Ohmsk kontakt mellem kabinet dele kontra hum/brum.

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.227
Hej jeg har en DIY konstruktion i et kabinet hvor metal forpladen er erstattet med sort pertinax. Dette fordi kabinettet var genbrugt flere gange og der var unødvendige huller i forpladen. De tre tidligere konstruktioner i kassen fungerede uden brum. Nu erfarer jeg med multimeter at der ikke er ordentlig kontakt mellem metal delene. Måler op til 90 ohm. Tænker sort galvaniserede skruer og galvaniserede kabinet dele er årsagen. Den tidligere forplade, som ikke var sort galvaniseret har nok sørget for den elektriske kontakt. Jeg kan måle nogle millivolt AC på udgangen. Måske det vil hjælpe at skære gevindende op med snittap og bruge blanke skruer istedet for sort galvaniserede. Andre som har haft et sådant problem?
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.189
Antall liker
2.659
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
I ett sammen skrudd alukabinett unngår man lett slike jordfeller " ller og en viss grad selv sving problemer .
I de tilfeller jeg har løse panelsider og disse ikke får sikker stel / jord via forskruvning lager jeg bare en slag star " stel hoved punkt via egen lednings føring ,Da til psu power gnd ,,, som feks da jeg sandwiched high min high gain riaa med bånn plater i tykk aluplater inni ett stål kabinett.
Eller som som i min tripath amp med 2 etasjer og switch mode PSU ville ha separat chassi stel forbinder for å bli helt tyst .
Det blir ikke noe fasit svar ,det viktif\gste dog synes å være at panel platen med input bøssingene har samme jord potensiale ,enten man bruker flytende bøssinger og egen steel bar for samtlige , der kan og enkelt paneler jordes evt ,man må bare prøve seg fram litt
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.227
Jeg borer nok nogle 2.5 mm huller og skærer 3 mm gevind. Der kommer 3 mm messing skruer i som jeg kan lodde ledninger på til et fælles stelpunkt. Kunne det ikke være en god løsning?
 
Topp Bunn