Off topic... Skal det telle...?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
På gamle HFS2 telte ikke off topic inn på antall innlegg. Hvorfor teller den her når den ikke telte i HFS2 Store Ugh ?

Her så gjør den det. Det betyr at det sitter æresmedlemmer her inne som har postet majoriteten av sine innlegg på off topic innen ulike emner og ikke innen musikk eller hifi biten her inne. Er det slik vi ønsker å ha det ? ( At noen poster cd-cover som de skulle ha ADHD får vel unnskyldes da det er et musikk/haifai forum dette.. :cool: )
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: KW

PowerMetal

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2010
Innlegg
1.940
Antall liker
1.277
Torget vurderinger
2
Jeg hang på et treningsforum før, da måtte de slutte å telle med off-topic trådene, siden folk ble treningsguru, fitness ekspert og boleape bare av å poste i off-topic. Der tok off-topic trådene mye mer av og hadde enda hyppigere postinger. Jeg vet ikke om det er enkelt å få til rent teknisk på siden her.

Når det kommer til å poste album covere så er det kanskje rart for utenforstående, men hvis andre som har tilsvarende musikksmak som deg poster hva de hører på så kan man snappe opp en del tips. Selv har jeg fått en del tips de siste ukene fra hard rock/metall tråden, både nye band og band jeg hører på fra før, men ikke har fått med meg at de har kommet med nye album. I hvertfall i metall så sier coveret ganske mye om sub-sjangeren, hvor f.eks. drager og riddere gir god indikasjon på at det er power metal av den melodiøse typen og svartkledde folk med nagler og ansiktsuttrykk som at de har spist en sitron eller to kan tyde på black metal. Jeg slenger nok opp bare 10-15 % av musikken jeg hører på, siden jeg stort sett hører 3-4 album per dag. Noen hifi folk mener at musikken er det viktigste ;) Men jeg ser dilemmaet med at man blir ikke noe hifi-teknisk bedre av å diskutere musikk.
 

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Innlegg
944
Antall liker
315
Sted
Trondheim
........ Noen hifi folk mener at musikken er det viktigste ;) Men jeg ser dilemmaet med at man blir ikke noe hifi-teknisk bedre av å diskutere musikk.
;D;D;D

Og dermed økte telleren min med 1 gitt, til tross for dette mitt dusteinnlegg.

Vi trenger en bredt sammensatt og hurtigvirkende dommerkomite som kan vurdere om innleggene bidrar til å øke den hifi-tekniske entropi før telleren økes. Samtidig må en klageinstans opprettes. Arbeid til alle!
 
Sist redigert:

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.986
Antall liker
2.910
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
........ Noen hifi folk mener at musikken er det viktigste ;) Men jeg ser dilemmaet med at man blir ikke noe hifi-teknisk bedre av å diskutere musikk.
;D;D;D

Og dermed økte telleren min med 1. Vi trenger en bredt sammensatt og hurtigvirkende dommerkomite som kan vurdere om innleggene bidrar til å øke den hifi-tekniske entropi før telleren økes. Samtidig må en klageinstans opprettes. Arbeid til alle!
Du glemte Tilsyn. Alle komteer må ha et tilsyn.

Men for å svare HC, synes jeg personlig at det blir vanskelig å skille mellom hva som skal telle og ikke telle. Tenker da også på mine-anlegg trådene. Folk poster jo alt fra bilder av bratwurst og platecover til avtaler om neste møte, inniblandt det som kun dreier seg om hifi.
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Hvorfor ikke bare la det være som det er, har da vel ingenting å si om alle innlegg regnes med.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
........ Noen hifi folk mener at musikken er det viktigste ;) Men jeg ser dilemmaet med at man blir ikke noe hifi-teknisk bedre av å diskutere musikk.
;D;D;D

Og dermed økte telleren min med 1 gitt, til tross for dette mitt dusteinnlegg.

Vi trenger en bredt sammensatt og hurtigvirkende dommerkomite som kan vurdere om innleggene bidrar til å øke den hifi-tekniske entropi før telleren økes. Samtidig må en klageinstans opprettes. Arbeid til alle!
Skal det ikke være den negative entropien som økes? :rolleyes:
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Alt teller.. Det er helt fint. Og det greit å vite at uansett hva en skriver så er det velkomment og kanskje nyttig. Inkludering er fint i sommervarmen.
 
