Nytt sykehus i Molde? Gedigent løftebrudd fra regjeringen.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Rune.U skrev:
Mener du at det er fornuftig å bruke lengste avstand i Norge fra bosted til sykehus,som referanse for hvor langt hver eneste nordmann som ikke bor i by skal ha det til sitt "nærsykehus"? Finnmark er ikke representativt for resten av landet.Svært lite folk på et stort areal.
Ein kunne tenkje ut ein modell der vi plasserte eitt sjukehus i det sentrale austlandsområdet, og då teikna ein sirkel med tre timars køyretid. Då ville ingen innanfor denne sirkelen ligge lenger unna sjukehuset enn det som vert realitetar heromkring....
Dette er eit vesentleg argument for unge familiar som no har funne ut at dei ikkje vil busette seg her.
 

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Innlegg
2.062
Antall liker
2.003
De får heller pusse opp de gamle sykehusene og glemme å bygge nytt. Det kommer aldri til å bli enighet om beliggenhet. (Vet det er en gammel tråd, siste innlegg er ca. 3 år gammelt). Det nye sykehuset skulle vel egentlig vært påbegynt bygget i 2012.

Høyre-lag med varslingssak mot Høis opptreden
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.255
Antall liker
1.157
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Og så skal de starte prosessen på nytt med blanke ark, i følge Nordmøringene - overrasket, nei ikke det spor etter å ha bodd sammen med en Nordmøring i 10 år - deg gir seg aldri uten å få viljen sin :)
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Sluket sa det magiske ordet vi nordmenn helst ikke vil forbindes med: KORRUPSJON.
Eva Joly kan godt få grafse litt i den norske ufeilbarligheten.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.201
Antall liker
101.667
Torget vurderinger
23
Mye av den norske korrupsjonen er egentlig av det verste slaget; den type korrupsjon hvor ingen penger direkte bytter eier, men hvor vennetjenester, posisjoneringer, forfordelinger etc. brukes hemningsløst uten tanker for at dette ER korrupsjon. Den er verst fordi den kan være usedvanlig vanskelig å se, og fordi mange som bedriver slik korrupsjon ikke engang vet at det er nettopp korrupsjon. Man tror det er i orden, til det felles beste osv. osv. - man setter seg over et system, over andre med medbestemmelsesrett/kunnskap osv. og foretar skjønnsmessige vurderinger og avgjørelser. Noe av dette har selvsagt liten betydning, men det er mer enn nok av større og graverende saker å se på. Industrikontrakter, byggeprosjekter, lokalsammfunnsutvikling, veier, tunneller. Take your pick.
 

ags88

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
54
Antall liker
7
Sted
Møre og Romsdal, Smøla
I denne saken her er det vel ett par karer som styrer showet, og de får det som de vil!

Det jeg ikke fatter og begriper er hvorfor ikke oljeselskapene og helikopter service ikke bryter hard inn i denne saken, med tanke på hvist det skulle hende noe og flere 100 arbeidere må fra Haltenbanken og inn til sykehus. Helikoptrene prøver jo og unngå og fly innover i lande for og unngå ising. Etter det jeg har forstått så er ising deres verste fiende.


Bor selv ute på den ytterste nordmørds øya.
Uansett hvor dette sykehuse havner, så blir det ufred.


Jeg er gla vi har St.Olav hospital ett par timer unna.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.470
Antall liker
9.605
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Skjønner godt du foretrekker oss trøndere for romsdøler.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
I og med at jeg bor på Frei blir det ikke så langt uansett men jeg håper at det blir en objektiv granskning av prosessen.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Litt slemt av statsråden å prøve å konkludere før de har kranglet ferdig. Bare å la dem holde på så sparer man pengene.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
Eikrem og Opdøl/Hjelset er to forskjellige steder.

Lovnaden om sykehus på Eikrem ble trukket tilbake kort tid etter at den ble gitt (2006?).

Uansett er det så mange sterke meninger ute og går at jeg tror man må ha en granskning som peker ut en syndebukk.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Noen mener det er et felles sykehus på Krifast, jeg er ikke enig og mener det er fullt ut rom for å videreutvikle to fullverdige sykehus.
Det er håpløst å ha to "fullverdige sykehus" innenfor et så lite befolkningsområde. Ett av disse sykhusene bør legges ned og drives videre som en avansert legevakt. Det andre sykehuset må bygges ut til et ordentlig sykehus med ordentlige spesialister, ikke kvasispesialister som gjør litt av det ene og litt av det andre.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.150
Antall liker
6.724
Torget vurderinger
4
God pris på denne, så hvorfor krangle om dyre, kompliserte løsninger for enkle og robuste møringer ?

39558-ViBilagare-18-2012.jpg
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Etter en lang behandling blir nok den dyreste og mest tungvindte løsningen valgt. Det er jo tross alt politikk.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.875
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
Noen mener det er et felles sykehus på Krifast, jeg er ikke enig og mener det er fullt ut rom for å videreutvikle to fullverdige sykehus.
Det er håpløst å ha to "fullverdige sykehus" innenfor et så lite befolkningsområde. Ett av disse sykhusene bør legges ned og drives videre som en avansert legevakt. Det andre sykehuset må bygges ut til et ordentlig sykehus med ordentlige spesialister, ikke kvasispesialister som gjør litt av det ene og litt av det andre.
Slik har det blitt med UNN, i Tromsø som også har Harstad og Narvik under seg. Så lenge pasientene får det tilbudet de skal ha, kan man ikke forvente at enhver behandling skal gjøres tilgjengelig på hvert nes.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
Men i praksis vil resultatet av å bli syk på Haltenbanken vinterstid resultere i at man må flys til St. Olav etter en nedleggelse, synd for offshorenæringen men av en eller annen grunn har jeg ikke sett noen av de store firmaene gå hardt ut så da antar jeg at det er ok.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.875
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
St Olav av alle steder..?
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
Skulle stå St. Olavs.
 
Topp Bunn