Omterminering av MIT høytalerkabler

Nusse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
397
Antall liker
174
Jeg har et par MIT Shotgun høyttalerkabler med bananstikker i begge ender. Forsterkeren tar kun kabelsko og høytalerene kun spader. Hvor får jeg omterminert disse høyttalerkablene. Jeg vet jeg kan bruke jumpere på forsterkersiden, men på høyttalersiden har jeg et problem pga inngangene på høyttalerene.
noen som har et tips??
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.460
Antall liker
2.119
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Nusse skrev:
Jeg har et par MIT Shotgun høyttalerkabler med bananstikker i begge ender. Forsterkeren tar kun kabelsko og høytalerene kun spader. Hvor får jeg omterminert disse høyttalerkablene. Jeg vet jeg kan bruke jumpere på forsterkersiden, men på høyttalersiden har jeg et problem pga inngangene på høyttalerene.
noen som har et tips??
Om du tenker forhandler så gjør de det sikkert der de selger MIT.
Jeg har selv MIT og laget og omterminert mange kabler. Det er ganske mye jobb om dine er like som mine MH-750.
Innerst i lederen er det en tråd som bør fjernes, ved å vri forsiktig i motsatt rettnig av tvinnigen for å komme til til tråden.
Så er det denne lakk isolerte solidcore tråden som er tvinnet rundt de tynne kordelene, denne koker jeg av lakken med loddetinn, så er det bare å terminere med ønsket plugg ;D

Skal du ha det til å se orginalt ut etter omterminering bør du nokk høre med en MIT forhandler.
Siden du spør så er det sikkert ikke utbyttbar terminering på dine ? Jeg hadde en rimelig modell, der var de gjenget innpå, slik at de var bare til å skrue av og sette på nye.
 

Nusse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
397
Antall liker
174
Takk for tipset. Det virker ikke helt enkelt. Kanskje jeg kan får importøren til å hjelpe meg. Foreløpig bruker jeg jumpere.
 
Topp Bunn