X

X186841

Gjest
Har ADHD så det kan bli litt mange på rappen postinger i hva man hører på tråden :)
 

LarsC

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2012
Innlegg
250
Antall liker
145
Torget vurderinger
1
Antall innlegg vil uansett aldri si noe om annet enn mengden tid hver enkelt bruker på forumet. Det vil aldri si noe om kvaliteten på postene.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.718
Torget vurderinger
1
På gamle HFS2 telte ikke off topic inn på antall innlegg. Hvorfor teller den her når den ikke telte i HFS2 Store Ugh ?

Her så gjør den det. Det betyr at det sitter æresmedlemmer her inne som har postet majoriteten av sine innlegg på off topic innen ulike emner og ikke innen musikk eller hifi biten her inne. Er det slik vi ønsker å ha det ? ( At noen poster cd-cover som de skulle ha ADHD får vel unnskyldes da det er et musikk/haifai forum dette.. :cool: )
Dette temaet har vært diskutert noen ganger tidligere, og noen mener ja og andre mener nei. Jeg vil tippe at en avstemming vil gi 50-50, og da blir det ikke enkelt å tilfredsstille alle.

Jeg valgte å la Off Topic telle da innleggstelleren ikke bør være noen referanse for hi-fi kunnskap, men kun en indikator for antall innlegg skrevet og hvor mye tid vedkommende tilbringer på HFS.

Hvis noen ønsker å øke telleren sin, så er det jo bare å svare i alle tenkelige tråder med et smileytegn, "jeg er enig" eller lignende, og det er ikke enkelt å lage et system som skiller ut de som bidrar på en slik måte at de fortjener å stige i rangeringen, hvis det var hensikten med innleggstelleren.

Mvh
Høvdingen
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Hvorfor skal man telle innlegg i det hele tatt uansett kategori? Hadde det ikke vært best hvis alle stod med èn stjerne og datoen en ble medlem?
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Det morsomste er at noen faktisk har brukt antall innlegg, "liker" og besøk på egen profil som et argument for sin egen fortreffelighet.

Passe hysteriskt! :rolleyes:
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.575
Antall liker
27.681
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Det er jo også fort gjort å gå inn på hver enkelt medlem sin profil, trykke på "innleggsfordeling", og se om æresmedlemmet har utgytt seg mest på hifi generelt, techtrådene, musikk eller offtopic.

mvh
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
^^:)

Jeg tror alle som er her inne kan på bakgrunn av hva medlemmene skriver finne ut hvem som vet noe om det en eventuelt lurer på. Antall innlegg og stjerner forteller ingenting om kompetanse på verken hifi, musikk eller alt mulig annet.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
På gamle HFS2 telte ikke off topic inn på antall innlegg. Hvorfor teller den her når den ikke telte i HFS2 Store Ugh ?

Her så gjør den det. Det betyr at det sitter æresmedlemmer her inne som har postet majoriteten av sine innlegg på off topic innen ulike emner og ikke innen musikk eller hifi biten her inne. Er det slik vi ønsker å ha det ? ( At noen poster cd-cover som de skulle ha ADHD får vel unnskyldes da det er et musikk/haifai forum dette.. :cool: )
Dette temaet har vært diskutert noen ganger tidligere, og noen mener ja og andre mener nei. Jeg vil tippe at en avstemming vil gi 50-50, og da blir det ikke enkelt å tilfredsstille alle.

Jeg valgte å la Off Topic telle da innleggstelleren ikke bør være noen referanse for hi-fi kunnskap, men kun en indikator for antall innlegg skrevet og hvor mye tid vedkommende tilbringer på HFS.

Hvis noen ønsker å øke telleren sin, så er det jo bare å svare i alle tenkelige tråder med et smileytegn, "jeg er enig" eller lignende, og det er ikke enkelt å lage et system som skiller ut de som bidrar på en slik måte at de fortjener å stige i rangeringen, hvis det var hensikten med innleggstelleren.

Mvh
Høvdingen
Er jo jæla mange (vel det er nok en overdrivelse), en del smarte folk her inne.

