Nytt topplokk på forsterker, type materiale, eventuelt hvor?

Crusis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.10.2007
Innlegg
50
Antall liker
0
Er det noen som har erfaring med steder det kan bestilles akrylplater eller andre type materialer etter egne mål ? Gjerne ripefritt og gjennomsiktig, med valg av farge. Det er også viktig at det er dødt materiale, som er vibrasjonsfritt, eller som "tar til seg vibrasjoner" uten å bounce dem tilbake. Setter pris på all info :)
 

Crusis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.10.2007
Innlegg
50
Antall liker
0
Hei folkens..takk for svar alle 3:) Prøver den norske først, og skulle det gå i vasken har jeg jo da andre alternativer. Fant også noe som heter Crismaplast i Stavanger, skulle visst også være meget dyktige med alle slags forespørsler.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Men hvorfor vil du ha plast topplokk?
Det er ikke bare gjennomsiktig men pip åpent mht støy.
 

Crusis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.10.2007
Innlegg
50
Antall liker
0
Vel, plast lokk er ikke noe must. Men taket på den jeg har, er av klirrende metall, og under der et slags nettingfilter som klinger enda mer. Om det er gjennomsiktig er bare ekstra piff, men et mer dødt materiale som ikke kaster vibrasjoner tilbake i forsterker er jeg ute etter, da blir det mye av såkalt zero feedback som sendes i loop. Så gjerne materiale som er veldig dødt, og som ikke kaster mirko vibrasjoner tilbake. Noen forslag?
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
En helt vanlig aluminiumsplate, gjerne så tykk (3-4mm) som du får tak i, dempet med bitumen klirrer ikke og gir deg den skjermingen du trenger.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Andreas skrev:
En helt vanlig aluminiumsplate, gjerne så tykk (3-4mm) som du får tak i, dempet med bitumen klirrer ikke og gir deg den skjermingen du trenger.
:)

Du kan overflatebehndle slik at du får den finnish du ønsker.
 

VegardW

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
4.046
Antall liker
2.798
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
4
Det er kjapt og billig å få klippet alu .Mange steder en kan få ordnet dette.Blikkenslager , mekaniske verksteder etc
 
Topp Bunn