel nok etter slike produkter til at det er lønnsomt for en sluttkunde å kjøpe slike produkter fremfor en fullverdig flerkanals modul, og bare la være å bruke mer enn de to frontkanalene.

Arcam har også laget noe lignende.
SR250 - Stereo AV Receiver - Arcam
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.798
Antall liker
2.783
Torget vurderinger
1
Det er nok et slags "crossover"-produkt ja. Men ligner mest en vanlig stereoreceiver siden den mangler romkorreksjon. Men bra å se at de digitale inngangene hittil brukt i kino/tv-sammenheng begynner å komme på disse stereokomponentene også. Til nå har det jo vært vanntette skott mellom A/V og hifi.

Til høsten blir det antakelig flytting av husvære for min del og eget lytterom blir en saga blott. Ser derfor ut som et hendig og allsidig stereoanlegg med en alt-i-ett løsning for musikk/film/tv blir resultatet. Denne seiler opp som en aktuell kandidat for å drive det hele.
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.798
Antall liker
2.783
Torget vurderinger
1
Da er Onkyo TX-8270 satt opp i TV-benken og spiller på et par Dynaudio DM3/7. Og du verden så det spiller! Særdeles positivt overrasket over en dynamisk og spretten lyd, men fyldig og ørevennlig samtidig! Freser gjennom en del musikk på DAB her nå. Den innebygde radioen er svært god og jeg får inn det aller meste av kanaler her med den medsendte T-antenna.

Stort sett enkel og intuitiv setup med fine grafiske menyer på TV-skjermen. Viktig og gå inn og stille den til å spille helt ned hvis man ikke bruker sub.

Av alle innkjøp det siste året fremstår denne som det smarteste så langt. Anbefales for den som skal ha et godt tokanals anlegg i TV- kroken. Bildet shuntes videre til tv-en uten krøll og lyden er helt super for en sak til en 6-7k kroner. Kjekt å kunne høre DAB mens reklamen går på tv-en. Et tastetrykk så slipper du å høre om Trivago;)
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.798
Antall liker
2.783
Torget vurderinger
1
Hvis du vet at det holder med 2.0.eller 2.1 oppsett og du ikke har lyst på en typisk AV-receiver med RK og hele pakka så er denne helt super. Ikke pistrete i klangen og den fungerer helt suverent som 'omkoblingssentral' for diverse kilder med HDMI. Og DAB er kommet for å bli - flott at dette er en del av receiveren. HAr vel også en phonoinngang uten at jeg skal gå god for kvaliteten på denne.

Spiller mer enn høyt nok for en film på tven.
 
Topp Bunn