Kan ikke noen med litt (veldig mye) mer mattematiske kunnskaper enn undertegnede bare utvikle en helt hinsides raffinert algoritme, som bl.a. teller antall tegn pr innlegg fra bruker, vekter dette i forhold til hvilken kategori innlegget postes i, samt kjører bonuspoeng for ord som "vinyl", "dead moon" og "singer/songwriter", og ditto minuspoeng for ord som "kabler", "hirez" og "(sa)cd", og så beregner kor mange innlegg det er verdt. Da er vi fort inne på noe som kan funke.

Og så de obligatoriske smileyene for at enkelte ikkje skal gå i fistel. :p;):rolleyes:
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det morsomste er at noen faktisk har brukt antall innlegg, "liker" og besøk på egen profil som et argument for sin egen fortreffelighet.

Passe hysteriskt! :rolleyes:
Oj. Undres på hvem det kan ha vært? Det minner meg litt om forna dars chattefora på TV: "Jeg har lavere regnr enn deg".

Jada, jeg har vært der og jeg. For å si det på Paul Simonsk: "I do declare, there were times when I was so lonesome
I took some comfort there". Hehe.
 
Sist redigert:

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.141
Antall liker
5.143
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Det morsomste er at noen faktisk har brukt antall innlegg, "liker" og besøk på egen profil som et argument for sin egen fortreffelighet.

Passe hysteriskt! :rolleyes:
He he... Antall innlegg kan selvfølgelig si noe positivt om kompetanse. "Lytt til erfarne fjellfolk" er det noe som heter!
Samtidig, man skal alltid være sunt skeptisk til hvem man lytter til. Det finnes nok eksempler på medlemmer med høy selvtillit som har skrevet et stort antall innlegg og nedlagt ditto år innen denne hobbyen uten å ha gjort særlig annet enn å gå i ring.

Final
 

PowerMetal

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2010
Innlegg
1.940
Antall liker
1.277
Torget vurderinger
2
Det morsomste er at noen faktisk har brukt antall innlegg, "liker" og besøk på egen profil som et argument for sin egen fortreffelighet.

Passe hysteriskt! :rolleyes:
Noe som blir brukt argument ganske ofte er hvor mange år man har drevet med hifi. "Mitt argument er bedre enn ditt for jeg er eldre enn deg!"
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.505
Antall liker
102.774
Torget vurderinger
23
Ja, erfaring kan være så mangt. F.eks. ett år med dårlig opplæring etterfulgt av 30 års repetisjon. Selv har jeg nærmere 40 :cool:
 

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Innlegg
928
Antall liker
609
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
Hvis man omgjør gullstjerner til salg, så har han da hatt atskillige 'innlegg' :)
Men jeg ville jo like fullt aldri henvendt meg dit for tips om gitarrelaterte produkter.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Hvis man omgjør gullstjerner til salg, så har han da hatt atskillige 'innlegg' :)
Men jeg ville jo like fullt aldri henvendt meg dit for tips om gitarrelaterte produkter.
Siden han har spilt gitar i en mannsalder ser jeg ikke bort fra at han vet en ting eller to om gitarer, men jeg ville nok aldri brukt ham som ekteskapsrådgiver.
 

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Innlegg
928
Antall liker
609
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
Hehe, sikker?
Han virker da til å ha svart belte i sjelens irrganger.

Han vet nok hvordan han stemmer sin gitar, men det er lite i hans utfoldelse som gitarist som antyder at kunnskapen og interessen går særlig utover dette. Kvantitet og erfaring er ikke nødvendigvis synonymt med dyptpløyende kunnskap, det var mitt poeng.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det morsomste er at noen faktisk har brukt antall innlegg, "liker" og besøk på egen profil som et argument for sin egen fortreffelighet.

Passe hysteriskt! :rolleyes:
Noe som blir brukt argument ganske ofte er hvor mange år man har drevet med hifi. "Mitt argument er bedre enn ditt for jeg er eldre enn deg!"
Jeg for min del føler at det er unødvendig å bruke antall innlegg, "liker" og besøk på egen profil som et argument for min fortreffelighet.
 

