Onkyo TX-NR807 - Ingen lyd lengre

Electrocompis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.01.2014
Innlegg
63
Antall liker
28
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Hei.
Som overskriften sier så får jeg ikke lengre lyd ut av denne surround receiveren. Har nå lest en del på nettet (utenlands forumer) at det er flere som sliter med at det er en chip/prosessor som ryker.
Er det noen her som har vært borti samme problemet? Eventuelt om det er en dyr fix?
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Beskrivelsen er kanskje litt vag. Er det ingen lyd, noe sted, uansett? Har du prøvd hodetelefoner, analoge/digitale utganger osv. osv?
Det er vel en reset funksjon også, har du prøvd?
 

Electrocompis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.01.2014
Innlegg
63
Antall liker
28
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Hei. Ser at det er litt svak forklaring ja. Ingen lyd noen steder utenom full guffe på Zone 2 og 3.
Mener det er en svakhet på disse forsterkerne. En chip ryker.. så har sendt spørsmålet til Dalens Elektronikk. De bør ha kjennskap til om det er noe de bytter ofte på disse.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Hvor gammel er den? Du har 5 års reklamasjonsrett om du har kjøpt den som privatperson i Norge. Ta kontakt med forhandler i såfall.
 

Electrocompis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.01.2014
Innlegg
63
Antall liker
28
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Jeg har kjøpt den av privatperson... Er litt usikker på alder. Men det kan nok spores ut fra serienr.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.191
Antall liker
1.065
Torget vurderinger
1
Jeg har opplevd det samme. Mener å huske at de byttet et chip. Elkjøp tok den på reklamasjon, ca. 4, 5 år gammel. Den ble sendt til Dalens Elektronikk
 

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Det er nok "HDMI kortet" som er defekt. Meget kjent feil. Koster vel rundt 2000kr fir kortet tror jeg. Dalens skifter på reklamasjon innenfor 5 år hvis du har kvittering.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.191
Antall liker
1.065
Torget vurderinger
1
Mulig det er HDMI-kortet, men på min var det heller ikke lyd via analoge innganger.
 

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Ja, det påvirker analoge innganger også. Tror det kortet håndterer noe switching.
 

Electrocompis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.01.2014
Innlegg
63
Antall liker
28
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Det er akkurat samme greie her. Får heller ikke lyd via analoge innganger. Så det er nok samme greia. Husker ikke om jeg fikk med kvittering når jeg kjøpte denne brukt. Har fyrt av en mail til han som jeg kjøpte forsterkeren av for 2 år siden ca. For se om han kan hjelpe meg. Hvis ikke.. så vet jeg ikke om det er verdt å betale 2k pluss frakt osv.. Begynner å nærme seg pris på nyere utgave av surround recievere.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Ta kontakt med importør om du ikke får tak i kvittering. Selger bør vel huske hvor h*n kjøpte den iallfall, så kan du evt. kontakte denne.
 

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Innlegg
391
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Jeg snakket med Dalens angående omtrent samme problem for en stund tilbake og det stemmer at 7 serien til Onkyo hadde ofte en uheldig feil på HDMI kortene, som stammet fra en 3. part underleverandør. De blir skiftet så lenge det innenfor 5års perioden.
Det eneste du skal være obs på er at det var litt "gråsone" import av Onkyo på den tiden, som ikke gikk via offisielle Norske distribusjons kanalen. Var det NetonNet som tok de via Sverige tro?
 
Topp Bunn