Olje til SME arm

Frikken

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.11.2004
Innlegg
670
Antall liker
851
Sted
Larvik
Torget vurderinger
9
Trenger olje til en 3012 serie 2 arm.Er dette å få kjøpt over disk i Norge eller må man ut å lete på det store internettet?:)
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Eller send mail til SME. Det gjorde jeg :info@sme.ltd.uk

Da får du orginalt og ei sprøyte som ihvertfall holder til 5 olljeskift.
Hvis det har noe betydning...
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.501
Antall liker
7.494
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Nå er jo Audiosolution den norske SME distrubitøren, så sjansen for at man får orginal SME fluid hos de er rimelig stor.
 

runeb

Medlem
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
48
Antall liker
53
Vi brukte Johnson`s baby oil, tro det eller ei. Denne finnes fortsatt. Har de samme egenskapene som original oljen. Dette var velkjent for lenge siden. Prøv!
Mvh
runeb
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Joda, jeg snakket med de før jeg bestilte direkte fra SME.
Det var ikke så stor innterese for å skaffe meg denne olja.
Det ble så dyrt, osv. Biltema eller den lokale bensern har sikkert noe grease. Fine greier....
Det har jeg erfart med mange "hifi leverandører".
Å selge nytt er fine greier. Men å skaffe reservedeler eller vedlikehold-greier da er det uff og nei og dobbel uff......
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.501
Antall liker
7.494
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Joda, jeg snakket med de før jeg bestilte direkte fra SME.
Det var ikke så stor innterese for å skaffe meg denne olja.
Det ble så dyrt, osv. Biltema eller den lokale bensern har sikkert noe grease. Fine greier....
Det har jeg erfart med mange "hifi leverandører".
Å selge nytt er fine greier. Men å skaffe reservedeler eller vedlikehold-greier da er det uff og nei og dobbel uff......


Det var overraskende og litt skuffende og høre, jeg trodde de hadde det på lager i Norge og at det kun trengtes en mail eller tlf samtale så ville allt vært i orden........ så feil kan man ta altså.
 

Frikken

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.11.2004
Innlegg
670
Antall liker
851
Sted
Larvik
Torget vurderinger
9
De hadde ikke olje på lager ,nei! Anbefalte meg å kjøpe olje til rc biler.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.501
Antall liker
7.494
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Det kan faktisk brukes forskjellige vicositeter av scilicon oljen, men husk og kompansere med justering eller bytte til mindre "paddle" i badet........ man ønsker ikke overdemping, da blir antiscating påvirket fort og resultatet blir dårlig sporing og slitasje på den ene siden av stiften. Vanlig olje gir 0 effekt da den ikke gir noen treghet eller demping med mindre man får tak på +w100 olje, men selv den er tynn til formålet.
 

Frikken

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.11.2004
Innlegg
670
Antall liker
851
Sted
Larvik
Torget vurderinger
9
Det kan faktisk brukes forskjellige vicositeter av scilicon oljen, men husk og kompansere med justering eller bytte til mindre "paddle" i badet........ man ønsker ikke overdemping, da blir antiscating påvirket fort og resultatet blir dårlig sporing og slitasje på den ene siden av stiften. Vanlig olje gir 0 effekt da den ikke gir noen treghet eller demping med mindre man får tak på +w100 olje, men selv den er tynn til formålet.
Så tryggest er vel å sende en hendvendelse direkte til SME ? Er ikke så dreven på SMe armer jeg gitt :)
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Hvordan finner man i så fall frem til den "riktige" kombinasjonen, hva paddle / viskositet angår?
Selvsagt kan antiskating-funksjonen påvirkes om ovennevnte forhold ikke er spot on.
Men er det slik fatt at man da, over tid, må sjekke konsekvensen i form av slitasje på den ene siden av stiften? Mener ikke å kverulere, spørsmålet er ærlig ment.


Og med det samme: Har du (Rudi) anledning til å stikke innom denne tråden http://www.hifisentralen.no/forumet...crooges-dual-704-make-over-5.html#post1556766 og svare på spørsmålet i det siste innlegget, vil jeg sette pris på det!

Håper trådstarter tilgir meg utskeielsen...
 

Hifi Stasjonen

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
293
Antall liker
59
Joda, jeg snakket med de før jeg bestilte direkte fra SME.
Det var ikke så stor innterese for å skaffe meg denne olja.
Det ble så dyrt, osv. Biltema eller den lokale bensern har sikkert noe grease. Fine greier....
Det har jeg erfart med mange "hifi leverandører".
Å selge nytt er fine greier. Men å skaffe reservedeler eller vedlikehold-greier da er det uff og nei og dobbel uff......
Dette høres litt rart ut må jeg si. Vi har da ymse reservedeler på lager, om det så er olje til de to lagertypene Transrotor har, armløft til Transrotor tonearm, tyngre motvekt til Transrotor tonearm osv. Slike ting er da ikke dyrt. Vi har jo også som regel reservedeler til SME, da Transrotor får laget noen av sine tonearmer hos SME.
Har vi ikke på lager, får kunde avgjøre om man vil vente til samleordren kommer eller betale for frakten på sending kun til kunden.
Vi har da ordnet reservedeler til 30 år gamle Transrotor spillere, enten det gjelder nytt armbord og ny tonearm eller andre ting.
Her må det nok være en misforståelse . Kan ikke tro noe annet.
Mvh
Hifi Stasjonen
 

Frikken

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.11.2004
Innlegg
670
Antall liker
851
Sted
Larvik
Torget vurderinger
9
Jeg sendte mail til importøren og fikk et raskt og hyggelig svar om at de desverre ikke hadde slik olje på lager.
De anbefalte meg en hobby butikk som selger demper olje til rc biler da den gjorde samme nytten
og var vesentlig rimligere.

Mvh Fredrik J (trådstarter)
 
Topp Bunn