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Innlegg
944
Antall liker
315
Sted
Trondheim
....
Kan ikke noen med litt (veldig mye) mer mattematiske kunnskaper enn undertegnede bare utvikle en helt hinsides raffinert algoritme, som bl.a. teller antall tegn pr innlegg fra bruker, vekter dette i forhold til hvilken kategori innlegget postes i, samt kjører bonuspoeng for ord som "vinyl", "dead moon" og "singer/songwriter", og ditto minuspoeng for ord som "kabler", "hirez" og "(sa)cd", og så beregner kor mange innlegg det er verdt. Da er vi fort inne på noe som kan funke.

Og så de obligatoriske smileyene for at enkelte ikkje skal gå i fistel. :p;):rolleyes:
Pluss eller minus for "Sputnik"?
 
Sist redigert:

LarsC

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2012
Innlegg
250
Antall liker
145
Torget vurderinger
1
Kan ikke noen med litt (veldig mye) mer mattematiske kunnskaper enn undertegnede bare utvikle en helt hinsides raffinert algoritme, som bl.a. teller antall tegn pr innlegg fra bruker, vekter dette i forhold til hvilken kategori innlegget postes i, samt kjører bonuspoeng for ord som "vinyl", "dead moon" og "singer/songwriter", og ditto minuspoeng for ord som "kabler", "hirez" og "(sa)cd", og så beregner kor mange innlegg det er verdt. Da er vi fort inne på noe som kan funke.
Ordene må jo selvsagt være valgfrie for hver bruker. Man fyller dem inn i felter for positive og negative ord på profilsiden sin og så regner forumet automatisk ut poengene. Så får man en personlig rangering av de andre brukerne.

Med tillegg av en bonuspoengfunksjon som handler om kabler, der man kan velge om kabler skal være "dyrere er bedre"/"koste litt, men ikke mye"/"foretrekker lampeledninger". Alle som har samme valg på kabler som deg får ekstrapoeng.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
....
Kan ikke noen med litt (veldig mye) mer mattematiske kunnskaper enn undertegnede bare utvikle en helt hinsides raffinert algoritme, som bl.a. teller antall tegn pr innlegg fra bruker, vekter dette i forhold til hvilken kategori innlegget postes i, samt kjører bonuspoeng for ord som "vinyl", "dead moon" og "singer/songwriter", og ditto minuspoeng for ord som "kabler", "hirez" og "(sa)cd", og så beregner kor mange innlegg det er verdt. Da er vi fort inne på noe som kan funke.

Og så de obligatoriske smileyene for at enkelte ikkje skal gå i fistel. :p;):rolleyes:
Pluss eller minus for "Sputnik"?
Pluss. Såklart :D
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.281
Antall liker
11.053
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Vi trenger ikke stjerner, titler og antall innlegg.
Fy, det ville jo være direkte usnobbete!

Vi må jo ha litt stil, eller i alle fall late som. Kan ikke ta fra oss hele livsløgnen heller, som salig Ibsen var inne på.

-se det, +1 innlegg i full fart, og gjerne et par likes også takk :cool:
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.348
Antall liker
63.220
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Med tanke på hvordan tråden har utartet seg burde den flyttes fra Regelverk på HFS til Of topic, og ikke regnes med i innleggstotalen :cool:
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Med tanke på hvordan tråden har utartet seg burde den flyttes fra Regelverk på HFS til Of topic, og ikke regnes med i innleggstotalen :cool:

Det er det som er det fine...Uansett hvor den ligger så teller den... Off Topic er stedet en bygger status her inne, det er slik det har blitt ;)
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.268
Sted
Oslo
@ TOMZ: Et fotografisk eks. på en mann m. mange stjerner & striper:

Forsvarsstudie+07+-sx3d8021_tittel.jpg
mon tro om han var o.t.(fagmilitært) dengang han steg i gradene? Siv. ing. & krigskole til tross. Får vel nevne at han var min kompanisjef i 3 mnd. på Brennfjell. O.T. i denne tråden, seff:cool:.


mvh
 
Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.348
Antall liker
63.220
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Uavhengig av utdanning er selvfølgelig Diesen OT! Mannen e jo fra Heeeren!!!
 
Topp Bunn