Rørutstyr Oisann, her ble det forskjell ja... _tuberolling...

Liveatleeds

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.05.2015
Innlegg
344
Antall liker
1.028
Sted
Sunnmøre
Torget vurderinger
1
Av og til bytter man utstyr og opplever forskjeller og aller helst forbedringer... Har byttet rundt på litt av hvert og det jeg opplevde med rørbytte på preampen tar kaka... Jeg hadde en preamp med Electro Harmonix 12au7 rør, disse ble byttet til RCA Cleartop's... Oisann, her ble det forskjell ja...

Lyden tiltet klart mot det "lysere", mer detaljer, større sammenheng og ro i lydbildet, mindre bass? På et anlegg som allerede er tiltet litt mot det lyse ble dette kanskje litt mye... Uansett, stor forskjell fra de gamle røra som låt grått og trist i sammenligning. Jeg hadde aldri trodd at et rørbytte kunne utgjøre så stor forsjell, interessant observasjon.
 
D

Desillusjonert

Gjest
Kan jeg spørre hva et rørbytte koster? Sånn ca?
Og hvor du handlet?
 

Liveatleeds

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.05.2015
Innlegg
344
Antall liker
1.028
Sted
Sunnmøre
Torget vurderinger
1
Det blir spennende å følge med på innspillingen. tar gjerne litt mer bass...
Min erfaring med RCA Clear Top, tilsier at bassen kommer... Gi de noen timer med innspilling, så er den nok på plass, dypere og bedre definert enn med EH 12AU7...
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Får du tak i et par Brimar 13D5, så er de utrolig vellydende. Jeg bytta ut fabrikkrørene i min Cary med slike Brimar, og de låter helt fantastisk :)

Johan-Kr
 

stingsilda

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.12.2008
Innlegg
2.189
Antall liker
3.064
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Samme med Philips ECC186. Fantastiske rør. Bytta ut faktisk RCA Clear Top med Philips og hadde faktisk ikke trodd at det skulle bli så stor forskjell.
 

Liveatleeds

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.05.2015
Innlegg
344
Antall liker
1.028
Sted
Sunnmøre
Torget vurderinger
1
Jeg ser at her er det noen muligheter framover ja, har tenkt å prøve noen rør som er i litt i den andre enden av skalaen. Rør som heller mot det varme og myke, rett og slett for å skaffe meg noen referansepunkter...

Kjør på med tips og innspill!!
 

Liveatleeds

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.05.2015
Innlegg
344
Antall liker
1.028
Sted
Sunnmøre
Torget vurderinger
1
Denne er jo interessant i denne sammenheng... (snappet opp fra en tidligere tråd...)

 
Topp Bunn